puntenverlies

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Aryjka

puntenverlies

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-12 12:30

Geweldige organisatie die KNHS. Ze verzuimen op de startkaart de categorie te zetten en op de te downloaden protocollen staat E pony terwijl je een paard rijdt. Mijn zusje van veertien jaar is twee keer fout ingedeeld, ze rijdt gewoon nog B. Zij werd bij twee dressuur-wedstrijden ingedeeld bij de E pony's maar rijdt een paard. Wij gingen ervan uit dat, dat om organisatorische redenen was, maar het blijkt gewoon de gebrekkige administratie van de KNHS te wezen. Gevolg drie winstpunten verlies. Mijn zusje is heel verdrietig.
Ook moet zij nu vaak de verenigingen bellen omdat ze weer bij de Pony's is ingedeeld.

Wat vinden jullie hier nou van? De KNHS wast haar handen in onschuld.

groetjes Zusan

Anoniem

Re: puntenverlies

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-12 12:33

Hoezo 3 winstpunten verlies als ik vragen mag?

Wel heel vervelend dat het zo niet goed lijkt te lopen :n

Aryjka

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-12 12:39

Ze is bij twee wedstrijden waarin ze drie winstpunten heeft gehaald bij de E pony's gereden terwijl ze een paard rijdt. Er waren toen bij de paarden ook veel starts in de B en omdat ze pas 14 is dachten wij dat, dat gebeurd was om het aantal deelnemers een beetje evenwichtiger te verdelen. Twee weken terug kreeg mijn moeder een brief van de KNHS dat ze op 1 wedstrijd verkeerd is ingedeeld, achteraf blijken dat twee wedstrijden te zijn. Toen pas viel het ons op dat op haar startkaart geen categorie vermeld staat. Ook op de protocollen die volgens mij van de KNHS afkomstig zijn staat E pony maar het is een paard. Er is van de KNHS geen enkele coulance.

0000

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-12 12:43

- Als je met een paard start, staat er helemaal geen categorie op de startkaart. Dat klopt dus imo gewoon.
- Paarden en pony's door elkaar starten is niet toegestaan, nooit geweest ook zover ik weet. In theorie (en dat maakt het niet minder banketstaaf, dat weet ik ook wel) mag je 'blij' zijn dat je alleen je wp kwijt bent en geen boete er boven op krijgt voor foutief starten.
- Hoe moeten de verenigingen weten dat je bij de paarden start, als er E pony op het protocol staat?

Ik vind het echt heel rot voor jullie, maar je had hier wel eerder achteraan moeten gaan. Het is je eigen verantwoordelijkheid om correct te starten (zie ook maar eens ieder jaar hoeveel combinaties er foutief starten op de regio en daar boetes voor krijgen achteraf!).

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-12 12:49

maar de knhs maakt toch geen fout? dat doet de organisatie en dat doen jullie.

/add
ik neem aan dat je met protocol zo'n inschrijvingsfomulier bedoelt? daar moet je zelf de juiste 'categorie' (in dit geval dus 'paard) kiezen uit de lijst. Ik vind het idd erg vervelend voor jullie, maar de knhs valt hier niets te verwijten en de organisaties dan ook niet, als je het formulier niet goed invult.
Laatst bijgewerkt door Lielle op 22-06-12 12:58, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-12 12:52

_Esther_87_ schreef:
- Als je met een paard start, staat er helemaal geen categorie op de startkaart. Dat klopt dus imo gewoon.
- Paarden en pony's door elkaar starten is niet toegestaan, nooit geweest ook zover ik weet. In theorie (en dat maakt het niet minder banketstaaf, dat weet ik ook wel) mag je 'blij' zijn dat je alleen je wp kwijt bent en geen boete er boven op krijgt voor foutief starten.
- Hoe moeten de verenigingen weten dat je bij de paarden start, als er E pony op het protocol staat?

