Wat betekent X tot X klasse B Proef 3

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Leotie

Wat betekent X tot X klasse B Proef 3

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-15 14:08

Ik heb over een week voor de eerste keer een officiële wedstrijd Klasse B.
Wat ik alleen niet snap er staat:

Van X tot X : grote volte links en na enkele passen de hals laten strekken.

Maar wat bedoelen ze in godsnaam met van X tot X?

Groetjes Ilse

Juliette

Re: Wat betekent X tot X klasse B Proef 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-15 14:09

Een halve volte denk ik :)

LiannePuthzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-15 14:10

volgensmij bij x een grote volte beginnen te rijden en dat ei bij x weer eindigd dus inplaats van a-x-a of c-x-x x-c-x of x-a-x groote volte

Zonnetje81

Een hele volte lijkt mij.

Dan is het bij E of B afwenden en op X een grote volte links en daarbij het paard de hals laten strekken.

Er hoort te staan: X - C - X of X - A - X grote volte.

Yom

van de x ga je een grote volte doen via de c en weer terug naar de x

je startpunt is dus niet de A of de C maar de X

Joukje_04

Dat is een hele volte.

EIgenlijk moet je X-(C?)-X lezen.

Je rijdt dus eigenlijk twee voltes.

C-X halve volte
X-C-X volte
X-C halve volte teugels op maat maken
Laatst bijgewerkt door Joukje_04 op 10-01-15 14:12, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Grote volte is dat gewoon.

Uit mn hoofd is het CX halve grote volte, van X tot X hals strekken en dan X C halve grote volte. Dus eigenlijk rijd je 2 voltes achter elkaar

Edit: Het staat ook heel duidelijk in de proef

5 C-X Halve grote volte
6 Van X tot X Grote volte links en na enkele drafpassen
paard de hals laten strekken
7 X-C Halve grote volte links en teugels op maat
maken
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 10-01-15 14:12, in het totaal 1 keer bewerkt

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-15 14:11

Anoniem schreef:

Uit mn hoofd is het CX halve grote volte, van X tot X hals strekken en dan X C halve grote volte. Dus eigenlijk rijd je 2 voltes achter elkaar

Dat zijn twee halve voltes = 1 hele volte...

zoutenootjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-15 14:12

Ze bedoelen een hele volte. De volte begint bij X en eindigt bij X. Bij het rijden van een proef is mij het advies gegeven om de proef van tevoren helemaal door te lezen, en ook gewoon te lopen, zonder paard, in de bak. Zo kun je in alle rust zien waar je heen gaat, en hoe snel de onderdelen op elkaar zitten. Soms zit er een kort stuk bij, soms een lang stuk.

melissapupa

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-15 14:13

halve grote volte inrijden bij X hals laten strekken de volte doorrijden totdat je weer bij X bent en dan de teugels opmaat maken

ingvdh

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-15 14:13

Een grote volte, te beginnen bij X en eindigd ook weer op de X, als je enkele passen voorbij de X bent ga je hals strekken.

Je zal waarschijnlijk bij de B of de E daarvoor moeten afwenden.

Dus afwenden bij B of E, op X ga je een volte rijden en hals strekken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-15 14:14

Zonnetje81 schreef:
Anoniem schreef:

Nee je rijd er echt 2,

Eerst rijd je een halve volte CX dan ga je van X tot X een grote volte rijden. En dan rijd je weer een halve grote volte XC.
Waarmee je dus 2 voltes achter elkaar rijd.

https://www.knhs.nl/media/5884286/3.-B- ... l-2011.pdf

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-15 14:18

dit is en grote volte beginnend en eindigend bij X en na een een paar passen ga je halsstrekken tot je weer vlak voor bij X bent. je rijdt de volte dus met een halsstrekkende pony.

Leotie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-15 14:28

Dankjewel allemaal!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-15 20:53

Zonnetje81 schreef:
Anoniem schreef:

Nee hoor, je rijdt eerst een halve volte (C-X) dan grote volte halsstrekken (X-C-X) en dan halve volte teugel op maat maken (X-C) = 2 voltes.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-15 21:01

Relaxed schreef:
Nee hoor, je rijdt eerst een halve volte (C-X) dan grote volte halsstrekken (X-C-X) en dan halve volte teugel op maat maken (X-C) = 2 voltes.

