Zoals de titel het zegt, ik erger me soms nogal aan wedstrijdruiters (mensen die af en toe een wedstrijd rijden) die niets zelf doen, dan bedoel ik, een week voor de proef je paard iedere dag door een andere goede ruiter laten rijden, of je paard een week voor de wedstrijd maar 1x uit z'n stal halen, iemand anders laten vlechten, op wedstrijd je paard laten zadelen of inrijden door iemand anders,... En dan nog winnen ook
Bij ons op stal staan zo wel meerdere mensen, morgen heb ik wedstrijd en ik ben me al 3weken aan het voorbereiden, oefenen, eens les pakken, tuig poetsen, paard wassen en toiletteren, inschrijvingen, proeven opzoeken en afprinten,... Ik steek er super veel tijd in en rijd iedere dag. Dan gaan er nog anderen mee die echt niets doen, hun paard komt nauwelijks uit z'n stal, ze liggen er totaal niet wakker van. Ik wil dat alles goed gaat en dat alles netjes is enz. En dan komt m'n haar recht als die voor me staan, soms schaam ik me er voor, maar ik vind het gewoon zo oneerlijk, ik doe al die moeite en doe alles zelf en zij... Pfff!
Ik wou gewoon even m'n verhaal kwijt en vraag me af of ik de enige ben die me soms zo voel en die het daar moeilijk mee heeft.
mijn man helpt me soms ook met opzadelen (paard vast houden want die van mij is echt een stresskip
) en helpt met laden (alleen lukt dat niet) of geeft me spullen aan. Maar qua rijden en verzorging doe ik alles zelf