Onterechte ongeldige startpas?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Percy

Onterechte ongeldige startpas?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-04-14 23:35

Mijn dochter is knhs lid en we hadden wat discussie over haar pony waar we nog het volle jaar voor moesten betalen terwijl hij verkocht was maar braaf gedaan.

Was het er niet echt mee eens en heb een mailwisseling gehad met de knhs maar we hebben wel betaald.

Nu krijgen we opeens bericht dat haar startpas niet meer geldig zou zijn en haar winstpunten dus ook niet bijgeschreven worden. Nog sterker, als we niet binnen 14 dagen reageren krijgen we een administratieve sanctie omdat ze onterecht gestart zou zijn.

Nu juist morgen start ze eventing en dat is een behoorlijk kostenplaatje. We gaan gewoon door en ik heb telefonisch contact gehad met de voorzitter van haar rijvereniging. Die gaf aan dat wat betreft de vereniging alles netjes was afgehandeld met de knhs en alles in orde moest zijn. Komt wel vaker voor zei ze. Alle wedstrijdresultaten staan echter niet meer op de knhs dus ik hoop dat het in orde komt maar ik vind dit eigenlijk niet normaal. Een vergissing is mogelijk maar we kregen zelfs twee identieke brieven. Daar schrik je toch van.

Evony

Re: Onterechte ongeldige startpas?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-14 09:41

Maar een startpas is combinatie gebonden, dus met welke pony start ze als de andere pony verkocht is?

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-14 10:00

Evony schreef:
Maar een startpas is combinatie gebonden, dus met welke pony start ze als de andere pony verkocht is?

Klopt; je moet per combinatie een startpas hebben.

TS Heb je voor de huidige combinatie een nieuwe startpas gekregen?

Nimber

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-14 13:53

Ze start nog steeds met de verkochte pony? Of start ze met een nieuwe pony onder de oude startkaart?
Ik begrijp je verhaal niet helemaal? Anders even bellen met de KNHS wat er volgens hun bij jou fout gaat.

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-14 13:55

Ze hebben er meerdere weet ik (of is dit een andere dochter?)

Evony

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-14 14:46

En nog iets: startkaart wel betaald? Want door die finbox betalingen zijn daar problemen mee geweest weet ik.

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-14 15:16

Aantal mogelijkheden:
-Per ongeluk de verkeerde startpas afgemeld
-Door de problemen met finbox actieve startpas per ongeluk nog niet betaald (of een andere rekening)
-Foutje in de administratie

Ik zou gewoon even bellen en vragen hoe het zit. KNHS kan dat zo nagaan en wij op bokt weten zeker niet hoe het zit ;)

Percy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-04-14 21:02

Voorzitter van onze vereniging heeft vandaag gebeld. Heb haar nog niet aan de telefoon gehad want wij hadden een eventingwedstrijd vandaag.

Mijn dochter had een pony en een paard. Pony had een paar jaar een startpas, paard sinds vorig jaar. Pony is verkocht maar we konden de startpas niet afmelden en zo hebben we dit jaar beide startpassen betaald.
Hopen nog dat we de pony startpas kunnen overzetten naar haar nieuwe, tweede, paard met bijbetaling.

Vereniging heeft het geld voor beide startpassen netjes overgemaakt naar de knhs maar beide startpassen zijn nu verdwenen. Alle uitslagen zijn van de site van de knhs af.

Met het paard heeft ze dit jaar een keer L1 gestart en daar twee winstpunten mee behaald. Daarom kregen we de brief. Ze wilden die gegevens verwerken en daar kregen ze een foutmelding bij. Die foutmelding was dat de combinatie geen geldige startpas heeft.

Dan kan niet zo zijn want de vereniging heeft een bevestiging van het feit dat het geld is overgemaakt. Schijnt dus vaker voor te komen heb ik inmiddels gehoord.

Allesbehalve leuk want je schrikt er van en je krijgt meteen een dreigbrief dat ze maatregelen moeten nemen als je niet snel schriftelijk reageert.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-14 21:11

Maar welke namen staan er nu op de startpas waarmee ze is gestart?

Percy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-04-14 21:18

Weet niet goed wat je bedoelt maar op de startpas waar ze mee gestart is staan de naam van haar paard en haarzelf en hun combinatienummer.

Het is niet zo dat ik per ongeluk de pony startpas heb meegenomen maar ook die is nog steeds geldig want voor het hele jaar betaald.

Zou echt niet weten waarom een startpas ongeldig zou zijn als die netjes betaald is,

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-14 21:24

Ok dan begrijp ik het beter.
Je hebt dus een "geldige" startpas op naam van ruiter en paard.

Startte ze met de pony ook bij de paarden?
Of is ze met dit paard voor het eerst bij de paarden gestart?

Percy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-04-14 21:35

Met de pony heeft ze in Nederland alleen bij de pony's gestart.

Met het paard is ze vorig jaar een paar keer B dressuur gestart en B springen. Ook heeft ze vorig jaar voor het eerst een L1 wedstrijd gereden. Dit jaar is ze met hem nog eens B springen gestart en daar kregen we geen opmerking over.
Nu ze de tweede keer L1 is gestart en voor het eerst in 2014 kregen we opeens deze brief.

Dus het klopt gewoon niet. In februari was deze startpas wel geldig blijkbaar en nu opeens niet meer.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-14 23:54

Met het paard is ze dus ook gestart bij de paarden?
Had ze genoeg punten voor de L?

