niet mee gaan schrijven dus uit de club ?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

caramellebel

niet mee gaan schrijven dus uit de club ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-07-13 10:34

Heeej bokkers,
sorry van dat vorige topic maar m'n gsm bleef steken en plaatste het al voordat ik het wou.
ik zit met iets en ik zou dit jullie graag willen vertellen.
een tijd geleden vroeg de club mij om te gaan schrijven bij de dressuur gisteren maar ik kon niet want ik zat in brugge op jumping. Ik heb mij op tijd afgemeld en het bestuur vond het ok. Maar toen we gisteren terug kwamen van brugge kwam de overbuur (zit ook in de club)naar buiten en begon te flippen op ons dat het niet meer kon dat ik nooit mee ging schrijven dat ik altijd afkwam met een slechte reden en dat ik nooit kwam trainen en nog van dat. Maar sorry hoor wanneer vragen ze mij om mee te gaan schrijven midden in de examens of als ik een feest of wedstrijd heb. En trainen tja wat wil je ik zat al van woensdag in brugge op westrijd enja ok ik heb 1 training gemist maar anders ga ik echt altijd. Het ergste vanalles is dat hij ook wedstrijd buiten de club rijdt en ook geregeld niet komt trainen. Zij conclusie is dus dat ik uit de club wordt gezet. Maarja hier zit ik nu mee en het is niet de eerste keer dat ik dit te horen krijg en ik zou graag jullie mening hier over willen weten.
weet dat ik ooit mee moet schrijven maar ik heb ook nog een privé leven.

Chessie

Re: niet mee gaan schrijven dus uit de club ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-13 10:40

Ja jij hebt ook een privé leven.. maar het bestuur ook
Bij onze vereniging is het zijn het ook altijd dezelfde die overal voor moeten opdraaien (ik kan me zijn reactie dus goed voorstellen)

Als je van te voren weet wanneer de wedstrijden zijn kun je er natuurlijk ook rekening mee houden

FriesWytske

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-13 10:42

Als het bestuur er niks van maakt, omdat jij je keurig op tijd afgemeld hebt. Dan is het in mijn ogen oké. Je buurman heeft hier niks mee te maken.

caramellebel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-07-13 10:47

Dat is het net ik help altijd met oefenjumpings omdat iemand niet is komen opdagen en ik moet nu zondag weer gaan helpen en m'n ouders moeten ook altijd gaan enja ik heb hen nog nooit iets zien doen misschien soms hun dochter maar daar blijft het ook bij.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-13 10:51

Ik snap eigenlijk niet heel veel van je verhaal.

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-13 10:54

Ik probeer ook overzicht te krijgen.

Jij bent dus niet gaan schrijven omdat je dit keer een jumping had, de vorige keren voor feestjes en examens. Blijkbaar heb je dus al een tijdje om allerlei uiteenlopende redenen afgemeld. Kan me op bestuursniveau wel voorstellen dat ze daar zich aan irriteren maar dat zullen ze dan met jou bespreken en niet via je buurman.

Zo te lezen heb je wel netjes afgemeld, dat is aanvaard door het bestuur.

Wat heeft je buurman hier mee van doen dan? Zit die in het bestuur?
Zo nee, lekker laten gaan. Dit is iets tussen het bestuur en jou en daar heeft hij niets mee te maken.

Of hij zelf (of zijn dochter) nu wel of niet helpen heb jij weer niets mee te maken. Dat is hun probleem als daar commentaar op komt, niet het jouwe.

Kortom, ga even in gesprek met het bestuur als je je er zo druk om maakt dat ze je eventueel uit de club zetten. Niet meer, niet minder.

caramellebel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-07-13 11:02

MarliesV schreef:
Ik probeer ook overzicht te krijgen.

Jij bent dus niet gaan schrijven omdat je dit keer een jumping had, de vorige keren voor feestjes en examens. Blijkbaar heb je dus al een tijdje om allerlei uiteenlopende redenen afgemeld. Kan me op bestuursniveau wel voorstellen dat ze daar zich aan irriteren maar dat zullen ze dan met jou bespreken en niet via je buurman.

Zo te lezen heb je wel netjes afgemeld, dat is aanvaard door het bestuur.

Wat heeft je buurman hier mee van doen dan? Zit die in het bestuur?
Zo nee, lekker laten gaan. Dit is iets tussen het bestuur en jou en daar heeft hij niets mee te maken.

Of hij zelf (of zijn dochter) nu wel of niet helpen heb jij weer niets mee te maken. Dat is hun probleem als daar commentaar op komt, niet het jouwe.

