(heb de zoekfunctie al gebruikt maar vond niet meteen iets, dus sorry als er al een soortgelijk topic is).
Het zijn nu extreem hete temperaturen
En mijn vraag is of er bokkers zijn die vandaag op wedstrijd zijn geweest of morgen op wedstrijd gaan ?
Ik heb nml morgen wedstrijd (ben van België (LRV) dus wedstrijden zijn op zondag), en ik weet écht niet of ik nu zal gaan of niet..
Vandaag ben ik gaan rijden, heb les gehad, simpele les gewoon wat voltes, slangenvoltes, overgangen, en bij mijn dressuurproef te oefenen maar een klein stukje zitten wijken, voor de rest niets te intensief.
Paard was de hele tijd goed vooruit en actief, natuurlijk na de les wel goed bezweet puur door de warmte en stikop, daarna natuurlijk ook met de waterslang een koude douche gegeven !
Dat was dus een les van een klein uur met stappen tussendoor om even op adem te komen.
Het is nu wel zo dat ik morgen niet samen met de clubgenoten vertrek, wat ik anders wel doe, en ik gewoon voor mijn individuele proef moet gaan, waarbij ik ook als laatste in mijn ring rijd en snel erna de uitslag al weet, dus ze moet niet al te lang in de hitte staan.
Op dat gebied heb ik iets van, ik ga morgen wél, ga max. 10 min inrijden, dan mijn proef, afzadelen, max een half uurtje wachten en weer huiswaarts.
De wedstrijd is ook niet zo ver weg dus ze moet ook niet te lang op de trailer staan..
Maar ergens weet ik het dan weer niet, ik moet om iets voor 16u rijden en dat is tijdens de warmste periode van de dag, ik ben bang dat ik haar ga overbelasten ofzo ofdat ze oververhit geraakt of ...
En dan heb ik weer iets van, ja ik ben vandaag in die hitte toch ook naar de les geweest (was nu wel om half 12 dus niet absurd warm was het toen), waarom zou het morgen dan niet kunnen voor dat kwartier dat ik zal rijden.
Bokkers, help mij uit mijn dilemma ik weet echt niet wat te doen !
ze smelten echt niet. Het werk is wel zwaarder omdat het zo warm is
.
alleen als je stil gaat zitten dan voel je de hitte pas. Maarja gewoon veel water meenemen en dan lukt het wel