Ik vind het echt heel rot voor jullie, maar je had hier wel eerder achteraan moeten gaan. Het is je eigen verantwoordelijkheid om correct te starten (zie ook maar eens ieder jaar hoeveel combinaties er foutief starten op de regio en daar boetes voor krijgen achteraf!).

Nou idd! Hiervoor ben je toch echt zelf verantwoordelijk..

Aryjka

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-12 13:06

Lielle schreef:
maar de knhs maakt toch geen fout? dat doet de organisatie en dat doen jullie.

/add
ik neem aan dat je met protocol zo'n inschrijvingsfomulier bedoelt? daar moet je zelf de juiste 'categorie' (in dit geval dus 'paard) kiezen uit de lijst. Ik vind het idd erg vervelend voor jullie, maar de knhs valt hier niets te verwijten en de organisaties dan ook niet, als je het formulier niet goed invult.

Zij heeft wel als categorie "Paard" aangeklikt. En ikzelf heb ook een paard, en op mijn startpas staat wel de categorie vermeld, dus die theorie van "De categorie paard of pony staat nooit op een startpas vermeldt" klopt al niet.

Evony

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-12 13:10

mijn vorige paard stond ook als pony op de startpas, gewoon duidelijk bij zetten en in 4 jaar tijd maar 1 keer fout ingedeeld.
Je mailt de vereniging toch zelf met de opgave? Gewoon er even extra bij zetten.

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-12 13:11

over welk protocol heb je het dan waar een E-pony op staat? En wat staat er dan bij jou als categorie op de startpas?

Maar bovendien, dat controleer je toch zelf meteen als je de papieren kijgt? Over het starten tussen pony's met een paard hebben anderen al wat gezegd.

Aryjka

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-12 13:14

Evony schreef:
mijn vorige paard stond ook als pony op de startpas, gewoon duidelijk bij zetten en in 4 jaar tijd maar 1 keer fout ingedeeld.
Je mailt de vereniging toch zelf met de opgave? Gewoon er even extra bij zetten.

Ik schrijf haar altijd in voor alle wedstrijden, en heb bij iedere mail duidelijk vermeldt dat het hier om een paard gaat...
Op mijn zusje haar startpas staat geen categorie aangegeven, terwijl op mijn startpas de "P" van paard staat aangegeven. Ik denk dat er gewoon iets mis is gegaan tijdens het produceren van haar startpas, want in het paspoort van het paard dat zij start staat dat het een paard is en dat hij paard gemeten is. Dus ik geloof niet dat de fout bij ons ligt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-12 13:16

Aryjka schreef:
Evony schreef:

Ik schrijf haar altijd in voor alle wedstrijden, en heb bij iedere mail duidelijk vermeldt dat het hier om een paard gaat...
Op mijn zusje haar startpas staat geen categorie aangegeven, terwijl op mijn startpas de "P" van paard staat aangegeven. Ik denk dat er gewoon iets mis is gegaan tijdens het produceren van haar startpas, want in het paspoort van het paard dat zij start staat dat het een paard is en dat hij paard gemeten is. Dus ik geloof niet dat de fout bij ons ligt.

Je ziet toch op de startlijst dat je zusje in een ponyrubriek is ingedeeld, dan bel je toch de vereniging dat het niet klopt? :? Kom op hoor, zelf je verantwoordelijk nemen en niet hier achter je computer de gal zitten spuwen en de schuld bij anderen leggen :n

Aryjka

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-12 13:23

Je ziet toch op de startlijst dat je zusje in een ponyrubriek is ingedeeld, dan bel je toch de vereniging dat het niet klopt? :? Kom op hoor, zelf je verantwoordelijk nemen en niet hier achter je computer de gal zitten spuwen en de schuld bij anderen leggen :n

