wat als je telaat in de wedstrijdring verschijnd???

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

jumerenik

wat als je telaat in de wedstrijdring verschijnd???

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-14 12:25

hoi. :)

De situatie is als volgt.
Bij ons in nh zijn de M en Z en ZZ klassen heel erg klein. (lees vaak maar 2 of 3 verschillende combinaties die in 1 klasse rijden) Op wedstrijd kom ik vaak een meisje tegen. Dat meisje rijd meerdere pony's in de hogere klasse en heeft vaak maar 1 combinatie tussen haar 2 pony's. Zij heeft dus ongeveer 4 minuten om haar andere pony klaar te maken en in te rijden.
Alleen nu is het probleem dat zij daar altijd zeer lang over doet. Met zeer lang bedoel ik dus 20-30 minuten. Daarmee loopt dus de hele wedstrijd uit, en daarmee loop (bijvoorbeeld ik, die daarna moet starten, gewoon 20 minuten met een warme pony te stappen.
Ik heb er begrip voor dat je niet gelijk kan starten maar in 10 minuten kan je toch gewoon je pony klaar maken??
Ik vroeg mij dus af of er regels voor zijn als je te laat komt. want het begint mij nu toch wel een klein beetje te itereren.
De Knhs site en regelmenten geefen mij geen antwoorden dus vroeg ik mij af of een bokker misschien het antwoord weet. anders gaar er een mailtje maar de knhs of er regels voor zijn.

Graag hoor ik jullie andwoorden en meningen.

groetjs sabrina :)

Annelove16x

Re: wat als je telaat in de wedstrijdring verschijnd???

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-14 12:27

Ze kan toch vragen of iemand anders haar pony doet en dat die dus optijd klaar is als ze weer moet rijden?

Heleennn

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-14 12:27

De organisatie zou er voor moeten zorgen dat zij wat meer tijd heeft ;) Helemaal te gek dat ze maar vier minuten heeft, daar zou ik niet mee kunnen lachen als ik haar was :n

Heleennn

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-14 12:28

Annelove16x schreef:
Ze kan toch vragen of iemand anders haar pony doet en dat die dus optijd klaar is als ze weer moet rijden?

Je mag niet iemand anders laten inrijden dacht ik, dat is bij ons toch zo...

jumerenik

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-14 12:29

een ander persoom mag alleen maar stappen op de pony. (dit doet haar zusje)

Annelove16x

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-14 12:30

Heleennn schreef:
Annelove16x schreef:

Nee maar ik heb het ook niet over in rijden. Gewoon opzadelen enzo

Christiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-14 12:32

Tja ze kan moeilijk in rengalop de ring uitracen en in galop op de andere zo de ring in scheuren zonder warming up...

De organisatie moet dan voor meer tijd zorgen.

Ik snap jou kant ook hoor, lastig is dat ook.

jumerenik

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-14 12:33

Heleennn schreef:
De organisatie zou er voor moeten zorgen dat zij wat meer tijd heeft ;) Helemaal te gek dat ze maar vier minuten heeft, daar zou ik niet mee kunnen lachen als ik haar was :n

nou in nh gebeurde het bijna nooit dat er iemand meet meerdere pony's in een hogere klaase rijd. er was altijd 1 meisje die reed er 4 op 1 wedstrijd allemaal in het M/Z/ZZ en die reed vantevoren al haar pony in en kon er daarna gewoon op en haar rondje rijden. zij gaat echter errst haar 1e pony uitstappen. vervogens die pony afzadelen en die ander omzadelen en vervolgens rustig instappen en inrijden ect.
er word vaak geen werk van gemaakt omdat ik eigelijk de enige cominatie ben die nog na haar rijd. en daadoor denken zij dat ik wel even kan wachten.

_mexx_lady_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-14 12:34

Geen idee of er regels voor zijn maar ik heb hetzelfde voor gehad..
Ik had vaak maar een paar combinaties tussen mijn 1ste en 2de pony.
Wij gingen dan gewoon een 1 tot 2 uur vroeger daarheen en moest ik direct beginnen rijden.
De pony die ik als 2de moest rijden werd op voorhand ingereden, afgezadeld, en dan pony die als 1ste binnen moest opgezadeld en klaargemaakt om in de ring te gaan. In de tussentijd dat ik aan het rijden was werd er met de eerste pony die is warmgereden gestapt zodat hij niet opnieuw te veel zou afkoelen.
Ring uit - zadel switchen - opstijgen, nog even een paar figuurtjes en op 10 minuten was ik klaar om weer in de ring te gaan.
Optimaal is het niet, maar het was heel goed doenbaar. En geen koude pony die opeens geforceerd werd :)
Misschien kan je dit eens voorleggen?

mohicaJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-14 12:34

is er geen mogelijkheid dat ze van te voren kan inrijden?
Als er een moment is waar meer rijd is al beginnen inrijden ( een soort vn vooropwarming) en dan laten stappen...
Of tewel moet ze goed plannen ( ja ook als je hogere klasses rijd moet je daar iets ( zelf ) voor doen ) of ze moet keuzes maken tussen haar pony's ;-) ( de ene keer die wel en de andere keer de anderen )

jumerenik

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-14 12:35

Annelove16x schreef:
Heleennn"
[quote="Annelove16x schreef:

Nee maar ik heb het ook niet over in rijden. Gewoon opzadelen enzo[/quote]

ze hebben het ee beetje druk. vaak rijd haaar zusje er ook nog 2. dus die moeder is de heletijd bij het inspringen aan het verhogen ect.

Nickeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-14 12:35

Als dit echt elke keer gebeurt, kun je aangeven bij de wedstrijd organisatie dat jij (en misschien ook anderen) dit niet echt fijn vinden en voorstellen of het voor hun een idee is om de klasses niet precies op volgorde te rijden maar die klasses af te wisselen zodat er voor dat meisje met 2 pony's op dezelfde wedstrijd, een heel andere klasse zit. Of start ze met die 2 in precies dezelfde klasse? Dan wordt het lastig...

Heleennn

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-14 12:35

Dan heeft ze nog steeds maar 4 minuten annelove16x... Dat is gewoon te weinig en dit moet de organisatie aanpakken. Als wij met ons team op wedstrijd gaan rijdt onze coach zover mogelijk van ons vandaan, bv in het begin van de proef. Wij rijden allemaal bij elkaar op het einde van de proef zodat hij ons kan begeleiden, kan er hier ook niets met de organisatie worden geregeld?

jumerenik

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-14 12:37

_mexx_lady_ schreef:
Wij gingen dan gewoon een 1 tot 2 uur vroeger daarheen en moest ik direct beginnen rijden.
De pony die ik als 2de moest rijden werd op voorhand ingereden, afgezadeld, en dan pony die als 1ste binnen moest opgezadeld en klaargemaakt om in de ring te gaan. In de tussentijd dat ik aan het rijden was werd er met de eerste pony die is warmgereden gestapt zodat hij niet opnieuw te veel zou afkoelen.
Ring uit - zadel switchen - opstijgen, nog even een paar figuurtjes en op 10 minuten was ik klaar om weer in de ring te gaan.
Optimaal is het niet, maar het was heel goed doenbaar. En geen koude pony die opeens geforceerd werd :)

is er gedaan door meerdere personen maar helaas brengd zij dit niet in de praktijk.
ze zijn zoiezo niet zo van de regeltjes :o

Temeraire

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-14 12:39

Kan jij dan niet gewoon voor haar starten?
Bij ons kon dat altijd gewoon als een combinatie op zich liet wachten.

kohtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-14 12:39

Dan kan je toch naar de jury toe gaan en vragen of jij mag?

AngieJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-14 12:40

Als je dit probleem weet, dan pas je jezelf aan, dan stap je iets later op je paard.

_mexx_lady_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-14 12:41

jumerenik schreef:
_mexx_lady_ schreef:

is er gedaan door meerdere personen maar helaas brengd zij dit niet in de praktijk.
ze zijn zoiezo niet zo van de regeltjes :o

Bah... kan er begrip in brengen dat je veel paarden rijdt en even tijd nodig hebt.
Maar van zo'n mentaliteit zou ik ook niet blij worden :+
Inderdaad vragen of jij als eerste mag rijden, al weet ik niet of dat kan geregeld worden..

jumerenik

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-14 12:42

Temeraire schreef:
Kan jij dan niet gewoon voor haar starten?
Bij ons kon dat altijd gewoon als een combinatie op zich liet wachten.

zij rijd 1 keertje Z (als laatste combi in het Z)
en een keer ZZ (ik eerst een rondje en dan zij haar 2e rondej en dak ik weer een ronde)

anders blijven de pacourhulpen maar verhogen en verlagen.

0000

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-14 12:43

Als jij de enige bent die nog na haar moet rijden, kan je toch gewoon voor haar starten? Als jij er klaar voor bent en er zit niemand in de ring, zal er geen jury moeilijk over doen als de volgorde even wordt aangepast hoor.

Verder snap ik het op zich ook wel, no way dat ik zonder fatsoenlijk losrijden de ring inga en zeker niet in een hogere klasse. Kans op blessures is veel te groot. Echter vind ik wel dat je als je meerdere paarden start, moet zorgen dat indien dit van toepassing is je iemand bij hebt die zorgt voor het op- en afzadelen zodat je wel direct over kan stappen.
Er zijn trouwens gewoon regels voor hoeveel tijd er tussen 2 starts moet zitten, het is dus niet zo dat zij die tijd officieel niet mag gebruiken, ook al zijn er niet voldoende combinaties om de tussenliggende tijd te vullen. Ik weet alleen zo niet exact hoe lang dit is.

LesleyxLinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-14 12:43

AngieJ schreef:
Als je dit probleem weet, dan pas je jezelf aan, dan stap je iets later op je paard.

En dan is een paard toevallig kreupel en heeft zij haar paard niet goed warm.
Zij hoeft er toch niet de dupe van te zijn dat de organisatie het niet goed heeft geregeld?
Er valt vast wat te bespreken :)

jumerenik

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-14 12:45

AngieJ schreef:

men moeder is een beetje een streskip dus zit er altijd stipt optijd op. mijn moeder is anders bang dat ik telaat kom. maar vedder in het een goed idee zal ik morgen gelijk in de praktijk brngen. bedankt :)

jumerenik

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-14 12:46

LesleyxLinn schreef:
AngieJ schreef:

Zij hoeft er toch niet de dupe van te zijn dat de organisatie het niet goed heeft geregeld?

als zij 20 minten telaat mag komen mag ik dat ook toch }>

LesleyxLinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-14 12:46

jumerenik schreef:
LesleyxLinn schreef:

als zij 20 minten telaat mag komen mag ik dat ook toch }>

Zij heeft niet genoeg tijd tussendoor, jij wel. :)

jumerenik

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-14 12:48

dat is waar. maar 1 keertje mocht er een paard kreupel zijn. zal er vast wel een uitzondering worden gemaakt. hoopt ik :D