Kortom, ga even in gesprek met het bestuur als je je er zo druk om maakt dat ze je eventueel uit de club zetten. Niet meer, niet minder.

ok het is niet echt duidelijk geschreven maar ik ben hier gewoon niet goed in.
het klopt ongeveer wat je zegt, de buurman zit niet in het bestuur enja ik mag mij ook niet gaan bemoeien met zijn zaken ik heb morgen weer club training en ik zal wel horen wat de rest erop zegt he.

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-13 11:05

Ik vermoed dat hij lid is van een LRV vereniging en regelmatig moeten LRV vereningen op een wedstrijd van een andere LRV vereniging jureren. Vroeger was het zo dat degene die moest jureren maar moest zorgen dat hij een schrijver had. (toch in mijn vroegere vereniging). Vroeger was het ook zo dat als er een LRV wedstrijd was je die niet mocht laten vallen voor een wedstrijden buiten de LRV. Blijkbaar is dat nu veranderd. Gezien hij op Jumping Brugge zat vermoed ik ook dat TS al op een hoger niveau zit dan Z springen alleen.

imd

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-13 11:06

Kun je dan niet een keer, als je wél tijd hebt, je vrijwillig aanmelden om te schrijven, in plaats van dat ze jou steeds moeten vragen? LIjkt mij een leuke en leerzame ervaring voor jezelf..

caramellebel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-07-13 11:13

petraaken schreef:
Ik vermoed dat hij lid is van een LRV vereniging en regelmatig moeten LRV vereningen op een wedstrijd van een andere LRV vereniging jureren. Vroeger was het zo dat degene die moest jureren maar moest zorgen dat hij een schrijver had. (toch in mijn vroegere vereniging). Vroeger was het ook zo dat als er een LRV wedstrijd was je die niet mocht laten vallen voor een wedstrijden buiten de LRV. Blijkbaar is dat nu veranderd. Gezien hij op Jumping Brugge zat vermoed ik ook dat TS al op een hoger niveau zit dan Z springen alleen.

ze zeggen nu gewoon wie moet gaan jureren en wie moet gaan schrijven en eigenlijk moet je 2 a 3 keer per jaar mee gaan maar ze vragen het mij altijd op de verkeerde momenten ik wil wel mee gaan maarja als ik weg moet moet ik weg. Ik rij niet echt hoger dan Z rij normaal M bij de lrv maar ben in brugge in de beker van België gestart enja dat kan je dan wel Z noemen ik rij trouwens nog bij de pony's.

caramellebel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-07-13 11:17

imd schreef:
Kun je dan niet een keer, als je wél tijd hebt, je vrijwillig aanmelden om te schrijven, in plaats van dat ze jou steeds moeten vragen? LIjkt mij een leuke en leerzame ervaring voor jezelf..

het probleem is dat er geen kalender is waar ik zou kunnen kijken van ja dan kan ik anders zou ik dat wel doen maar ze vragen mij altijd ongeveer een week ervoor of ik mee kan maar dan heb ik meestal al mijn plannen gemaakt.

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-13 11:25

Ik ken het probleem.

EChter zal er toch ook van jou vereniging een kalender voor de wedstrijden zijn.

Kijk wanneer die wedstrijden zijn en.geeft je daarvoor vrijwillig op.

Aan de andere kant vind ik het heel asociaal hoe de communicatie binnen de vereneging verloopt. Dit zou ik aankaarten. 1 week van.tevoren vind ik persoonlijk erg kort dag.

Ik zelf plan mijn wedstrijden ruim van tevoren (zie 1 maand minimaal). Dan is 1 week erg kort, en kan je de geplande wedstrijd ook niet meer kosteloos afmelden.

DAt je niet naar de training gaat, moet je imo fijn zelf weten.

imd

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-13 11:28

justboris schreef:
imd schreef:

het probleem is dat er geen kalender is waar ik zou kunnen kijken van ja dan kan ik anders zou ik dat wel doen maar ze vragen mij altijd ongeveer een week ervoor of ik mee kan maar dan heb ik meestal al mijn plannen gemaakt.

Ga dan gewoon even naar het secretariaat toe en leg je probleem voor, neem je agenda mee en plan in overleg met hun een paar data.

Waar een wil is, is een weg. Ik krijg nu een beetje het idee dat je t ook wel prima vindt als je niet hoeft te schrijven?

caramellebel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-07-13 11:29

Peelie schreef:
Ik ken het probleem.

EChter zal er toch ook van jou vereniging een kalender voor de wedstrijden zijn.