Sorry hoor, maar wat is dit nou weer voor taal? Mijn zusje huurt dit paard van iemand anders, en die 3 verloren wp's waar ik het nu over heb, die heeft zij in een van haar eerste wedstrijden behaald. Dus zij had geen enkel idee of zij nou een paard of pony reed, omdat dit paard 1.57 is en dus net geen E-pony is. Hier zijn wij later pas achtergekomen dat het eigenlijk een paard is, nadat wij een brief kregen van de KNHS. Toch heeft zij zich steeds ingeschreven als paard, omdat de eigenaar van dit paard ons vertelde dat het hier om een paard gaat. Vervolgens heeft zij zich bij nog een paar wedstrijden ingeschreven en werd zij WEDEROM bij de categorie E-pony's ingedeeld. Dus wie maakt hier een fout? Toen hebben wij INDERDAAD de verenigingen steeds gemaild, en werd zij vervolgens bij de paarden ingedeeld. Heel irritant dus als je steeds overal achteraan moet bellen, omdat de KNHS niet eens een correcte startpas kan produceren.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-12 13:27

Aryjka schreef:

Sorry hoor, maar wat is dit nou weer voor taal? Mijn zusje huurt dit paard van iemand anders, en die 3 verloren wp's waar ik het nu over heb, die heeft zij in een van haar eerste wedstrijden behaald. Dus zij had geen enkel idee of zij nou een paard of pony reed, omdat dit paard 1.57 is en dus net geen E-pony is. Hier zijn wij later pas achtergekomen dat het eigenlijk een paard is, nadat wij een brief kregen van de KNHS. Toch heeft zij zich steeds ingeschreven als paard, omdat de eigenaar van dit paard ons vertelde dat het hier om een paard gaat. Vervolgens heeft zij zich bij nog een paar wedstrijden ingeschreven en werd zij WEDEROM bij de categorie E-pony's ingedeeld. Dus wie maakt hier een fout? Toen hebben wij INDERDAAD de verenigingen steeds gemaild, en werd zij vervolgens bij de paarden ingedeeld. Heel irritant dus als je steeds overal achteraan moet bellen, omdat de KNHS niet eens een correcte startpas kan produceren.

Toch heb je hier zelf een verantwoordelijkheid in.. Als je een paard voor een ander rijdt heb je ook een paspoort hierbij, deze ben je ook nodig om je startpas aan te vragen. Aan jullie de taak om hierin te kijken of je nou een paard of pony rijdt.. Zou wat wezen als de KNHS dit voor iedereen uit moet gaan zoeken :+

Aryjka

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-12 13:32

Relaxed schreef:
Aryjka schreef:

Toch heb je hier zelf een verantwoordelijkheid in.. Als je een paard voor een ander rijdt heb je ook een paspoort hierbij, deze ben je ook nodig om je startpas aan te vragen. Aan jullie de taak om hierin te kijken of je nou een paard of pony rijdt.. Zou wat wezen als de KNHS dit voor iedereen uit moet gaan zoeken :+

In het dagelijks leven ben je zeker ambtenaar? Nou ik ga weer, de groeten!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-12 13:35

Aryjka schreef:
Relaxed schreef:

In het dagelijks leven ben je zeker ambtenaar? Nou ik ga weer, de groeten!

Nope, maar ik draai al wat jaartjes mee in de paardensport om te weten dat je toch echt zelf je verantwoordelijkheid moet nemen ;) En je reactie zegt al genoeg verder, succes verder :+

biaamber04

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-12 13:37

zelf alles altijd controleren!!!! je inschrijving ,startpas,paspoort en aan de bel trekken als het niet klopt of als je het niet zeker weet!!!!
beter 1 x teveel gebeld dan 1x te weinig want het is altijd je eigen schuld!!!!!!!!!!!!!!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-12 13:39

biaamber04 schreef:
zelf alles altijd controleren!!!! je inschrijving ,startpas,paspoort en aan de bel trekken als het niet klopt of als je het niet zeker weet!!!!
beter 1 x teveel gebeld dan 1x te weinig want het is altijd je eigen schuld!!!!!!!!!!!!!!!