Dat klopt echt niet :n . Een grote volte van X naar X is hetzelfde als bij A grote volte. Je rijdt er gewoon een waarbij je na een paar passen na de letter de hals strekt tot een paar passen voor de letter weer.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-15 21:04

karuna schreef:
Relaxed schreef:

Dat klopt echt niet :n . Een grote volte van X naar X is hetzelfde als bij A grote volte. Je rijdt er gewoon een waarbij je na een paar passen na de letter de hals strekt tot een paar passen voor de letter weer.

Ik heb deze proef vandaag 15 x zitten jureren je rijdt toch echt 2 grote voltes. Ik weet niet wat jij er anders van wilt maken..

Joscaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-15 21:07

Je rijd 2 grote voltes. Meestal is het van C tot X halve grote volte, van X tot X grote volte hals strekken, tussen X en C teugels weer op maat nemen.

:) Het klinkt dus ingewikkelder dan het is!

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-15 21:08

Ik haal er geen twee voltes uit. Er staat ook grote volte en niet grote voltes :n . Ik kan me niet voorstellen dat opeens die benamingen verandert zijn als ze al jaren gelijk bleven.

Ik heb heel wat proeven gereden waarbij de voltes (groot of klein) begonnen bij X waarbij of hals strekken, of verzamelen, uitstrekken of schouder buitenwaards werd gevraagd. Dat was gewoon 1 volte waarbij het gevraagde getoond moest worden.

Hangt ook af van wat er voor staat. Zoals in de openingspost geschreven grote volte van X naar X is het er toch echt 1 en niet 2.

rebecc1994

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-15 21:09

Van X tot X is inderdaad 1 volte, maar in de betreffende proef moet je er 2 rijden ;)

Joscaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-15 21:11

karuna schreef:
Ik haal er geen twee voltes uit. Er staat ook grote volte en niet grote voltes :n . Ik kan me niet voorstellen dat opeens die benamingen verandert zijn als ze al jaren gelijk bleven.

Ik heb heel wat proeven gereden waarbij de voltes (groot of klein) begonnen bij X waarbij of hals strekken, of verzamelen, uitstrekken of schouder buitenwaards werd gevraagd. Dat was gewoon 1 volte waarbij het gevraagde getoond moest worden.

Hangt ook af van wat er voor staat. Zoals in de openingspost geschreven grote volte van X naar X is het er toch echt 1 en niet 2.

https://www.knhs.nl/media/5884286/3.-B- ... l-2011.pdf

Hier is de huidige proef, dit zijn twee voltes. Hoe je het ook wend of keert, hoeveel proeven je ook gereden hebt. Dit zijn twee grote voltes.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-15 21:12

karuna schreef:

Lees dan ff goed:

5 C-X Halve grote volte
6 Van X tot X Grote volte links en na enkele drafpassen
paard de hals laten strekken
7 X-C Halve grote volte links en teugels op maat
maken

1 grote volte + 2 halve grote voltes zijn toch 2 voltes? :?

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-15 21:13

Dat staat niet in de openingspost en ik ben niet bekend met de huidige proeven. Ik zeg dus dat ik de betreffende proef niet ken en alleen afga op wat in de openingspost staat. :j

Dan zal er voor moeten staan dat je vanaf C of A een halve grote volte moet rijden en moet er na de zin grote volte X X nog iets staan gevolgd door een halve grote volte naar C of A. Dan zijn het er twee inderdaad.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-15 21:15

karuna schreef:
Dat staat niet in de openingspost en ik ben niet bekend met de huidige proeven. Ik zeg dus dat ik de betreffende proef niet ken en alleen afga op wat in de openingspost staat. :j

Dan zal er voor moeten staan dat je vanaf C of A een halve grote volte moet rijden en moet er na de zin grote volte X X nog iets staan gevolgd door een halve grote volte naar C of A. Dan zijn het er twee inderdaad.

Dus volgende keer ff verder lezen dan alleen de OP ;)

Isabel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-15 21:38

karuna schreef:
Relaxed schreef:

Van X tot X is inderdaad 1 grote volte. Maar daarvoor rijd je van C naar X een halve grote volte en daarna van X naar C weer een halve grote volte. Je rijdt dus 1 halve + 1 hele + 1 halve = 2 hele voltes.