Poll deelnemers: Nog maar 1 proef per jury/wedstrijd starten

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Wat zouden jullie doen als er nog maar 1 proef per jury/wedstrijd gereden kan worden?

Niets, ik blijf gewoon op wedstrijd gaan zoals altijd
42 (10%)
Niets, dit is bij ons in de regio al zo.
8 (2%)
Meer wedstrijden gaan rijden.
9 (2%)
Alleen nog gaan starten op locaties waar wel 2 rijbanen beschikbaar zijn.
231 (59%)
Helemaal stoppen met wedstrijd rijden, omdat de kosten per proef te hoog worden
55 (14%)
Helemaal stoppen met wedstrijd rijden, omdat dit me echt te veel tijd gaat kosten.
44 (11%)

Totaal aantal stemmen: 389

EllyC

Poll deelnemers: Nog maar 1 proef per jury/wedstrijd starten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-10-12 12:51

http://horses.nl/infos/tweede-proef-bij ... f-eerlijk/
http://www.dehoefslag.nl/laatste-nieuws ... um=twitter

Wat vinden jullie van dit idee van de knhs om nog maar 1 proef per jury te kunnen starten of de 2e proef niet voor promotie mee te laten tellen.

Indien beide proeven wel mee zouden moeten tellen dan zou de wedstrijlocatie moeten beschikken over 2 rijbanen of 2 juryleden moeten uitnodigen die om en om gaan jureren. Deze laatste oplossing geeft dubbele kosten en zal wellicht doorberekend moeten worden in de startkosten.

Deze poll graag benaderen als deelnemer.
Voor juryleden [JI] miv 2013/2014 nog maar 1 proef p. jury (poll voor juryleden
Hoe deze discussie op bokt begon [WD-V] Volgend indoorseizoen telt maar 1 proef voor winst?
Laatst bijgewerkt door EllyC op 31-10-12 12:56, in het totaal 1 keer bewerkt

Ashley5760

Re: Poll deelnemers: Nog maar 1 proef per jury/wedstrijd starten

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-12 12:55

Alleen waar 2 rijbanen zijn. Ivm lange reistijd (min 45min) ga ik niet voor 1 proef op en neer rijden.
Dan maar 60min in de auto en wel 2 proeven rijden, dan maar minder op wedstrijd maar wel 2 proeven rijden.
Heb er overigens geen probleem mee dat 1 jury 2 proeven jureert.

lucifertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-12 12:55

Het valt mij nu al op dat er veel wedstrijden nog maar 1 proef uitschrijven. Ik zoek ze nu al verder weg zodat ik er 2 kan starten.

Ik vind het teveel tijd kosten en benzine kosten om iedere week maar 1 proefje te kunnen rijden. Mocht de 2de proef niet mee tellen voor beoordeling zou ik daar ook niet voor willen betalen.

FriesWytske

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-12 13:18

Zoals het in het andere topic wordt vermeld gaat dit dus niet alleen gelden voor het indoorseizoen, maar ook voor het outdoorseizoen. Nu heb ik met het outdoorseizoen niet veel problemen. Omdat we dan altijd al 2 verschillende jury's hebben. Maar indoor wordt er hier in de buurt maar weinig wedstrijden met 2 proeven en 1 jury. Start in de winter dus meestal al 1 proef, omdat ik dan sowieso niet een eind weg wil vanwege het evt. winterweer.

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-12 13:19

Alleen maar naar locaties gaan die 2 proefjes doen, dan wel beide voor punten.
Ga niet zoveel tijd en benzine verspillen voor 1 proefje.

0000

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-12 13:32

Ik mis eigenlijk de optie 'niets veranderen'.

Ik kan nu in de winter op verschillende plekken 2 proeven starten die door dezelfde jury beoordeeld worden. Het is afhankelijk van hoe deze verenigingen met de regel om zouden gaan, of ik daar nog naartoe ga. (stel ze zouden dan in plaats van één wel twee verschillende juryleden neerzetten, is er voor mij geen probleem natuurlijk).
De locaties met twee rijbanen vind ik niet altijd fijn om te rijden (soms heel erg druk/kleine losrijbaan bijvoorbeeld).

Ik zou het echt belachelijk vinden als de regel wordt doorgevoerd hoor, maar ik heb geen tijd om meer te gaan starten, niet altijd te mogelijkheid om te kiezen uit een locatie waar wel 2 banen zijn en weiger te stoppen met wedstrijd rijden....Dus ja, feitelijk lijkt het dan alsof ik er in mee ga omdat ik niet perse zulke locaties ga ontwijken, maar dit is dus echt meer omdat ik weinig andere geschikte opties heb...jammer.

Zooist

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-12 13:45

Ik mis ook de optie niks veranderen.

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-12 13:46

De vraag is:
Wat zouden jullie doen als er nog maar 1 proef per jury/wedstrijd gereden kan worden?

Ik zou het ook niet willen dat die regel doorkomt, maar mocht het wel gebeuren, wat zou je dan doen?

Zooist

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-12 13:51

Ik zou niks veranderen.... gewoon op wedstrijd gaan zoals nu.

En die optie staat er dus niet bij.

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-12 13:51

MelanieB schreef:

Dat is hier in de regio bijna altijd zo. Maar als er een keer ergens twee proeven gereden kunnen worden ga ik daar graag starten.