Precies, net als die mensen die de jury de schuld geven omdat ze uitgesloten worden omdat hun entingen niet kloppen :+ En zo nog 100 voorbeelden :D

Kelan

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-12 14:01

Volgens mij is hier een beetje nuance wel op z'n plaats. Iedereen roept wel heel hard tegen de TS dat ze op had moeten letten, maar er zijn nog meer partijen die op hadden moeten letten:

Dit paard staat als E pony in het concours programma (ik heb het even opgezocht, als het goed is begint de naam van je zusje met een J en de naam van het paard met een O..... (er heten niet zo heel veel mensen Zusan met een Z.....).

Wat er dus volgens mij gebeurd is:
- zusje heeft keurig het inschrijfformulier ingevuld, en daar paard neergezet
- het wedstrijdsecretariaat heeft vervolgens op combinatienummer de combinatie opgezocht in het concoursprogramma en die gegevens overgenomen. En daarbij niet gezien dat er een mismatch was tussen wat er op het formulier stond (paard) en wat er in het programma staat (E-pony)
- vervolgens zijn ze gaan indelen, en toen hebben ze de "E-pony" ingedeeld bij de ponýs, dat doet het concours programma nl. automatisch (die selecteert voor welke combi's je in welke ring kunt indelen omdat je moet aangeven welke rubriek in welke ring verreden wordt)

Dus iedereen heeft hier fouten gemaakt:
- de KNHS omdat ze de categorie verkeerd in het (concours) programma gezet hebben
- het wedstrijd secretariaat omdat ze niet gezien hebben dat zeeen combinatie die als paard (en dus ook bij een RV en niet bij een PC) staat aangemeld tussen de pony's hebben ingedeeld
- de combinatie zelf omdat ze niet aan de bel getrokken hebben dat ze verkeerd ingedeeld is.

Als je dan net begint met wedstijden rijden, kan ik me best voorstellen dat, zeker als het een wedstrijd is waar paarden en pony's starten, je niet meteen aan de bel trekt als je tussen de pony's staat. Waarna ik weer niet helemaal snap dat de winstpunten niet geregistreerd zijn: je mag pony's en paarden niet in één rubriek voor hetzelfde klassement laten rijden, maar wel in één ring, en dan verschillende klassementen. Maar misschien was het op verschillende dagen of iets anders, dan zou ik eerst iets preciezer moeten weten hoe het vraagprogramma van de betreffende wedstrijd was opgezet.

Als het niet in het concoursprogramma (en dus administratie van de KNHS) wordt gewijzigd, gaat het nog veel vaker gebeuren dat je verkeerd ingedeeld wordt.
Dus zorg er voor dat dit wordt aangepast!

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-12 14:38

dank voor de nuancering en de toelichting. nu snap ik het protocolverhaal in ieder geval. Maar ik blijf er wel bij dat het uiteindelijk je eigen verantwoordelijkheid is om eea te controleren. De slotzin van de OP vind ik dan ook niet netjes, en ook TS wast haar handen in onschuld.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-12 14:47

Lielle schreef:
dank voor de nuancering en de toelichting. nu snap ik het protocolverhaal in ieder geval. Maar ik blijf er wel bij dat het uiteindelijk je eigen verantwoordelijkheid is om eea te controleren. De slotzin van de OP vind ik dan ook niet netjes, en ook TS wast haar handen in onschuld.

:j Ik had ook geen idee dat dat concoursprogramma zo werkte (op zich wel logisch na deze uitleg) Maar ook ik blijf erbij dat het eigen verantwoordelijkheid is en de toon van TS is dat het alles behalve haar schuld is :n

Kelan

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-12 15:04

Zeker is het eigen verantwoordelijkheid en had de toon in de OP netter gekund.
Hoewel ik zeker mbt die eigen verantwoordelijkheid ook nog wel wat nuance zie:
- vanaf hier weet ik niet hoe de startlijst er uit zag, en of daarop goed te herkennen was dat het paard tussen de pony's was ingedeeld
- ik weet niet of het gaat om iemand die al ervaren is in wedstrijden rijden (en dus weet hoe er normaliter ingedeeld wordt etc) of iemand die helemaal nieuw is. Als je helemaal nieuw bent kan ik me voorstellen dat je dit soort dingen nog niet ziet.

