Effe een vraag!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

horsegirl04

Effe een vraag!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-14 00:05

Waarschijnlijk is dit het meest domste vraag die er ooit gesteld is.

Maar vaak heb je bij dressuur dat de paarden op muziek rijden en dit is vaak klassiek. Maar nu dus mijn vraag, kan je bijvoorbeeld ervoor zorgen dat je paard op het ritme loopt van bijv. Rock op pop ect.

Of mag dit soort muziek niet gebruikt worden?

nieniet

Re: Effe een vraag!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-14 00:08

Je paard heeft geen gevoel voor ritme dus dat lijkt me bijna onmogelijk. Wel kunnen GP ruiters iets van invloed geven op het ritme waarop het paard loopt, ik heb hier voor de rest niet echt verstand van haha

X_Linz_X

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-14 00:09

de muziek wordt aangepast aan het ritme van het paard,
niet andersom

LilChar

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-14 00:10

heidy_wilco

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-14 00:10

Je mag instrumentale muziek gebruiken.

Maar een goede ruiter zoekt muziek uit dat bij zijn paard past, niet een paard dat bij de muziek past ;)

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-14 00:15

nieniet

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-14 00:21

LilChar

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-14 00:21

Oh echt? Haha ik heb eigenlijk altijd gedacht dat het echt was :P Vond het al erg bijzonder.

horsegirl04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-14 00:23

Oke op die manier!

Ik heb er ook geen verstand van, dus ik dacht laat ik het maar eend vragen :p

LilChar

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-14 00:23

Nou ik heb er dus duidelijk ook geen verstand van dus luister maar niet naar mij!

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-14 00:25

Jeffcha schreef:
Oh echt? Haha ik heb eigenlijk altijd gedacht dat het echt was :P Vond het al erg bijzonder.

Ik vind het wel een erg geinig filmpje, kijk ook even goed naar 0.20 tot ongeveer 0.23 :D goed lachmoment, dan zie je meteen dat hij niet echt is

horsegirl04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-14 00:25

Jeffcha schreef:

Als het echt was geweest was het wel gaaf geweest! :p

Corelli

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-14 08:04

Er is een Nederlandse ruiter of amazone die een kür op dance muziek heeft gereden volgens mij, super tof! Weet zo alleen niet meer wie en wanneer, dacht tijden de Olympische spelen?

Anyway, het mag dus :j Maar houd er rekening mee dat een paard inderdaad geen ritmegevoel heeft, dus hij zal zich niet aanpassen aan de muziek. Wel kan het jou helpen tijdens het rijden omdat jij zijn ritme kan aanpassen op de muziek, dus als combinatie kunnen jullie er wel je ritme mee oefenen

horsegirl04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-14 09:00

Corelli schreef:
Er is een Nederlandse ruiter of amazone die een kür op dance muziek heeft gereden volgens mij, super tof! Weet zo alleen niet meer wie en wanneer, dacht tijden de Olympische spelen?

Anyway, het mag dus :j Maar houd er rekening mee dat een paard inderdaad geen ritmegevoel heeft, dus hij zal zich niet aanpassen aan de muziek. Wel kan het jou helpen tijdens het rijden omdat jij zijn ritme kan aanpassen op de muziek, dus als combinatie kunnen jullie er wel je ritme mee oefenen

Oke, op die manier. Dat zou best wel gaaf zijn om zoiets te kunnen trainen!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-14 10:26

Lau

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-14 10:39

Er was toch ook iets met edward gal die op jumpstyle reed naja reed weet nu niet of het echt was of gemonteerd vond het altijd leuk om naar te kijken.
deze: http://www.youtube.com/watch?v=MSDpyBXGr9o

Anyways het mag gewoon zolang het maar instrumentaal is. Al kan ik mij een kur van anky herinneren waar zij in zingt?

eldora1

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-14 10:45

lrtj_ schreef:
Er was toch ook iets met edward gal die op jumpstyle reed naja reed weet nu niet of het echt was of gemonteerd vond het altijd leuk om naar te kijken.

Anyways het mag gewoon zolang het maar instrumentaal is. Al kan ik mij een kur van anky herinneren waar zij in zingt?

Dit is nep, maar wel erg leuk xd

nieniet

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-14 10:53

lrtj_ schreef:

Klopt Anky heeft een kür waar ze in 'zingt'. Het is geen tekst. Meer 'aaaaaaahaaaaahaaah' ofzoiets xD Je mag trouwens ook, wat Edward heeft gedaan voor zijn kür in Londen, geluidselementen toevoegen bij de muziek. Edward had de Big Ben in zijn kür. Prachtig vond ik dat! Je mag best veel! Als je je maar aan de regels houdt

Lau

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-14 10:56

nieniet schreef:
lrtj_ schreef:

Klopt Anky heeft een kür waar ze in 'zingt'. Het is geen tekst. Meer 'aaaaaaahaaaaahaaah' ofzoiets xD Je mag trouwens ook, wat Edward heeft gedaan voor zijn kür in Londen, geluidselementen toevoegen bij de muziek. Edward had de Big Ben in zijn kür. Prachtig vond ik dat! Je mag best veel! Als je je maar aan de regels houdt

Klopt die kur van Edward was werkelijk geweldig!

Was het een AAAHHHaah jaa ik kan mij echt een soort tekst herinneren.

antje_vip

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-14 11:05

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-14 11:10

xmaddyx

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-14 11:14

HTM

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-14 11:23

Op zich mag je alles gebruiken, maar je past idd de muziek aan op je paard.
Ik heb zelf op het nummer van Game of Thrones gereden vorige jaar.
Ook niet echt klassiek :o

http://youtu.be/hg1jfTGao5U

Lau

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-14 11:26

HTM schreef:
Op zich mag je alles gebruiken, maar je past idd de muziek aan op je paard.
Ik heb zelf op het nummer van Game of Thrones gereden vorige jaar.
Ook niet echt klassiek :o

http://youtu.be/hg1jfTGao5U

Heel gaaf, er is dus inderdaad veel mogelijk ik ga ket de komende evenementen dag ook een kur op muziek doen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-14 11:28

Je mag in principe alles gebruiken, alleen is het raadzaam om er rekening mee te houden dat niet alle juryleden van hardrock en metal houden :D Ik maak zelf al heel wat jaren kürmuziek en ik heb echt met gigantisch uiteenlopende stijlen gewerkt. @SusanH; Dat is overigens niet van Tiesto maar van William Orbit. Vind dit persoonlijk een van de mooiste küren ooit, ook al is het vrij simpel. Het belangrijkste bij een kür is gewoon dat de muziek ontzettend goed bij het paard past. Niet alleen qua ritme, maar ook qua inhoud. Bij een arabiertje moet je niet dezelfde muziek gebruiken als bij een zwaar trekpaard, om maar even de uitersten te noemen. Wat wil je benadrukken en wat wil je een beetje "wegmoffelen".