Zijn daar regels rond of is het toegestaan dat er gaatjes in het paard gemaakt worden? Ik zeg er maar bij dat ik er weinig weet over wedstrijdreglementen
Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
listiglistje schreef:Overigens kan het paard ook een gevoelig huidje hebben, dus oordeel niet te snel...ik spreek uit ervaring!
Mijn paard rij ik al jaren met sporen, maar met de laatste rui was hij zo supergevoelig zelfs met 1 cm knopspoortjes
en zonder ging het nog door, zelfs zijn hoofd zat onder de wondjes door halster hoofdstel.
Na de rui was het over en weer alles normaal....
CaPrIoLe`79 schreef:listiglistje schreef:Overigens kan het paard ook een gevoelig huidje hebben, dus oordeel niet te snel...ik spreek uit ervaring!
Mijn paard rij ik al jaren met sporen, maar met de laatste rui was hij zo supergevoelig zelfs met 1 cm knopspoortjes
en zonder ging het nog door, zelfs zijn hoofd zat onder de wondjes door halster hoofdstel.
Na de rui was het over en weer alles normaal....
Als dat hier het geval was is de oplossing simpel: sporen uit. Net geschoren paarden zijn vaak ook gevoelig, vooral als de deken die de hele dag op hun huid ligt te zwaar is en irriteert.
Ik weet niet hoe het in dit geval was, maar misschien waren de sporen al uit en was de beschadiging oud? TS?

Kittentje schreef:Dit verbaasd me niet veel jammer genoeg... Heb hem woensdag zien rijden, kwam op een bepaalde sprong wat scheef af, pony weigerde, ruiter valt er af. Goed kan gebeuren. Maar meneer gaat zijn pony halen en begint enorm hard te snokken aan de teugels
Edit: hij reed toen met een grullo pony, weet zijn naam niet meer.
quarterH schreef:tja, dat gebeurd wel eens bij topsport. nee het mag niet, en is goed als er een DQ komt maar laten we er ook weer drama van maken. je kan topsport niet vergelijken maar recreatief rondrijden.
Maureen95 schreef:Kann je dan niet een soort lapje om je sporen doen?
quarterH schreef:lees wat er staat. ik vind het terecht dat er dan een DQ (disquilificatie) van de rit komt. maar, bij topsport ga je tot het uiterste, dat vraag je dan ook van het dier. en ja, dan gebeurd het wel eens dat er een wondje komt. een topsorter bezeerd zich ook eerder dan iemand die voor de leuk een rondje voetbalt. en een coach vraagt van een topsporter ook meer en ook op hardere manier. dat komt gewoon kijken bij topsport.
Als je een blessure bij jezelf oploopt ala, maar niet bij een dier. Maureen95 schreef:Kann je dan niet een soort lapje om je sporen doen?
?listiglistje schreef:Kittentje schreef:Dit verbaasd me niet veel jammer genoeg... Heb hem woensdag zien rijden, kwam op een bepaalde sprong wat scheef af, pony weigerde, ruiter valt er af. Goed kan gebeuren. Maar meneer gaat zijn pony halen en begint enorm hard te snokken aan de teugels
Edit: hij reed toen met een grullo pony, weet zijn naam niet meer.
die start toch geen pony's meer, maar senioren al vanaf 2011 (ofwel paarden), dus dat kan toch niet
Kan zijn dat ik me van voornaam vergis, maar blijkbaar zit het in de familie dan... Ik hoop dat hij (of die twee) later wat meer leren respect te hebben voor hun paarden quarterH schreef:lees wat er staat. ik vind het terecht dat er dan een DQ (disquilificatie) van de rit komt. maar, bij topsport ga je tot het uiterste, dat vraag je dan ook van het dier. en ja, dan gebeurd het wel eens dat er een wondje komt. een topsorter bezeerd zich ook eerder dan iemand die voor de leuk een rondje voetbalt. en een coach vraagt van een topsporter ook meer en ook op hardere manier. dat komt gewoon kijken bij topsport.
daar staat het in....