Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
_Esther_87_ schreef:- Als je met een paard start, staat er helemaal geen categorie op de startkaart. Dat klopt dus imo gewoon.
- Paarden en pony's door elkaar starten is niet toegestaan, nooit geweest ook zover ik weet. In theorie (en dat maakt het niet minder banketstaaf, dat weet ik ook wel) mag je 'blij' zijn dat je alleen je wp kwijt bent en geen boete er boven op krijgt voor foutief starten.
- Hoe moeten de verenigingen weten dat je bij de paarden start, als er E pony op het protocol staat?
Ik vind het echt heel rot voor jullie, maar je had hier wel eerder achteraan moeten gaan. Het is je eigen verantwoordelijkheid om correct te starten (zie ook maar eens ieder jaar hoeveel combinaties er foutief starten op de regio en daar boetes voor krijgen achteraf!).
Lielle schreef:maar de knhs maakt toch geen fout? dat doet de organisatie en dat doen jullie.
/add
ik neem aan dat je met protocol zo'n inschrijvingsfomulier bedoelt? daar moet je zelf de juiste 'categorie' (in dit geval dus 'paard) kiezen uit de lijst. Ik vind het idd erg vervelend voor jullie, maar de knhs valt hier niets te verwijten en de organisaties dan ook niet, als je het formulier niet goed invult.
Evony schreef:mijn vorige paard stond ook als pony op de startpas, gewoon duidelijk bij zetten en in 4 jaar tijd maar 1 keer fout ingedeeld.
Je mailt de vereniging toch zelf met de opgave? Gewoon er even extra bij zetten.
Aryjka schreef:Evony schreef:mijn vorige paard stond ook als pony op de startpas, gewoon duidelijk bij zetten en in 4 jaar tijd maar 1 keer fout ingedeeld.
Je mailt de vereniging toch zelf met de opgave? Gewoon er even extra bij zetten.
Ik schrijf haar altijd in voor alle wedstrijden, en heb bij iedere mail duidelijk vermeldt dat het hier om een paard gaat...
Op mijn zusje haar startpas staat geen categorie aangegeven, terwijl op mijn startpas de "P" van paard staat aangegeven. Ik denk dat er gewoon iets mis is gegaan tijdens het produceren van haar startpas, want in het paspoort van het paard dat zij start staat dat het een paard is en dat hij paard gemeten is. Dus ik geloof niet dat de fout bij ons ligt.
Aryjka schreef:Je ziet toch op de startlijst dat je zusje in een ponyrubriek is ingedeeld, dan bel je toch de vereniging dat het niet klopt?Kom op hoor, zelf je verantwoordelijk nemen en niet hier achter je computer de gal zitten spuwen en de schuld bij anderen leggen
Sorry hoor, maar wat is dit nou weer voor taal? Mijn zusje huurt dit paard van iemand anders, en die 3 verloren wp's waar ik het nu over heb, die heeft zij in een van haar eerste wedstrijden behaald. Dus zij had geen enkel idee of zij nou een paard of pony reed, omdat dit paard 1.57 is en dus net geen E-pony is. Hier zijn wij later pas achtergekomen dat het eigenlijk een paard is, nadat wij een brief kregen van de KNHS. Toch heeft zij zich steeds ingeschreven als paard, omdat de eigenaar van dit paard ons vertelde dat het hier om een paard gaat. Vervolgens heeft zij zich bij nog een paar wedstrijden ingeschreven en werd zij WEDEROM bij de categorie E-pony's ingedeeld. Dus wie maakt hier een fout? Toen hebben wij INDERDAAD de verenigingen steeds gemaild, en werd zij vervolgens bij de paarden ingedeeld. Heel irritant dus als je steeds overal achteraan moet bellen, omdat de KNHS niet eens een correcte startpas kan produceren.