En ik snap de KNHS ook niet helemaal: de combinatie is, mede door een foutje van de KNHS, niet in de juiste groep ingedeeld. Maar is wel in de juiste klasse gestart, en door een bevoegd jurylid beoordeeld.
Waarom zou je die winstpunten dan niet laten tellen? Omdat je de verkeerde concurrentie had? Dat vind ik een niet heel valide argument: een wp gaat over de beoordeling van je proef, ongeacht de andere deelnemers.
Dus waarom niet "bij twijfel in voordeel van de deelnemer beslissen" en gewoon die wp toekennen?

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-12 15:07

Aryjka schreef:
Ze is bij twee wedstrijden waarin ze drie winstpunten heeft gehaald bij de E pony's gereden terwijl ze een paard rijdt. Er waren toen bij de paarden ook veel starts in de B en omdat ze pas 14 is dachten wij dat, dat gebeurd was om het aantal deelnemers een beetje evenwichtiger te verdelen.

hieruit lees ik toch dat ze het in ieder geval heeft gezien.

Aryjka

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-12 15:19

Relaxed schreef:
Lielle schreef:

:j Ik had ook geen idee dat dat concoursprogramma zo werkte (op zich wel logisch na deze uitleg) Maar ook ik blijf erbij dat het eigen verantwoordelijkheid is en de toon van TS is dat het alles behalve haar schuld is :n

Pardon? Als wij het dan toch over "toon" hebben, let eens op jezelf! Jij hebt mij niet horen zeggen dat ik onschuldig ben hoor! Zoals Kelan zegt hebben alle partijen schuld, alleen de KNHS is hier degenen die oneerlijk handelt, door de schuld bij 1 persoon te leggen, terwijl zij zelf ook aandeel hebben in deze fout! Maar goed, ik hoor om mij heen alleen maar negativiteit over de KNHS, dus ik ben niet de enigste met klachten. Ik vind het daarbij UITERMATE overdreven dat een kind van 14 zo gestraft wordt, voor een fout van volwassenen! Over eigen verantwoordelijkheid gesproken, mijn zusje is niet eens 18!

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-12 15:23

ik vind dat je nu echt overtrokken reageert (hoofdletters gebruiken betekent dat je schreeuwt, in internetconventies). Relaxed zegt totaal niets verkeerd, en ook niet op een onprettige manier. Zelf geef je nu pas voor het eerst toe dat jullie (je moeder en jij dan, als je je dus 'pas 14' vindt) ook fouten hebben gemaakt, maar je blijft wijzen naar anderen die het moeten oplossen.

Ik zou in jouw geval eens bellen met de KNHS, op een normale toon eea bespreken, de argumenten van kelan (die best hout snijden) erbij halen, en dan voorstellen om tot een oplossing te komen. Hier lopen schreeuwen en klagen levert je niets op.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-12 15:26

Aryjka schreef:
Pardon? Als wij het dan toch over "toon" hebben, let eens op jezelf! Jij hebt mij niet horen zeggen dat ik onschuldig ben hoor! Zoals Kelan zegt hebben alle partijen schuld, alleen de KNHS is hier degenen die oneerlijk handelt, door de schuld bij 1 persoon te leggen, terwijl zij zelf ook aandeel hebben in deze fout! Maar goed, ik hoor om mij heen alleen maar negativiteit over de KNHS, dus ik ben niet de enigste met klachten. Ik vind het daarbij UITERMATE overdreven dat een kind van 14 zo gestraft wordt, voor een fout van volwassenen! Over eigen verantwoordelijkheid gesproken, mijn zusje is niet eens 18!

Waarom haal je nou steeds alleen mij eruit? Anderen zeggen hier precies hetzelfde.. :+ Ik gebruik tenminste geen uitroeptekens en hoofdletters, want zoals Lielle ook zegt, dat komt nogal schreeuwerig over.. ;)

En ja de KNHS maakt fouten, dat is algemeen bekend.. Aan jou om contact met ze op te nemen hierover :j