Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Safiera schreef:Wij wilden dit doen maar het werd ons afgeraden omdat de afstanden ook niet goed staan voor een pony. Daarom mochten we al niet eens met de paardenspringles meedoen.
Nies_ schreef:Ik heb bijna altijd springles tussen de paardenMijn merrie is 1,46 en die wil ik in ieder geval BB gaan starten. Ons eerste oefenparcours na de rust is over 1,5 week denk ik. Denk ik dus, want heb het al twee keer eerder gepland, maar helaas toch af moeten melden..
EMMAxSAMMY schreef:Safiera schreef:Wij wilden dit doen maar het werd ons afgeraden omdat de afstanden ook niet goed staan voor een pony. Daarom mochten we al niet eens met de paardenspringles meedoen.
Kan je gewoon doen hoor!
Het enige waar je rekening mee moet houden zijn de dubbel sprongen.
Dan zou je pony wel met een flinke vaart nog een goede hoge sprong moeten kunnen maken.
De rest van de parcoursen kan je gewoon ruimer/smaller rijden zoals je zelf wilt!
Safiera schreef:Wij wilden dit doen maar het werd ons afgeraden omdat de afstanden ook niet goed staan voor een pony. Daarom mochten we al niet eens met de paardenspringles meedoen.
tegenwoordig is hij wel wat stoerder geworden, met springles komt hij goed mee met de paarden, met de afstanden tussen dubbels idd erg goed doorrijden. De les gaat of heel goed of heel slecht. Als hij eenmaal gestopt is op een hindernis is zijn zelfvertrouwen helemaal weg. Dus wie weet, misschien in de toekomst een keer starten. Benita schreef:Safiera schreef:Wij wilden dit doen maar het werd ons afgeraden omdat de afstanden ook niet goed staan voor een pony. Daarom mochten we al niet eens met de paardenspringles meedoen.
Slecht advies, door juist mee te doen bij de paardenspringles, leert je pony groot te springen. Als je nl. altijd de dubbel op paardenafstand zet, leer je zelf en je pony wat groter te springen.
Dus wil je met je pony bij de paarden starten kun je het beste mee doen in een springles die gericht is op paarden.
Hier in Duitsland zie je het veel dat de pony's bij de paarden mee doen omdat veel springproeven gemengd (paarden en pony's) worden uitgeschreven. De goede pony's kunnen het heel goed aan.
Bij progressief springen heb je vaak geen dubbels, dat is voor de pony's dan wat makkelijker.