Relaxed schreef:Aryjka schreef:Je ziet toch op de startlijst dat je zusje in een ponyrubriek is ingedeeld, dan bel je toch de vereniging dat het niet klopt?Kom op hoor, zelf je verantwoordelijk nemen en niet hier achter je computer de gal zitten spuwen en de schuld bij anderen leggen
Sorry hoor, maar wat is dit nou weer voor taal? Mijn zusje huurt dit paard van iemand anders, en die 3 verloren wp's waar ik het nu over heb, die heeft zij in een van haar eerste wedstrijden behaald. Dus zij had geen enkel idee of zij nou een paard of pony reed, omdat dit paard 1.57 is en dus net geen E-pony is. Hier zijn wij later pas achtergekomen dat het eigenlijk een paard is, nadat wij een brief kregen van de KNHS. Toch heeft zij zich steeds ingeschreven als paard, omdat de eigenaar van dit paard ons vertelde dat het hier om een paard gaat. Vervolgens heeft zij zich bij nog een paar wedstrijden ingeschreven en werd zij WEDEROM bij de categorie E-pony's ingedeeld. Dus wie maakt hier een fout? Toen hebben wij INDERDAAD de verenigingen steeds gemaild, en werd zij vervolgens bij de paarden ingedeeld. Heel irritant dus als je steeds overal achteraan moet bellen, omdat de KNHS niet eens een correcte startpas kan produceren.
Toch heb je hier zelf een verantwoordelijkheid in.. Als je een paard voor een ander rijdt heb je ook een paspoort hierbij, deze ben je ook nodig om je startpas aan te vragen. Aan jullie de taak om hierin te kijken of je nou een paard of pony rijdt.. Zou wat wezen als de KNHS dit voor iedereen uit moet gaan zoeken
Aryjka schreef:Relaxed schreef:
Toch heb je hier zelf een verantwoordelijkheid in.. Als je een paard voor een ander rijdt heb je ook een paspoort hierbij, deze ben je ook nodig om je startpas aan te vragen. Aan jullie de taak om hierin te kijken of je nou een paard of pony rijdt.. Zou wat wezen als de KNHS dit voor iedereen uit moet gaan zoeken
In het dagelijks leven ben je zeker ambtenaar? Nou ik ga weer, de groeten!
biaamber04 schreef:zelf alles altijd controleren!!!! je inschrijving ,startpas,paspoort en aan de bel trekken als het niet klopt of als je het niet zeker weet!!!!
beter 1 x teveel gebeld dan 1x te weinig want het is altijd je eigen schuld!!!!!!!!!!!!!!!
Lielle schreef:dank voor de nuancering en de toelichting. nu snap ik het protocolverhaal in ieder geval. Maar ik blijf er wel bij dat het uiteindelijk je eigen verantwoordelijkheid is om eea te controleren. De slotzin van de OP vind ik dan ook niet netjes, en ook TS wast haar handen in onschuld.
Aryjka schreef:Ze is bij twee wedstrijden waarin ze drie winstpunten heeft gehaald bij de E pony's gereden terwijl ze een paard rijdt. Er waren toen bij de paarden ook veel starts in de B en omdat ze pas 14 is dachten wij dat, dat gebeurd was om het aantal deelnemers een beetje evenwichtiger te verdelen.
Relaxed schreef:Lielle schreef:dank voor de nuancering en de toelichting. nu snap ik het protocolverhaal in ieder geval. Maar ik blijf er wel bij dat het uiteindelijk je eigen verantwoordelijkheid is om eea te controleren. De slotzin van de OP vind ik dan ook niet netjes, en ook TS wast haar handen in onschuld.Ik had ook geen idee dat dat concoursprogramma zo werkte (op zich wel logisch na deze uitleg) Maar ook ik blijf erbij dat het eigen verantwoordelijkheid is en de toon van TS is dat het alles behalve haar schuld is
Aryjka schreef:Pardon? Als wij het dan toch over "toon" hebben, let eens op jezelf! Jij hebt mij niet horen zeggen dat ik onschuldig ben hoor! Zoals Kelan zegt hebben alle partijen schuld, alleen de KNHS is hier degenen die oneerlijk handelt, door de schuld bij 1 persoon te leggen, terwijl zij zelf ook aandeel hebben in deze fout! Maar goed, ik hoor om mij heen alleen maar negativiteit over de KNHS, dus ik ben niet de enigste met klachten. Ik vind het daarbij UITERMATE overdreven dat een kind van 14 zo gestraft wordt, voor een fout van volwassenen! Over eigen verantwoordelijkheid gesproken, mijn zusje is niet eens 18!