Kijk wanneer die wedstrijden zijn en.geeft je daarvoor vrijwillig op.

Aan de andere kant vind ik het heel asociaal hoe de communicatie binnen de vereneging verloopt. Dit zou ik aankaarten. 1 week van.tevoren vind ik persoonlijk erg kort dag.

Ik zelf plan mijn wedstrijden ruim van tevoren (zie 1 maand minimaal). Dan is 1 week erg kort, en kan je de geplande wedstrijd ook niet meer kosteloos afmelden.

DAt je niet naar de training gaat, moet je imo fijn zelf weten.

ja die kalender zal er wel zijn maar die heb ik niet ter beschikking ik kan wel eens vragen voor hem te krijgen zodat ik eens kan gaan schrijven.

caramellebel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-07-13 11:35

imd schreef:
Citaat:
Ga dan gewoon even naar het secretariaat toe en leg je probleem voor, neem je agenda mee en plan in overleg met hun een paar data.

Waar een wil is, is een weg. Ik krijg nu een beetje het idee dat je t ook wel prima vindt als je niet hoeft te schrijven?

ok ergens vind ik het niet erg als ik niet mee moet maarja nu weet ik wel dat ik geen andere keus heb want ik moet gewoon eens meegaan en na zoveel afmelden zal ik nu toch eens moeten vragen wanneer de volgende keer is .

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-13 11:43

Het is best wel eens leerzaam om eens mee te gaan schrijven. Je moet het alleen treffen met de jury waarbij je moet mee gaan. Verder vermoed ik ook dat je ouders je telkens moeten brengen en halen en daar mag de verenging ook wel rekening mee houden. Verder dacht ik dat de LRV geen wedstrijden meer organiseerde in de maand juni als er examens zijn voor de schoolgaande jeugd.

Bassenqua

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-13 11:49

En dit is dus het probleem waar vrijwel elke vereniging mee te dealen heeft, het komt altijd op dezelfde personen neer. Zeer frustrerend voor de leden en het bestuur die wél altijd klaar staan. Lid zijn van een vereniging betekent niet dat je alleen maar gebruik kunt maken van hun diensten, je zult ook eens iets terug moeten doen. Wat nou als iedereen met excuses komt van feestjes, examens etc...? Dan is het snel klaar met de vereniging. Je wist dus schijnbaar dat je 2 a 3x per jaar moet schrijven ? Doe dat dan ook, daar maak je gewoon tijd voor! Daarbij is het ook nog eens zeer leerzaam om vanaf de zijlijn mee te kijken en te schrijven. Een vereniging kan alleen bestaan als álle leden zich inzetten, anders géén lid worden van een vereniging, zij doen dingen voor jou dus jij doet dingen voor hun, heel simpel. Is gewoon een kwestie van de goede mentaliteit tonen.

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-13 12:06

TAO --> WD-V

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-13 17:31

Ik heb vroeger LRV gereden en ik herken het wel een beetje. Niet zozeer van het schrijven want volgens mij was toen geen verplicht aantal dat je mee moest en kon ik wel eens, maar in die tijd was ik minderjarig en volledig afhankelijk van mijn ouders om mij naar de oefening te brengen. Uiteindelijk heeft mijn vader besloten te stoppen omdat ik sowieso geen tijd meer had met mijn studies en vooral omdat hij het beu was dat hij 2 avonden in de week verplicht moest opofferen om mij er naar toe te brengen. Het werd niet met een aanwezigheidslijst bijgehouden maar het werd wel verwacht dat je zo goed als altijd naar de trainingen ging omdat je verplicht was mee te oefenen met de achttallen.

Had ik het kunnen overdoen dan was ik waarschijnlijk kempische ofzo gaan rijden. Als ik het goed heb is dat meer individueel en ben je niet zo verplicht als in een vereniging om allerlei dingen na te komen. Is dat misschien niet beter voor je, als je moeilijk je tijd in je club kan steken?

caramellebel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-07-13 22:36

Ik rij al Kempische maar ook lrv, ik steek al ongelofelijk veel tijd in de club we hebben voor deze maand nog 2 tornooien opstaan van onszelf waarbij ik moet gaan helpen. Ik ben trouwens ook nog minderjarig maar ik rij en daarvoor moeten mijn ouders niet opdraaien. Ik ga altijd trainen maarja iedereen heeft wel een keer dat hij niet kan, het probleem nu was dan ook nog dat bijna iedereen op vakantie was en dus nog minder hulp.

caramellebel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-07-13 22:38

petraaken schreef:
Het is best wel eens leerzaam om eens mee te gaan schrijven. Je moet het alleen treffen met de jury waarbij je moet mee gaan. Verder vermoed ik ook dat je ouders je telkens moeten brengen en halen en daar mag de verenging ook wel rekening mee houden. Verder dacht ik dat de LRV geen wedstrijden meer organiseerde in de maand juni als er examens zijn voor de schoolgaande jeugd.

