Wonderlijk is dat ik bijna altijd in de prijzen rijd, maar dan komt echt puur doordat ik een goed paard heb waardoor ik nog hoge punten scoor, moet je nagaan wat voor scores ik kan rijden als ik gewoon eens die proeven wat netter rijd!!
Wat er mis gaat:
* Mijn voltes zijn eieren, ene boog is altijd groter dan de ander, ook bij door een S van hand veranderen.
*Ik zit áltijd naast de AC lijn
*Ik maak niet optimaal gebruik van de hoeken, die snijd ik altijd af
* Alles gaat te laat of te vroeg, bij A halthouden is gewoon 5 meter voor of na A
*Ik rijd nog weleens de verkeerde kant op, en ja ik weet wel wat links of rechts is maar ik zit gewoon niet op te letten...*zucht*
Waardoor ik denk dat het komt:
* Ik moet meer controle hebben over mijn paard, meer proef gerichter gaan trainen, lijnen rijden en afwerken.
*Als het paard een beetje sterk wordt of er gebeurt iets anders bijvoorbeeld spanning, ben ik alleen nog maar daar mee bezig waardoor ik helemaal niet meer met mijn hoofd bij de proeven ben. Dan ben ik haar aan het loswerken - Oja, ik moet ook nog afwenden- Zo gaat het dan in mijn hoofd
*Proeven leren van te voren, zodat ik weet wat er komen gaat (vergeet ik ook weleens)
Ik zie ook echt niet dat ik bijvoorbeeld naast de AC lijn zit, ik heb de KNHS DVD zodat ik zie hoe ik moet rijden, maar die hadden ze beter kunnen filmen vanaf het paard.
Met mijn instructrice besteden we hier veel aandacht aan, oefeningen/lijnen laat ze me steeds overnieuw rijden waardoor het wel goed gaat, maar op wedstrijd ben ik dat allemaal weer vergeten.
Wie heeft de gouden tip hoe ik dit kan verbeteren?
Ik rijd trouwens M1 met een 5 jarige Santano, en ik heb de punten al voor de M2 maar dan moet er wel verbetering zitten in de afwerking van de proeven.
Even een filmpje van een redelijk goede proef hier liep ze lekker en daardoor kwam ik ook aan het rijden van de proef toe, alsnog zitten er veel verbeterpunten.
Geen idee hoe ik de video hier neer moet zetten, maar misschien kunnen jullie hem zo zien?
https://www.facebook.com/photo.php?v=10200831770149942
.
Je moet zelf scherp zijn. Elke oefening voorbereiden. Niet met andere dingen bezig zijn. Elke hoek gebruiken om het paard weer scherp te stellen.
) is het moeilijk om je slechte gewoontes af te leren. Maar verandering begint bij jezelf!! Oefenen dus... Woensdag heb ik weer wedstrijd en ga ik er zeker op letten, en alles beter voorbereiden.