Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
FriesWytske schreef:Ik heb het ook een tijdje onder de frontriem gedaan bij een paard waar ik op reed. Deze vond het nooit prettig als de haren rond haar oren vlogen. Had de pluk dan ook in een vlecht. Zo was zij een stuk rustiger in de aanleuning.
, waarom? mijn paard heeft een lange voorpluk die altijd irriteert in der ogen op stal/wei, vandaar dat tie altijd in een vlecht zit. Die vlecht gaat tijdens het rijden continu alle kanten op en ik merk aan haar dat ze dat vervelend vind (schudde met der hoofd) sinds ik hem onder de frontriem doe (en het einde onder der neusriem steek) hebben we nergens meer last van
Aranel schreef:Met wedstrijd heb ik hem altijd over de frontriem heen omdat ik er een keer commentaar en een punt aftrek voor kreeg voor de verzorging omdat ik m onder de frontriem had in een vlecht.
Ik zag het vooral bij paarden met een serieuze voorpluk, en gokte er al op dat het daarmee te maken had