Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Citaat:Ook je paard moet WA-verzekerd zijn als je aan wedstrijden meedoet. Ik vind het vreemd dat jouw WA-verzekering je paard niet dekt en huisdieren wel. Onze verzekering geldt namelijk ook voor maximaal 2 paarden.
Dat is ook de reden waarom ik niet snapte dat ik 'mijn paard' WA moest verzekeren. Maar bij unive is het dus zo dat je paard als huisdier wordt gezien maar zij zien wedstrijden niet als hobbymatig (of misschien was het alleen de persoon die ik aan de telefoon had die het zo zag?) Maar zoals ik het begrijp kan ik gewoon met een gerust hart op wedstrijd gaan
sjouk_L schreef:Ik ben voorheen ook altijd verzekerd geweest bij unive. in hun polis stond toen dat huisdieren inderdaad meeverzekerd zijn. De polis is hierbij leidend, hobbymatig gehouden paard valt onder huisdier en is dus meeverzekerd. Of je nou wel of niet wedstrijden rijdt. Ik heb toen ook mensen aan de telefoon gehad die eigenlijk niet wisten waarover ze het hadden en dan inderdaad net als bij jou een vaag verhaal ophangen om zichzelf in te dekken. Zolang het rijden van wedstrijden in de polis niet uitgesloten wordt, moeten ze in geval van aansprakelijkheid gewoon uitkeren. Mijn ervaring met unive is daarnaast ook dat ze daar niet snel moeilijk over doen en heel redelijk zijn met uitkeren. Ik heb toen zelf nog contact gehad over eventueel mennen met mijn paard en of ik dan op de openbare weg verzekerd zou zijn. Na 3 mensen aan de lijn gehad te hebben die het niet wisten wist de vierde mij te vertellen dat alles wat hobbymatig gebeurt, dus ook mennen of wedstrijden, gewoon verzekerd was.
Hij vroeg me ook of ik springwedstrijden reed, ik zei dat ik western reed en toen wilde hij weten wat het inhield. Ik legde uit dat ik met mijn jonge paard in principe niet veel meer doe dan rondjes hobbelen
maar volgens hem was dat dus niet hobbymatig. Voortaan maar vragen voor iemand anders aan de telefoon
0000 schreef:Je kunt een paard niet WA-verzekeren....WA = wettelijke aansprakelijkheid, dieren zijn nooit wettelijk aansprakelijk, altijd de eigenaren.
Verder begrijp ik je verhaal niet, verplicht verzekeren voor wedstrijden is helemaal geen sprake van en als jouw huisdieren zijn meeverzekerd onder je eigen WA is alles gewoon in orde zolang je tenminste hobbymatig bezig bent.
Emita schreef:Voor wedstrijden rijden moet je paard dus verplicht WA-verzekerd zijn. Ik ben verzekerd bij univé en heb ze laatst gebeld om te vragen hoe dit allemaal precies zit: mijn verzekering is namelijk inclusief huisdieren. Toen werd mij gezegd dat mijn paard in principe WA-verzekerd is, maar niet als ik wedstrijden ga rijden want het was een -in hun ogen- nogal ingewikkelde kwestie. Volgens hen is dit bij meerdere WA-verzekeringen zo. Nu wil ik 29 september heel graag een wedstrijd starten, hoe doen jullie dat? Waar zijn jullie (of jullie paarden) WA-verzekerd?
valerie2012 schreef:0000 schreef:Je kunt een paard niet WA-verzekeren....WA = wettelijke aansprakelijkheid, dieren zijn nooit wettelijk aansprakelijk, altijd de eigenaren.
Verder begrijp ik je verhaal niet, verplicht verzekeren voor wedstrijden is helemaal geen sprake van en als jouw huisdieren zijn meeverzekerd onder je eigen WA is alles gewoon in orde zolang je tenminste hobbymatig bezig bent.
ik ken iemand die zijn paard alleen wa verzekert is hoor. Maar is nooit slim om paard alleen wa verzekert is want die betalen dan niets kw ziekten kosten. zeg maar want die mensen hun paard staat nu al zo war 3 weken in de kliniek maar dat moeten ze dan zelf alleenmaal betalen.
So not the same thing...
valerie2012 schreef:0000 schreef:Je kunt een paard niet WA-verzekeren....WA = wettelijke aansprakelijkheid, dieren zijn nooit wettelijk aansprakelijk, altijd de eigenaren.
ik ken iemand die zijn paard alleen wa verzekert is hoor. Maar is nooit slim om paard alleen wa verzekert is want die betalen dan niets kw ziekten kosten. zeg maar want die mensen hun paard staat nu al zo war 3 weken in de kliniek maar dat moeten ze dan zelf alleenmaal betalen.
daar heb je een ziektekostenverzekering voor
Emita schreef:valerie2012: een WA verzekering heeft niks te maken met ziektekostendaar heb je een ziektekostenverzekering voor