Wazigheid HC

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

DiscoDipp

Wazigheid HC

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-10-14 18:10

Hallooo,

Ik heb echt een vraag die ik me echt al lang afvraag, namelijk of je een startkaart nodig hebt om HC te starten.

Ik lees iets bij KNHS en dan krijg ik op wedstrijd bij de ring meesten en jurys wat anders te horen?
Ik snap der echt niks van, weet iemand hier er meer over?

Thxx

Starbreeze

Re: Wazigheid HC

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-14 18:10

Ja die heb je nodig.

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-14 18:14

Bij HC is een startkaart nodig. Bij impulsrubrieken is een knhs lidmaatschap voldoende

DiscoDipp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-10-14 21:50

Liselot schreef:
Bij HC is een startkaart nodig. Bij impulsrubrieken is een knhs lidmaatschap voldoende

Maa is een startkaart in het algemeen dus voor een ander paard voldoende? Of moet je voor dat specifieke paard een startkaart aanvragen?

Ps: ben lid bij de knhs en club etc heb een startkaart voor mijn paard maar wil mijn pony (E) ook nog een starten en dan HC maar moet ik dan echt een hele nieuwe kaart aanvragen..

Anoeska27

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-14 21:53

Nee, je hebt voor HC voor dat specifieke paard een startpas nodig. Impuls kun je wel gewoon starten met alleen een lidmaatschap en geen startpas.

ponyparadijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-14 22:16

Voor een HC start moet je als combinatie een startpas hebben.
Mocht je een keer willen starten om te oefenen zou je contact moeten opnemen met de vereniging.
Er zijn verenigingen waarbij je zonder startpas zou kunnen starten

xMalibu

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-14 22:18

Gewoon even bij de vereniging waar je wil starten checken, het moet wel maar heb voor ik mn startpas had mocht ik in overleg ook gewoon hc starten :)

Anoeska27

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-14 22:22

mariekerocky schreef:
Gewoon even bij de vereniging waar je wil starten checken, het moet wel maar heb voor ik mn startpas had mocht ik in overleg ook gewoon hc starten :)

Tot je een jury treft die zich aan de regels houdt. Dan kom je dus voor niets...

ponyparadijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-14 22:23

Waarschijnlijk is het in overleg met de jury gegaan.
En dan kom je dus niet voor niets

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-14 22:25

Je moet inderdaad voor het specifieke paard een startpas hebben.
Je kan natuurlijk ook impuls starten met je pony, die wedstrijden worden tegenwoordig vrij veel uitgeschreven en dan is een startpas dus niet nodig

DiscoDipp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-10-14 09:49

Liselot schreef:
Je kan natuurlijk ook impuls starten met je pony, die wedstrijden worden tegenwoordig vrij veel uitgeschreven en dan is een startpas dus niet nodig

Oke dat is dan duidelijk. Ja ik ga geen impuls starten want dat ik meestal B en ben M klaar met mijn pony. Dan gaan we hem gwn inder de naam van mijn paard starten aangezien alles eigelijk tz elfde is kwa kleur enz. Hopen dat ze geen papieren controleren.

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-14 09:55

Eigenlijk moet het wel, maar lang niet alle verenigingen houden zich er aan. Heb je ook geen oefendressuur in de buurt?

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-14 09:59

Kozbi schreef:
Liselot schreef:

Oke dat is dan duidelijk. Ja ik ga geen impuls starten want dat ik meestal B en ben M klaar met mijn pony. Dan gaan we hem gwn inder de naam van mijn paard starten aangezien alles eigelijk tz elfde is kwa kleur enz. Hopen dat ze geen papieren controleren.

je snapt dat dat gewoon fraude is?

ponyparadijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-14 10:03

Handig ook omdat zo op internet te zetten.
Sommige vereniging kan je ook hoger dan B starten zonder startpas.
Want wat jij nu wil is echt HEEL fout

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-14 10:05

Kozbi schreef:
Liselot schreef:

Papieren controle gebeurt erg vaak pleeg je daar fraude mee dan kan je er vanuit gaan dat je voorlopig met geen enkel paard meer mag starten en een mooie boete krijgt. ..

