) Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
)

) Dispar_Vulgo schreef:Het is toch een goede ervaring? Als je nu gaat, dan zal het de volgende keer zeker nog beter gaan!
Ga je nu niet, dan hebben jij en je paard die ervaring niet.
Eens moet de eerste keer zijn natuurlijk! En oefening baart kunst!![]()
(Ik heb een jaar lang met een tuigpaard officiële dressuurwedstrijden gestart. Absoluut niet B waardig (dus ook nooit winstpunten gehaald), maar ik vond het wel leuk. En niemand die me uitlachte hoor! 'Raarste' wat ik mee maakt was dat iemand respect voor me had dat ik niet boos geworden was op m'n paard, omdat ze blijkbaar dacht dat m'n paard het beter zou kunnen, maar dat niet deed)
echt super bedankt! Voel me nu al een stuk rustiger eronder
Het is ook allemaal 'nieuw' weer voor mij de laatste keer dat ik wedstrijden reed was denk ik wel 12 jaar geleden... Dus het is ook spannend. maar zoals ook al gezegd wordt het is wel een leuke en leerzame ervaring. Dus ik probeer daar de focus nu maar op te leggen ipv wat anderen van mij zullen denken
En wedstrijden rijden doe je voor jezelf, niet voor andere, dus je punten maken toch niet uit, dat hoeft niet je doel te zijn voor een oefening. Ik zou vooral gaan