Wie springt er met zijn D pony tussen de paarden

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

racinggirl

Wie springt er met zijn D pony tussen de paarden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-14 19:42

Een tijdje geleden zag ik op concour een grote d pony die in het M springen een mooie foutloze rit reed, dit vond ik zo mooi om te zien, dus vandaar mijn vraag uit interesse wie er hier op bokt springt met een D dus geen E tussten de paarden _/-\o_ *D

lailapri

Re: Wie springt er met zijn D pony tussen de paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-14 19:46

Wil het gaan doen als poown ouder is nu nog vier

racinggirl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-14 19:47

lailapri schreef:
Wil het gaan doen als poown ouder is nu nog vier

Knap wat voor ras als ik vragen mag?

lailapri

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-14 19:49

Nrps. Half zusje springt nu bij pony's maar veel vermogen dus misschien ga ik die ook wel uitbrengen. Beide zijn van don cremello du Bois

Emerelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-14 20:12

Ik rijd met mijn d pony tussen de paarden.
Rijd nog geen wedstrijden maar ben dit wel van plan.
Toen ik jonger was heb ik nooit met haar wedstrijd gesprongen, dus ook niet tussen de pony's op een lagere hoogte vanwege dat ze niet mocht springen.
Nu gaat het heel goed met haar en rijd ik elke week de springles bij de paarden.
Parcoursen van 1 m / 1,10m
Dat is dus B/L niveau paarden, maar voor haar is dat M/Z niveau.
Als het zo goed blijft gaan, wil ik wel een startkaart gaan aanvragen :)
Ga in ieder geval binnenkort een keer bb starten bij de paarden, dat is 80 cm.

Emerelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-14 20:13

ze is trouwens 1,43m

racinggirl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-14 20:41

lailapri schreef:
Nrps. Half zusje springt nu bij pony's maar veel vermogen dus misschien ga ik die ook wel uitbrengen. Beide zijn van don cremello du Bois

Gaaf du bois pony's <3

Emmaxsammy: knap hoor en met 1.43 stm tussen de paardjes, kan je wel snelle wendingen maken in je barage :P

lailapri

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-14 20:46

Ja en de merrie is nu weer met een du Bois gedekt om een nog fijnere springpony te fokken met iets meer massa en hoogte en fijnere gangen. Moeder is drachtig van don Carino du Bois, geeft hele handige pony's in het parcours.

Emerelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-14 20:52

Haha jaa klopt!
Maar de barage komt pas in de L
denk echt niet daar te geraken haha!
bij veel wedstrijden staat het parcours of barage vaak al iets hoger dan zou moeten, dus echt hoger dan b niveau durf ik ook niet aan haha

lailapri

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-14 21:02

Ik ga het ook puur doen voor de leuk erbij, net als af en oe endurance.

racinggirl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-14 21:18

LoL met je knol *\%/*

Safiera

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-14 21:22

Wij wilden dit doen maar het werd ons afgeraden omdat de afstanden ook niet goed staan voor een pony. Daarom mochten we al niet eens met de paardenspringles meedoen.

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-14 21:38

Ik heb bijna altijd springles tussen de paarden :+ Mijn merrie is 1,46 en die wil ik in ieder geval BB gaan starten. Ons eerste oefenparcours na de rust is over 1,5 week denk ik. Denk ik dus, want heb het al twee keer eerder gepland, maar helaas toch af moeten melden..

Emerelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-14 22:38

Safiera schreef:
Wij wilden dit doen maar het werd ons afgeraden omdat de afstanden ook niet goed staan voor een pony. Daarom mochten we al niet eens met de paardenspringles meedoen.

Kan je gewoon doen hoor!
Het enige waar je rekening mee moet houden zijn de dubbel sprongen.
Dan zou je pony wel met een flinke vaart nog een goede hoge sprong moeten kunnen maken.
De rest van de parcoursen kan je gewoon ruimer/smaller rijden zoals je zelf wilt!

Emerelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-14 22:41

Nies_ schreef:
Ik heb bijna altijd springles tussen de paarden :+ Mijn merrie is 1,46 en die wil ik in ieder geval BB gaan starten. Ons eerste oefenparcours na de rust is over 1,5 week denk ik. Denk ik dus, want heb het al twee keer eerder gepland, maar helaas toch af moeten melden..

even offtopic: wat een mooie lange manen heeft jou fjord zeg! prachtig!

racinggirl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-09-14 08:02

EMMAxSAMMY schreef:
Safiera schreef:

Kan je gewoon doen hoor!
Het enige waar je rekening mee moet houden zijn de dubbel sprongen.
Dan zou je pony wel met een flinke vaart nog een goede hoge sprong moeten kunnen maken.
De rest van de parcoursen kan je gewoon ruimer/smaller rijden zoals je zelf wilt!