Toch wel nog wedstrijden in juni maar dit jaar niet denk ik.

caramellebel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-07-13 22:49

Bassenqua schreef:
En dit is dus het probleem waar vrijwel elke vereniging mee te dealen heeft, het komt altijd op dezelfde personen neer. Zeer frustrerend voor de leden en het bestuur die wél altijd klaar staan. Lid zijn van een vereniging betekent niet dat je alleen maar gebruik kunt maken van hun diensten, je zult ook eens iets terug moeten doen. Wat nou als iedereen met excuses komt van feestjes, examens etc...? Dan is het snel klaar met de vereniging. Je wist dus schijnbaar dat je 2 a 3x per jaar moet schrijven ? Doe dat dan ook, daar maak je gewoon tijd voor! Daarbij is het ook nog eens zeer leerzaam om vanaf de zijlijn mee te kijken en te schrijven. Een vereniging kan alleen bestaan als álle leden zich inzetten, anders géén lid worden van een vereniging, zij doen dingen voor jou dus jij doet dingen voor hun, heel simpel. Is gewoon een kwestie van de goede mentaliteit tonen.

Het probleem is dat ze het niet oprijd melden om te gaan schrijven en er geen kalender voor ons ter beschikking is. ik vind het heel vervelend want het bestuur heeft zelf aangeraden om bij de vlp mee te gaan rijden omdat we 2 maanden geen lrv wedstrijd hadden. ENja ik ben gegroeid in die wedstrijden en ik dacht waarom de beker van België niet gaan meerijden ik had mij al n paar dagen ingeschreven en dan opeens krijg je een mail dat je moet gaan schrijven.
Ik wil ook wel zeggen dat de organisatie niks voorsteld bij ons in de club en ik nog al eens de dag ervoor pas te weten ben gekomen dat ik moest gaan schrijven. Maarja ik rij al zolang in de club en sinds ik bij de vlp ben gaan rijden krijg ik het mij uitgescholden.

caramellebel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-07-13 23:55

Okee probleem opgelost buurman heeft niks meer gezegd en op de club vonden ze het niet zo erg ze hadden nu zelfs te veel schrijvers. *D we hebben ons nu aangeboden om de volgende keer te gaan maar helaas rij ik dan zelf mee het wordt dus voor volgend jaar.

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-13 07:36

Kwanyin schreef:
Ik heb vroeger LRV gereden en ik herken het wel een beetje. Niet zozeer van het schrijven want volgens mij was toen geen verplicht aantal dat je mee moest en kon ik wel eens, maar in die tijd was ik minderjarig en volledig afhankelijk van mijn ouders om mij naar de oefening te brengen. Uiteindelijk heeft mijn vader besloten te stoppen omdat ik sowieso geen tijd meer had met mijn studies en vooral omdat hij het beu was dat hij 2 avonden in de week verplicht moest opofferen om mij er naar toe te brengen. Het werd niet met een aanwezigheidslijst bijgehouden maar het werd wel verwacht dat je zo goed als altijd naar de trainingen ging omdat je verplicht was mee te oefenen met de achttallen.

Had ik het kunnen overdoen dan was ik waarschijnlijk kempische ofzo gaan rijden. Als ik het goed heb is dat meer individueel en ben je niet zo verplicht als in een vereniging om allerlei dingen na te komen. Is dat misschien niet beter voor je, als je moeilijk je tijd in je club kan steken?

Bij mij was dat probleem snel opgelost van dat verplichte nummer groepsdressuur. Ik had ineens een paard die het niet aanvaarde dat er eentje voor haar liep. }> Ze wilden ons niet geloven en toen er eens iemand haar over nam omdat zijn paard te jong was en hij er flink wat miserie in de groep mee heeft gehad geloofden ze ons. Individueel inrijden ging prima voor hem maar niet in de groep. :+

Marijn_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-13 14:36

Ook al is je probleem nu opgelost, misschien kun je de suggestie aandragen dat ze voor dit soort dingen een kalender maken? Dan scheelt dat voor jouw volgende keer of voor de volgende persoon weer moeite, en ik denk dat ze het wel leuk vinden als je zo actief meedenkt! :)