Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Evelyne79 schreef:Een natuurlijk hoef heeft veel meer grip. Dus ijzers zijn niet perse nodig.
Door de ijzers ga je glijden, dit kun je ondervangen door met stiften te rijden maar zonder ijzers kan een paard prima op nat gras lopen. Zeker in de B
Evelyne79 schreef:Een natuurlijk hoef heeft veel meer grip. Dus ijzers zijn niet perse nodig.
Door de ijzers ga je glijden, dit kun je ondervangen door met stiften te rijden maar zonder ijzers kan een paard prima op nat gras lopen. Zeker in de B
Relaxed schreef:Evelyne79 schreef:Een natuurlijk hoef heeft veel meer grip. Dus ijzers zijn niet perse nodig.
Je wilt niet weten hoeveel paarden er zonder ijzers toch niet helemaal lekker lopen op glas.. Voorzichtig, krabbelig.. Ik raad dus altijd ijzers aan, maar dat is persoonlijk en adhv mijn ervaringen..
El75 schreef:Relaxed schreef:
Je wilt niet weten hoeveel paarden er zonder ijzers toch niet helemaal lekker lopen op glas.. Voorzichtig, krabbelig.. Ik raad dus altijd ijzers aan, maar dat is persoonlijk en adhv mijn ervaringen..
Denk dat de meeste paarden liever niet op glas lopen en anders heel voorzichtig
Bedoel dus gras, maar dat snapte je vast wel
LZL schreef:Hallo,
Ik heb een vraagje:
Als je een outdoor wedstrijd heb op (kort) gras maar het heeft geregend dus is het nat.
Is het dan voor de B Dressuur erg als je geen ijzers(evt. met proppen) hebt? Hoe groot is de kans dat je uitglijd? Mijn vriendin rijd gewoon zonder ijzers in de L ook als het regent en is nog nooit uitgegleden, maar ik heb ook wel mensen gehoord zonder ijzers die uitgleden in de B. De meeste mensen zeggen als het gras kort is dat het dan wel kan. Dus wat is jullie mening over zonder ijzers rijden op nat gras? Ik meld me altijd af, als het geregend heeft(om geen enkel risico te nemen) of is afmelden met die reden eigenlijk onzin?
donna123 schreef:Wat je ook kan doen als je bang bent dat je paard uitglijdt is hoedschoenen nemen. Dat heeft veel patroon en is van rubber dus dat glijdt al helemaal niet uit. Hoefschoenen zijn zelfs bij sneeuw te gebruiken.
ook b het had toen niet geregend maar ik schoof gewoon de ring uit, galop 1x aangesprongen, toen vielen we bijna dus volgende dag lagen er ijzers op
Blote achterhoeven zijn toch wel erg glad...