San

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-12 13:54

Misschien zijn wij hier in ZH dan wel heel verwend, maar ik zou er geloof ik weinig zin in hebben... al die poespas voor een proefje. Dan heb ik liever een kleinere categorie (overigens is dat bij de locaties waar ik start echt zelden het geval, eigenlijk altijd 10+) en minder concurrentie.

NatasjavEJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-12 13:56

Voor mij zou het te veel tijd gaan kosten. Ik zou er echt enorm van balen.

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-12 14:18

Ik denk dat er bij mij ook weinig zal veranderen.. Hier in de buurt zijn toch niet zoveel locaties die in de winter 2 proeven uitschrijven.
Moet wel zeggen dat ik ze nu wel uitzoek op locaties waar 2 proeven gereden kunnen worden trouwens.

San

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-12 14:20

Poll-optie staat er nu bij... alleen even opnieuw stemmen dan ;)

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-12 14:46

Ik start dus wel op een locatie met maar 1 bak (outdoor) en waar dus straks maar 1 proef gereden kan worden.
Ik zou ze wel blijven rijden, maar het ontzettend jammer (en duur) vinden.
Geen idee hoe ze er op die stal mee om gaan, misschien dat ze dan meer met grasbanen kunnen gaan werken.

Ik verander dus niet, maar vind het wel enorm jammer dat er dan maar 1 proef gereden kan worden, aangezien ik ook alleen maar outdoor start en indoor niet mogelijk is voor mij.

Splinter

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-12 21:24

Ik heb gekozen voor alleen nog te starten waar 2 rijbanen beschikbaar zijn, zal vnl outdoor worden :') daarnaast zijn de juryleden dan niet allemaal hetzelfde opgeleid? Staat de KNHS niet achter de eigen opleidingen :?

DaraBariton

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-12 21:31

alleen nog starten waar 2 proeven voor punten gereden kunnen worden.

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-12 21:35

Starten waar 2 proeven gereden kunnen worden, dan wel stoppen vanwege kosten.
Zal er wel op neer komen dat ik dan minder start (proest, ik start al maar 1 x per maand... en start nu ondertussen al maanden niet geloof ik, maar ach)
en als ik start dan wel ergens waar 2 proeven gereden kunnen worden.

(of het moet thuiswedstrijd zijn, op eigen vereniging, dan kom ik ook wel voor 1 proef opdraven
en draai dan wel een keer voor 1 proefje de was)

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-12 21:39

Ik ga echt niet de trailer pakken, een uur voor de proef aanwezig zijn, wachten op de prijsuitreiking en natuurlijk het schoonmaak-en vlechtwerk doen voor 1 proef.

Zou de wedstrijd op eigen stal zijn wel, maar mijn paarden staan alweer een poosje aan huis.

XxXchaXxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-12 21:48

Weten ze al wanneer dit zeker is? Ik denk dat ze zo nog failled kunnen gaan! En de wedstrijd sport stukken minder gaat worden. Bedankt knhs. Voor mij mag het zo blijven als het is waarschijnlijk zijn alle locaties zo snel volgeboekt dat je er niet eens meer bij kan.

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-12 10:58

Starten op een plek waar 2 banen zijn zal onmogelijk worden. Ik ken hier binnen uren afstand geen plek waar 2 60m banen zijn. En om nou alleen nog maar in het buitenseizoen te gaan starten daar is zo'n startpas wel heel duur voor.
Denk dat ik het dan voor gezien houd, of ga kijken of ik in het buitenland bij een vereniging kan gaan.

Kelly_Taco

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-12 11:04

Splinter schreef:
Ik heb gekozen voor alleen nog te starten waar 2 rijbanen beschikbaar zijn, zal vnl outdoor worden :') daarnaast zijn de juryleden dan niet allemaal hetzelfde opgeleid? Staat de KNHS niet achter de eigen opleidingen :?

3 rijbanen zelfs he!
1 losrijbaan en 2 wedstrijdbanen...

Ik snap het idee erachter maar ben er niet helemaal blij mee met een paard wat bang is voor tegenliggers en achteropkomende paarden.
Betekend ook dat het dubbel zo druk is bij het losrijden.

Verder zou ik gewoon blijven starten bij de locaties waar ik nu ook al start.

dodyg

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-12 11:07

ik heb gekozen voor niks bij ons is het al zo.

ik heb altijd wedstrijden gereden in België daar is het gewoon gebruikelijk dat je maar 1 proefje rijd.

grauwman

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-12 11:10

De KNHS maakt het er niet leuker op eerst dat gedoe met de startpas en nu dit. De locaties met 2 binnenbanen zijn al zeldzaam bij ons in de regio dus dat zou betekenen dat je een hele dag op pad bent. Zoek dan maar eens iemand die met je mee wil om te lezen en helpen.

Aangezien ik maar 1 wedstrijd per maand rijdt en de meeste locaties de wedstrijden op dezelfde dag plannen wordt het een onmogelijke taak.

miss_lizje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-12 11:17

Ik vind het echt bullshit, tussen 2 proeven kan namelijk nog behoorlijk wat verschil zitten. Als je niet gelijk de 2de erachteraan start kan je voor de 2de proef nog even doornemen wat er fout ging en dat proberen te verbeteren. Bij mij heeft dat wel eens een verschil van 15 punten opgeleverd, waarbij de jury ook vermelde dat de dingen goed verbeterd waren. Ik zie de 2de proef dus als een 2de kans om de jury te laten zien dat je de foutjes uit je eerste proef kan/wil verbeteren.