Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Zonnetje81 schreef:Anoniem schreef:Grote volte is dat gewoon.
Uit mn hoofd is het CX halve grote volte, van X tot X hals strekken en dan X C halve grote volte. Dus eigenlijk rijd je 2 voltes achter elkaar
Dat zijn twee halve voltes = 1 hele volte...
Zonnetje81 schreef:Anoniem schreef:Grote volte is dat gewoon.
Uit mn hoofd is het CX halve grote volte, van X tot X hals strekken en dan X C halve grote volte. Dus eigenlijk rijd je 2 voltes achter elkaar
Dat zijn twee halve voltes = 1 hele volte...
Relaxed schreef:Nee hoor, je rijdt eerst een halve volte (C-X) dan grote volte halsstrekken (X-C-X) en dan halve volte teugel op maat maken (X-C) = 2 voltes.
. Een grote volte van X naar X is hetzelfde als bij A grote volte. Je rijdt er gewoon een waarbij je na een paar passen na de letter de hals strekt tot een paar passen voor de letter weer. karuna schreef:Relaxed schreef:Nee hoor, je rijdt eerst een halve volte (C-X) dan grote volte halsstrekken (X-C-X) en dan halve volte teugel op maat maken (X-C) = 2 voltes.
Dat klopt echt niet. Een grote volte van X naar X is hetzelfde als bij A grote volte. Je rijdt er gewoon een waarbij je na een paar passen na de letter de hals strekt tot een paar passen voor de letter weer.
Het klinkt dus ingewikkelder dan het is!
. Ik kan me niet voorstellen dat opeens die benamingen verandert zijn als ze al jaren gelijk bleven.karuna schreef:Ik haal er geen twee voltes uit. Er staat ook grote volte en niet grote voltes. Ik kan me niet voorstellen dat opeens die benamingen verandert zijn als ze al jaren gelijk bleven.
Ik heb heel wat proeven gereden waarbij de voltes (groot of klein) begonnen bij X waarbij of hals strekken, of verzamelen, uitstrekken of schouder buitenwaards werd gevraagd. Dat was gewoon 1 volte waarbij het gevraagde getoond moest worden.
Hangt ook af van wat er voor staat. Zoals in de openingspost geschreven grote volte van X naar X is het er toch echt 1 en niet 2.
karuna schreef:Ik haal er geen twee voltes uit. Er staat ook grote volte en niet grote voltes. Ik kan me niet voorstellen dat opeens die benamingen verandert zijn als ze al jaren gelijk bleven.
Ik heb heel wat proeven gereden waarbij de voltes (groot of klein) begonnen bij X waarbij of hals strekken, of verzamelen, uitstrekken of schouder buitenwaards werd gevraagd. Dat was gewoon 1 volte waarbij het gevraagde getoond moest worden.
Hangt ook af van wat er voor staat. Zoals in de openingspost geschreven grote volte van X naar X is het er toch echt 1 en niet 2.
karuna schreef:Dat staat niet in de openingspost en ik ben niet bekend met de huidige proeven. Ik zeg dus dat ik de betreffende proef niet ken en alleen afga op wat in de openingspost staat.![]()
Dan zal er voor moeten staan dat je vanaf C of A een halve grote volte moet rijden en moet er na de zin grote volte X X nog iets staan gevolgd door een halve grote volte naar C of A. Dan zijn het er twee inderdaad.
karuna schreef:Relaxed schreef:Nee hoor, je rijdt eerst een halve volte (C-X) dan grote volte halsstrekken (X-C-X) en dan halve volte teugel op maat maken (X-C) = 2 voltes.
Dat klopt echt niet. Een grote volte van X naar X is hetzelfde als bij A grote volte. Je rijdt er gewoon een waarbij je na een paar passen na de letter de hals strekt tot een paar passen voor de letter weer.