Selectiewedstrijden Gelderse kampioenschappen, Hoe werkt het

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

__elise__

Selectiewedstrijden Gelderse kampioenschappen, Hoe werkt het

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-12-14 11:33

Hallo allemaal,

Ik heb mijzelf voor 20 en 21 december opgegeven voor de selectiewedstrijden voor de Gelderse kampioenschappen. Ik kom er alleen helemaal niet achter hoe dit werkt, en via de KNHS-site en Bokt kom ik er tot op heden nog niet helemaal uit. Ik hoop dus dat jullie wat vragen voor mij kunnen beantwoorden? :D

1. Wanneer ben je geselecteerd? Moet je hiervoor een bepaald aantal punten behaald hebben? Of moet je bijvoorbeeld altijd eerste zijn geworden, tweede..?
2. Wanneer zijn de Gelderse kampioenschappen? Ik dacht eerst in januari, maar later hoorde ik dat deze in maart zijn. Met een merrie die in april moet veulenen, gaat dit dan waarschijnlijk niet lukken.
3. Mag je eventueel promoveren voordat je start op de Gelderse? Ik start overigens in de klasse L1.
4. Stel; ik word geselecteerd, maar ik moet door omstandigheden (bv. door veulen) afmelden, mag dit?

Op basis van antwoorden, komen er vast nog wel meer vragen naar boven. Maar hoop dat iemand mij kan helpen.

Ik hoor graag van jullie,
groetjes!!

anke_e

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-14 11:42

hallo,

voor welke kring rij je? (ligt aan je plaats van je rijvereniging)

ik rij voor kring achterhoek. hier heb je 3 selectie wedstrijden. de beste 2 wedstrijden tellen(of je mist 1 wedstrijd). dit verschilt weer per kring hoeveel selectiewedstrijden ze hebben. het gaat na plaatsing punten. dus als je 2x eerste bent geworden ben je kringkampioen(eerste van de kring) er mogen vaak 3 of 4 van de kring door(dus je ben 1x 2de en 1x 3de, dan mag je waarschijnlijk ook nog door).
de datums kun je vinden op http://www.paardensportgelderland.nl hier kun je ook de plaatsen vinden.. dit jaar is het 30 en 31 januari in Brummen of Westervoort. je mag NIET promoveren voor de Gelderse. wel tussen de Gelderse en Nederlandse(maar er zijn in de l1 geen Nederlandse)

als je geselecteerd bent moet je je nog eerst opgeven. Kun je bijvoorbeeld niet kun je altijd nog afzeggen. wel moet hier een geldige reden voor zijn, en mag je niet op een andere wedstrijd starten(maar denk dat je merrie last van veulen krijgt dat ze er niet moeilijk over doen. probeer het wel voor de definitieve lijst. zo kunnen de reserves nog starten.

hopelijk heb ik het iets duidelijker gemaakt :+ !

Niobe

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-14 11:45

1. Er zijn plaatsingspunten die oplopen. Als je eerste wordt op een wedstrijd krijg je 1 plaatsingspunt, tweede = 2, derde = 3. Als je de proef niet start zonder afmelden krijg je er 99 en als je de proef om welke reden ook niet af kunt rijden (uitsluiting/zelf beeindiging) dan 90.
Er zijn (meestal) 3 wedstrijden waar je bij de eerste proef een plaatsingspunt kunt verdienen. Het slechtste aantal wordt weggestreept, dus uiteindelijk tellen er 2 wedstrijden voor je uiteindelijke plaatsing.
Degenen die dan de minste plaatsingspunten hebben, mogen door naar de regiokampioenschappen. Hoeveel deelnemers per kring dat zijn worden voor de 3e selectiewedstrijd ongeveer bepaald.

Oef, ik heb geprobeerd het zo duidelijk mogelijk uit te leggen, maar dat is nog best lastig :=
Maar de conclusie is dat je zo goed mogelijk moet rijden. Als je op 2 wedstrijden 1e bent geworden, dan is het bijna zeker dat je door bent bijvoorbeeld.

2. Als ik het goed zie, zijn de Gelderse Kampioenschappen in januari.

3. Ja, dat mag, maar dan mag je niet meer op de Gelderse Kampioenschappen starten in de klasse waarmee je geselecteerd bent.

4. Ja, dat mag. Dan maak je een reserve-combinatie erg blij!

__elise__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-12-14 11:56

Dank voor jullie antwoord :j

Ik rij in kring rivierengebied, we hebben hier vier selectiewedstrijden (geloof ik). Maar rij twee selecties op de Roskam in Kapel - Avezaath. Die plaatsingspunten snap ik wel denk ik, ga gewoon goed mijn best doen! Balen (of juist lucky) is dat ik vaak of eerste / tweede ben of laatste, het is vaak alles of niets.
Maar hoeveel kringen zijn er eigenlijk? 3 of 4 die door mogen, zijn helemaal niet veel..