Foaly

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-14 10:05

Kozbi schreef:
Liselot schreef:

En dat de betreffende jury hier niet meeleest :z

jumerenik

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-14 10:07

aar als je maar een paar keer wilt staten kan je ook een tijdelijke startpas aanvragen. (was voor 4 keer starten ofzo)

ponyparadijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-14 10:12

Ik weet het niet hoor.
Maar mag je uberhaupt wel M starten als je met die pony gaat starten?
Je profiel zegt dat je er 1 in de L2 hebt en 1 in de B dan mag nog geen M starten

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-14 10:30

Foaly schreef:
Kozbi schreef:

En dat de betreffende jury hier niet meeleest :z

Of dat de jury je herkent en vraagt waarom je paard gekrompen is.

DiscoDipp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-10-14 16:39

ponyparadijs schreef:
Ik weet het niet hoor.
Je profiel zegt dat je er 1 in de L2 hebt en 1 in de B dan mag nog geen M starten

Waar staat dat ik M ga starten ik zei alleen dat hij M klaar is? En btw als 1 iemand t zegt dat t een slim plan is hoeven niet 10 mensen dat te zeggen. Ik bedoel ik ben niet achterlijk.. Maar dan start ik gewoon HC onder mijn paard zijn naam doe toch niet mee voor de prijzen dan? Want anders heeft HC staren en 0,0 zin want ik wil kijken of ik met een haffie bij de paarden boven aan erbij kan rijden ik het L2 ofz anders ga ik niet eens starten dus wil dit 2 á 3 proberen alleen?

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-14 16:41

en dat is dus fraude.

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-14 16:43

Lielle schreef:
en dat is dus fraude.

En dat is dus niet handig op Bokt als je je stalnaam en de namen van je paarden in je profiel hebt.

ponyparadijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-14 16:43

Waarom wil je kijken of je boven in de L2 kan eindigen?
Vraag een startpas aan en start gewoon.
Als je onder het combinatienummer van je paard gaat starten dan loop je kans op hele grote problemen

Anoeska27

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-14 16:47

Of start een oefenwedstrijd in de klasse L2. Die worden ook regelmatig georganiseerd.

Verder is het inderdaad niet erg handig om te vertellen dat je onder de naam van een ander paard gaat starten op een groot forum waar behalve juryleden ook Federatievertegenwoordigers meelezen. Met al die gegevens in je profiel ben je alles behalve anoniem.
Laatst bijgewerkt door Anoeska27 op 13-10-14 16:49, in het totaal 1 keer bewerkt

jaap_2005

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-14 16:49

Kozbi schreef:
ponyparadijs schreef:
Ik weet het niet hoor.

Waar staat dat ik M ga starten ik zei alleen dat hij M klaar is? En btw als 1 iemand t zegt dat t een slim plan is hoeven niet 10 mensen dat te zeggen. Ik bedoel ik ben niet achterlijk.. Maar dan start ik gewoon HC onder mijn paard zijn naam doe toch niet mee voor de prijzen dan? Want anders heeft HC staren en 0,0 zin want ik wil kijken of ik met een haffie bij de paarden boven aan erbij kan rijden ik het L2 ofz anders ga ik niet eens starten dus wil dit 2 á 3 proberen alleen?

Theoretisch gezien, zou je jezelf dan op moeten geven in de klasse waarmee je met je paard start, en dan HC. Onder de naam van je paard.

Praktisch gezien is het echt een van de meest onnozele plannen die ik ooit heb gehoord, je schrijft dat de desbetreffende pony een 'haffie' is, hierbij ga ik er dus vanuit dat het een haflinger betreft. Deze pony's vallen best wel op tussen de grote paarden en daarnaast staat er bovenaan je protecol wat de kleur en het geslacht is van het paard waarmee je ingeschreven staat. Hier zou je dus al door de mand vallen lijkt mij. Daarnaast ben je bij chipcontrole gigantisch de sigaar en kun je rekenen op een uitspraak van het tuchtcollege met waarschijnlijk een tevoetstelling van een paar maanden en een flinke boete.

Het is maar wat je ervoor over hebt.... :+

Wat ik eerder zou doen is gewoon een aantal oefenwedstrijdjes starten met de pony, en als hij daar een beetje leuk meekomt gewoon een startpas aanvragen, lekker in de B beginnnen en zo alle niveau's doorlopen