Reed ze tegelijk bij de pony's en de paarden?

Percy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-04-14 00:06

Ja, ja en ja. In drie wedstrijden B heeft ze met het paard genoeg punten gehaald voor het L1, met de pony was ze L2 startgerechtigd.

Dit jaar doet pony niet meer mee. Pony doet het nu super bij een nieuwe eigenaar. Paard is nu opgepakt in de wedstrijden en die doet het super. Alles werd ook geregistreerd tot we deze brief kregen.

Nimber

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-14 07:21

Waarom bel je zelf de knhs niet inplaats van de voorzitter? Dan kun je overleggen en aantonen dat je wel betaald hebt. Misschien is t geld niet juist overgemaakt onder een verkeerde naam of gekoppeld aan een verkeerd persoon.

MariekeS_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-14 13:37

Volgens mij is het wel zo dat als jij de startpas afmeldt, je daarna niet meer mag starten na die datum, ook al heb je het hele jaar betaald.
Dus stel je meldt je startpas af per 1 feb moet je toch het volle jaar betalen maar mag je niet starten. Als de KNHS dus de pony startpas heeft afgemeld op jullie verzoek is hij terecht ongeldig...

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-14 13:46

Als je even goed leest zie je dat die pony helemaal uit beeld is en dat dit gaat over de startpas die ze met het paard hebben MariekeS_

Ladygiroc

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-14 14:00

Misschien is ipv de ponystartpas de paardenstartpas afgemeld?

MariekeS_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-14 14:01

Excuus, het is niet het meest duidelijke verhaal om foutloos te lezen ;)
Maar in dat geval is het raar ja

Percy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-14 00:03

Snap dat het verhaal niet duidelijk is. Meestal kan ik wel het een en ander helder uitleggen maar dit is ietwat verwarrend helaas.

Bij ons in België verloopt alles via de vereniging en nooit rechtstreeks via de lrv.

Toen ik die brief kreeg ben ik eerst gaan informeren bij de vereniging omdat ik zeker wilde weten dat alles wat hun betreft in orde was. De voorzitter zei meteen dat zij hierover ging bellen en dat vond ik prima. Snap niet wat daar mis aan zou zijn? Wilde best zelf bellen maar als zij dat wil doen vind ik dat prima. Wij hadden gisteren weer een wedstrijd dus ik kon sowieso pas maandag bellen.

Ik weet niet hoe het bij anderen zit maar ik betaal alles aan de vereniging en die regelt het met de knhs. De rekening wordt dus nooit direct overgemaakt naar de knhs maar naar de rijvereniging. Die betaalt de knhs. Ik vind het dus ook vrij logisch dat ik eerst de rijvereniging benader. Die hebben hier totaal geen schuld want die hadden alles netjes geregeld.

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-14 07:00

Mijn rijverening regelt ook alles Percy, ik bel/mail eigenlijk alleen naar de KNHS met reglementsvragen, verder is onze secretaris het aanspreekpunt. Dat verschilt per vereniging (ik betaal ook wat meer omdat ik die zaken uit handen heb gegeven) en is helemaal niet raar. Ik geloof dat het zelfs pas sinds 2 of 3 jaar is dat de inschrijvingen binnen de kring niet meer via de vereniging gaan.

Nimber

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-14 07:14

Ik krijg al 15 jaar direct de nota van de knhs.
Toch zou ik zelf bellen jij krijgt ook de brief en niet de vereniging. Ik had erachteraan gegaan nu ben je op concours gegaan terwijl je al een brief had dat t ( terecht of onterecht) niet meer mocht. Mocht t nu toch zijn dat de knhs gelijk had risceer je verdere stappen tegen je dochter. Bel/ mail de knhs des te sneller heb je antwoord waar en wat er mis ging.

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-14 07:21

Ik krijg ook geen rekeningen van de KNHS Nimber (en gelukkig ook geen post :P )
Ik krijg vier keer per jaar een factuur per paard van de rijvereniging waarop de kosten van het jaar gespreid zijn. Dat is per vereniging weer anders geregeld.

Percy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-04-14 01:03

Die wedstrijd was een eventingwedstrijd Nimber. Daar zijn er al niet zoveel van en je moet heel snel inschrijven wil je een plaatsje krijgen. Die inschrijving was dus ook al maanden geleden geregeld.

Als je dan een dag van te voren een brief krijgt terwijl je weet dat alles in orde is waarom zou je dan inschrijfgeld betalen en niet meer meedoen? Omdat de knhs een fout heeft gemaakt? Vorige wedstrijd was van een maand geleden. Daarop kregen we die mail.

Ik krijg alle rekeningen binnen via de vereniging, nooit via de knhs en de vereniging is het aanspreekpunt.

Heb te horen gekregen dat de knhs het gaat uitzoeken. Ben benieuwd.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-14 08:08

Maar staat er ook waarom haar startpas niet geldig is?
Als je dat niet weet, echt even bellen naar de KNHS.
Waarom?
Je vereniging kan ook iets (per ongeluk) fout hebben gedaan en als zij denken dat het allemaal wel klopt, en de KNHS zegt bv dat de vereniging helemaal niet (op tijd) heeft betaald; kun je dit aan je vereniging melden.
Dat weet je iig waarom hij ongeldig is verklaard en wat je er evt tegen kan doen.