Ben wel heel blij te horen dat het toch wel 30 en 31 januari is, dat scheelt een hoop! Mocht ik niet kunnen, zeg ik inderdaad op tijd af voor de reserves. Dan krijgen die ook een kans, wel zo eerlijk!

Wat betreft dat promoveren; gewoon niet doen dus. Dat betekent dus eigenlijk je eigen ruiten inslaan..

anke_e

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-14 12:08

was even voor je aan het rond neuzen geweest :D http://www.kringrivierengebied.nl/index ... trijd-info staat selectie procedure indoor 2014-2015. jullie hebben geen afval resultaat je mag zelf 2 wedstrijden kiezen die tellen(voor de tijd). En dat je duidelijk moet aangeven dat je voor selectie wil starten.

er zijn 7 kringen in Gelderland/Flevoland. hiervan mogen er in totaal 24 combinaties starten(per klasse). Dit wordt berekend met hoeveel er per klasse mee doen zodat het beetje eerlijk verdeeld wordt.

Dit zijn de 7 kringen.
Achterhoek Oost
Berkel IJssel
Noord-Oost Veluwe/Flevoland
De Oude IJssel
Rivierengebied
Rivierenland Oost
Zuid-West Veluwe
de aantal afgevaardigen worden waarschijnlijk 21 december bekend gemaakt! dus rond die tijd even op http://www.paardensportgelderland.nl kijken onder kopje indoor :+ !
alvast heel veel succes op je concoursen!

__elise__

Re: Selectiewedstrijden Gelderse kampioenschappen, Hoe werkt het

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-12-14 12:21

Oh, die site had ik nog helemaal niet gevonden. Bedankt!

Ik vind het nu al spannend haha

amukela

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-14 14:54

anke_e schreef:
was even voor je aan het rond neuzen geweest :D http://www.kringrivierengebied.nl/index ... trijd-info staat selectie procedure indoor 2014-2015. jullie hebben geen afval resultaat je mag zelf 2 wedstrijden kiezen die tellen(voor de tijd). En dat je duidelijk moet aangeven dat je voor selectie wil starten.

Snap hier niks van? Als er vier wedstrijden zijn, waarvan je er maar twee mag rijden, hoe bepaal je dan wie er kringkampioen wordt?
Stel dat ik twee keer erste word en op de andere selectie wedstrijden iemand anders. Dan hebben we allebei evenveel plaatsingspunten. Maar we zijn wel door verschillende jury's beoordeelt

44Myrthe44

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-14 15:02

amukela schreef:
anke_e schreef:

Snap hier niks van? Als er vier wedstrijden zijn, waarvan je er maar twee mag rijden, hoe bepaal je dan wie er kringkampioen wordt?
Stel dat ik twee keer erste word en op de andere selectie wedstrijden iemand anders. Dan hebben we allebei evenveel plaatsingspunten. Maar we zijn wel door verschillende jury's beoordeelt

Je mag er 4 rijden maar alleen de beste 2 tellen. Kan idd door verschillende jury's beoordeeld zijn.

anke_e

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-14 09:00

amukela schreef:
anke_e schreef:

zoals in de regelement staat :+ :

Ex-aequo regeling:
Indien er voor de afvaardiging dressuur naar de regiokampioen-schappen of de uitslag van het kringkampioenschap sprake is van ex-aequo uitslagen, zal gebruik worden gemaakt van een mogelijkheid tot over kampen op de woensdag en of vrijdag na de laatste selectiewedstrijd. De dag na de laatste selectie wedstrijd krijgen de ruiters via de mail een oproep van het wedstrijdsecretariaat, indien zij in aanmerking komen om over te kampen;
Deze proef wordt door twee juryleden beoordeeld, de uitslagen worden bij elkaar opgeteld tot een totaaluitslag. Het hoogste gemiddelde (punten en percentage) van beide juryleden is doorslaggevend bij het bepalen van de winnaar.

anke_e

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-14 09:03

44Myrthe44 schreef:
Je mag er 4 rijden maar alleen de beste 2 tellen. Kan idd door verschillende jury's beoordeeld zijn.

volgens het regelement van kring rivierengebied hebben ze geen wegstreep resultaat vooraf 2 wedstrijden kiezen die voor selectie tellen! je mag ze wel alle 4 starten!

Yom

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-14 09:08

En wanneer weet je nou hoeveel combinaties door zouden mogen? Is dat voor de laatste selectiewedstrijd bekend?

Wij zijn van kring Eindhoven :)

anke_e

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-14 09:15

volgens http://www.paardensportgelderland.nl ongeveer rond de 21 december als de sportstanden van 1 december zijn verwerkt! dus deze site even goed in de gaten houden.

bij regio zuid Holland is het al bekend.

