Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Brainless schreef:Maar lintjes, bekers, dekens, halsters ed tellen niet mee met de winsom.
Alleen (contante) geldprijzen.
Althans, zo werkt het bij de tuigpaarden wel zo.
Brainless schreef:Dan zullen er bepaalde verenigingen zijn die niet alle geldprijzen hebben doorgegeven aan de KNHS.
lisannee93 schreef:Hm goede vraag! Heb het me ook al af gevraagd!
Bij mijn oude pony staat een bedrag dat ik met haar nooit heb gewonnen, dus ik vraag me af of het echt het totale gewonnen geld is... Bij mijn huidige paard staat het wel ongeveer kloppend, maar bij mijn andere paard met wie ik net de startpas heb binnen gekregen staat ook al een getal van 96 terwijl ik nog geen concours ben gestart.

mee, later zag ik wel dat de organisatie haar een 4de plaats hadden gegeven bij de knhs ipv 1ste, omdat ze toen C, D en E pony's samen hadden gevoegd, ongeveer 16 combinaties. Nies_ schreef:Maar waarom staat het er dan toch bij? Bij mij staat het namelijk ook. Qua geld heb ik nooit wat gewonnen, altijd borstels, halsters, voer enz.
Geen idee wat het precies is... pillow schreef:Deze winsom geldt voor tuigpaarden, deze worden geklasseerd naar de gewonnen geldprijzen. Bij een bepaalde winsom moeten ze weer een klasse hoger en strijden met paarden van gelijke klasse. Tot ze in de ereklasse zijn dit is het hoogst haalbare. De winsom heeft de absoluut niks te maken met dressuur of springpaarden, dat gaat met winstpunten.