Inderdaad, veel oefenen en veel schakelen in je galop ;)

racinggirl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-09-14 08:04

Nies_ schreef:

Mooie fjord *D

Xannee100

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-14 17:47

Ik wil dat ook gaan doen :-D

Sunneva

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-14 17:53

Ik zal het aankomende jaar wel moeten nu ik 18 ben. Gelukkig heb ik een erg grote D (lees leuk ingemeten maar bovenin E maat). Ze heeft erg veel vermogen maar een moeilijk karakter en slechte werkinstelling, voor ons zal het dus meer gaan liggen aan of ze de hoogte wil ipv kan ;)

Benita

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-14 17:58

Safiera schreef:

Slecht advies, door juist mee te doen bij de paardenspringles, leert je pony groot te springen. Als je nl. altijd de dubbel op paardenafstand zet, leer je zelf en je pony wat groter te springen.

Dus wil je met je pony bij de paarden starten kun je het beste mee doen in een springles die gericht is op paarden.

Hier in Duitsland zie je het veel dat de pony's bij de paarden mee doen omdat veel springproeven gemengd (paarden en pony's) worden uitgeschreven. De goede pony's kunnen het heel goed aan.

Bij progressief springen heb je vaak geen dubbels, dat is voor de pony's dan wat makkelijker.

Flora_horses

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-14 17:59

Interessant topic! Ik lees even mee!
Ik rijdt met mijn d pony z1 dressuur tussen de paarden maar springen durf ik net niet aan, hij is nogal bang aangelegd. Vroeger L niveau gesprongen maar nooit helemaal rond gekomen ;) tegenwoordig is hij wel wat stoerder geworden, met springles komt hij goed mee met de paarden, met de afstanden tussen dubbels idd erg goed doorrijden. De les gaat of heel goed of heel slecht. Als hij eenmaal gestopt is op een hindernis is zijn zelfvertrouwen helemaal weg. Dus wie weet, misschien in de toekomst een keer starten.

racinggirl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-09-14 18:23

Benita schreef:
Safiera schreef:

Slecht advies, door juist mee te doen bij de paardenspringles, leert je pony groot te springen. Als je nl. altijd de dubbel op paardenafstand zet, leer je zelf en je pony wat groter te springen.

Dus wil je met je pony bij de paarden starten kun je het beste mee doen in een springles die gericht is op paarden.

Hier in Duitsland zie je het veel dat de pony's bij de paarden mee doen omdat veel springproeven gemengd (paarden en pony's) worden uitgeschreven. De goede pony's kunnen het heel goed aan.

Bij progressief springen heb je vaak geen dubbels, dat is voor de pony's dan wat makkelijker.

Interessant hoe het in duitsland gaat, misschien daar gaan starten hihi

Misschien als er zich meer aanmelden een hk topic van maken over elkaar op de hoogte te houden over concours, trainingen en gewoon gezellug kletsen:)

Gucci_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-14 18:32

Zou willen dat ik (spring)wedstrijden kon rijden tussen de paarden met een C-pony.
Maar dat wordt wel heel moeilijk.
Ik vraag me af of dat wel goed is voor een pony zo hoog springen, maar pony's zijn meestal wel sneller dan paarden, dat scheelt weer.
Ik vind het zo jammer dat ervan uit wordt gegaan dat iedereen meteen overgaat naar de paarden zodra ze 18 zijn.
Zou leuk zijn als ze wedstrijden organiseren voor volwassen ponyruiters :D

racinggirl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-09-14 19:25

Benita: hoe zit het met de hoogte en klasse bij jullie in Duitsland?

Benita

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-14 20:55

E springen is 85 cm.
A* is 95 cm.
A** is 105 cm.
L is 115 cm.
M* is 125 cm.
M** is 135 cm.
S* is 140 cm.
S** is 145 cm.
S*** is 150 cm.
S**** is 155 cm.

Parcoursbouwers mogen 5 cm. lager of hoger bouwen.