Wedstrijdcommissie Regio Zuid - Holland.
INDOOR 2015
Berekening aantal afgevaardigden per kring naar de Regiokampioenschappen Paarden

Dressuur PA B L1 L2 M1 M2 Z1 Z2 ZZL

Kring 1 4 5 4 4 4 4 4 3
Kring 2 en 3 7 6 8 7 6 7 7 6
Kring 4 3 4 4 2 4 2 4 3
Kring 5 4 4 3 4 5 5 5 5
Kring 6 3 3 3 4 4 3 2 4
Kring 7 3 2 2 3 1 3 2 3
Totaal 24 24 24 24 24 24 24 24

staat gewoon op de site http://www.knhszuidholland.nl/regio-kampioenschap.html :o :D
dus nu nog even kijken welke kring je valt!

amukela

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-14 11:01

anke_e schreef:
amukela schreef:

zoals in de regelement staat :+ :

Ex-aequo regeling:
Indien er voor de afvaardiging dressuur naar de regiokampioen-schappen of de uitslag van het kringkampioenschap sprake is van ex-aequo uitslagen, zal gebruik worden gemaakt van een mogelijkheid tot over kampen op de woensdag en of vrijdag na de laatste selectiewedstrijd. De dag na de laatste selectie wedstrijd krijgen de ruiters via de mail een oproep van het wedstrijdsecretariaat, indien zij in aanmerking komen om over te kampen;
Deze proef wordt door twee juryleden beoordeeld, de uitslagen worden bij elkaar opgeteld tot een totaaluitslag. Het hoogste gemiddelde (punten en percentage) van beide juryleden is doorslaggevend bij het bepalen van de winnaar.
Oke, dank je, zover had ik nog niet gelezen.

En hoe doen ze het als er zich voor de ene wedstrijd maar 2 combinaties hebben opgegeven en voor de andere 10? Als er maar twee meedoen, is het natuurlijk veel makkelijker om te winnen...

anke_e

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-14 17:31

amukela, dat weet ik ook zo niet.. zou je even moeten kijken of dat in de regelement staat. Maar ik denk gewoon dat het gokken is! :o en hopen op een eerlijk aantal.. Maar denk dat hierbij inderdaad ook snel ex-aequo hierdoor ontstaat.. dus wordt misschien toch over kampen?

vind eerlijk gezegd deze wijze van selectie echt niet wat! denk als kring wil je de sterkste naar de regio kampioenschappen sturen. en vind dat het met deze methode niet gebeurd! :o

anke_e

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-14 11:43

__elise__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-12-14 06:29

Ik zie het, er mogen er 2 door dus! Heb wel sterke tegenstanders, dus het zal wel niks worden haha

anke_e

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-14 12:07

doe je best en geniet van je paard! dat vind ik de belangrijkste!

het zou mooi zijn als je door mag maar de wereld vergaat vast niet als het niet zo is :o En train je lekker door voor het outdoor seizoen(mogen er altijd meer door)

alvast succes!

MVxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-14 14:37

Alleen als je dan de selectie wedstrijden heb gewonnen. Word je dan gewoon ingedeeld of krijg je een mailtje ofzo? *\o/* /3

anke_e

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-14 09:11

nee, er wordt een lijst van afvaardiging bekend gemaakt, bij ons is dat via startlijsten.nl maar sommige zetten het ook op hun kringsite. ben je een van de gelukkige die door mogen. Dan moet je jezelf nog aanmelden bij regio gelderland/flevoland. Vervolgens worden vaak 1 week van de te voren de startlijsten bekend gemaakt. vaak wordt de startlijsten gemaakt door loting.

__elise__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-12-14 17:03

Ik ben overigens niet geselecteerd, paard vond het grappig om hele hoge bokkensprongen te maken :+

anke_e

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-14 17:05

jammer, zeg! maar is helaas niks aan toe doen. :( tijdens het los rijden wel fijn kunnen rijden of was ze vanaf het begin al gespannen? Moet toe geven dat mijne zaterdag de wind ook niet geweldig vond..

gabyfedde

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-14 17:14

Bij De Roskam is er altijd flinke concurrentie als het om de Zilveren Roskam gaat (zoals afgelopen weekend). Ik vond het zelf met stormachtig weer nooit zo'n fijne locatie.

__elise__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-12-14 17:19

Bij het losrijden was ze super relaxed! Ze vindt de bak altijd wat eng daar, dat is wel erg jammer. Ze hadden de bak ook gesproeid en een hoek vergeten. Dat geeft natuurlijk rare kleuren in het zand en dat is natuurlijk wel heel errug eng

Nimber

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-14 17:23

Wij moeten nog 1 selectie (zuidwestveluwe) in de Z1 mogen er 4 door.

Bettine

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-14 17:25

Grappig Elise, volgens mij had ik jou dan in de ring! :)