Waarom wilde ik ookal weer een schimmel?!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Waarom wilde ik ookal weer een schimmel?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-12 10:24

Die zin heb ik de afgelopen dagen al minstens 100x geroepen..

Deze zondag gaan we voor het eerst HC starten. Dus ik ben al bezig geweest met knippen enz. En gister voor het eerst de staart gewassen. Maar hij word gewoon niet mooi wit! eerst heb ik met gewone shampoo voor paarden gewassen en daarna met zilvershampoo voor mensen. Maar hij is nog steeds niet wit. Hoe vaak kan ik zilvershampoo gebruiken in een week?

En dan het 2e issue Ik moet zondag om 10 uur starten. Dus zaterdag vlechten en wassen. Maar hoe ga ik in hemelsnaam dat paard schoon houden? Voor een deken vind ik het eigenlijk te warm. En is ook niet zo zin vol bij haar want ze maakt namelijk het liefst haar hoofd vies. En daar zit die deken niet. Dus iemand nog tips en tricks om een schimmel wit te krijgen de ochtend van te voren?
Ik had gelezen over talkpoeder, Maar dat gaat niet werken ben ik bang. Aangezien mijn schimmel nog niet spier wit is.

Dus help?!

Ik wist niet waar ik dit topic moest plaatsen, Hier leek mijn het handigst ivm andere wedstrijd ruiters met een schimmel

Dakotah

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-12 10:26

Ik hoorde laatst iemand, die maakte de vieze vlekken schoon met babydoekjes, de luierdoekjes dus, volgens mij die met olie.
zij had een spierwitte pony.

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-12 10:30

Je moet simpelweg voorkomen dat de staart erg vies wordt, regelmatig wassen dus en op die manier er voor zorgen dat mest en urine niet in de haren trekken, want die verkleuring was je er niet meer uit, dat moet eruit groeien.

Mijn paard staat wel onder een deken en voor een wedstrijd trek ik hem ook z'n sleezy aan.
Afbeelding
Hij blijft dan meestal netjes schoon en de staart doe ik in en staartzak.

Voor ongelukjes heb ik altijd een spuitbus greenspot-remover van CM mee. :)

ingaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-12 10:30

je het van cowboymagic speciaal spul om vlekken weg te halen volgensmij.
dat kan je op de vlek spuiten en met een doekje naboenen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-12 10:33

Haha het lijkt net een draakje zo!

De staart is idd niet bij gehouden. Ze is pas 4 dus is nog niet mee geweest op concours.

Is zo'n sleezy niet erg warm? En waar kun je die kopen? Die heb ik nog nooit gezien!

capopjekop

Re: Waarom wilde ik ookal weer een schimmel?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-12 10:34

Die kun je bij westernzaken (online) kopen.

Bren79

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-12 10:34

Haha herkenbaar probleem :p
En ik zeg maar ook leuk strontbont :+
maar ik doe ze dag voor de wedstrijd wassen en doe een zomerdekentje op of vliegendeken(kan je vaak de plekjes er zo afpoetsen) en ze krijgen Sleezy om welke hals en hoofd bedekt, zo voor mij minder stress als ik vroeg moet starten en ze kunnen lekker in de mest liggen zonder dat ik weer van voren af aan moet beginnen, daarbij niet elke schimmel heeft een spierwitte staart wij hebben er ook 1 staan die heeft haar staart ook niet spierwit maar een wat grauwe kleur het hoort bij haar, dus wie weet jou paard ook ;)

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-12 10:35

Nee, dat valt wel mee hoor, zo'n sleezy is niet dik. :)
Je kan het beste zoeken bij westernstores, in de westernsport worden ze veel gebruikt.

Bren79

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-12 10:37

Volgens mij heeft Agradi ze ook te koop
Haha Karin werkt uitstekend zo he onze ingepakte schimpies :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-12 10:38

Daar ga ik eens naar kijken! voor deze wedstrijd is het nog niet zo interessant. Maar voor een volgende keer wel praktisch!

Dit is mijn schimmel. De staart is al heel ver weer wit grijs. Maar de punt is nog geel. Verder is ze gelukkig nog niet spier wit. Maar wel licht genoeg om urine vlekken op te zien..
Afbeelding

Linni_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-12 10:42

Een vriendin van me heeft ook een schimmel, ik weet dat zij de staart altijd een poosje in een emmer met Biotex laat hangen, wordt ie weer prachtig wit van!

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-12 10:43

Erg jammer van de staart, maar dat was je er niet meer uit.
Vanaf nu regelmatig wassen en dan groeit het onderste er vanzelf uit.

Dit zijn erg handige staartzakken, deze zakken niet naar beneden: http://www.staartzak.nl/wb/

Ik zorg er ook voor dat de stal de avond voor een wedstrijd extra schoon is, een extra laag strooisel erin en laat op de avond haal ik de laatste mest er nog uit.

TeS19

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-12 10:44

Betadine shampoo werkt ook goed

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-12 10:47

KarinvdM schreef:
Erg jammer van de staart, maar dat was je er niet meer uit.
Vanaf nu regelmatig wassen en dan groeit het onderste er vanzelf uit.

Dit zijn erg handige staartzakken, deze zakken niet naar beneden: http://www.staartzak.nl/wb/

Ik zorg er ook voor dat de stal de avond voor een wedstrijd extra schoon is, een extra laag strooisel erin en laat op de avond haal ik de laatste mest er nog uit.

Die ziet er idd praktisch uit! ik ga even rond snuffelen!

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-12 10:47

Tsja, ik zweer bij Shine in Yellow out van Cowboy Magic voor de blonde lokken van m'n verzorghafje. Ik vind het beter werken dan zilvershampoo eigenlijk. En ook zij gaat voor wedstrijd in een sleezy :Y)

Pasje03

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-12 10:53

Als ik 's morgens vroeg weg moet, zorg ik dat ie de dag van tevoren gewassen is en dan zet ik 'm in een schone stal (scheelt echt!) Maar meestal krijgt mijn schimpie 't toch voor elkaar om net in die ene drol te gaan liggen. Maar daarom heb ik ook altijd een fles Leovet Milton spray voor schimmmels bij de hand. Effe spuiten, doekje erover en klaar! Misschien is zo'n sleezy ook wel handig...Gaan de manen daar niet kapot van?

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-12 10:59

Ik heb ooit eens zo'n staart gewassen met Vanish om hem echt eens een keer wit te krijgen.
Emmer warm water, schep Vanish en soppen maar.
Na 20 minuten was de staart wit.
Daarna goed uitwassen en nawassen met een verzorgende shampoo.
En dan maar bijhouden :D

Hij ging van de kleur van jouw paard naar dit: http://img25.exs.cx/img25/1493/KopievanAAAA0029.jpg

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-12 11:02

Pasje03 schreef:
Gaan de manen daar niet kapot van?

Nee. :n

Angela

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-12 11:20

Groene zeep blijkt (nog niet geprobeerd) ook heel goed te werken om gele staarten weer wit te krijgen. Verder inderdaad goed bijhouden, dat scheelt een hoop.

Zo'n sleezy moet ik ook eens naar kijken, lijkt me handig voor voor de wedstrijd :j

Voor kleine vlekken is de greenspot remover echt een uitkomst, en met een babydoekje wrijven helpt ook erg goed :j

Edit: hij is inderdaad bij Agradi te koop: http://www.agradi.nl/dierbenodigdheden/ ... 4038114/60

yumi01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-12 11:23

ik heb nog een nieuwe sleezy te koop,mocht iemand daar intresse in hebben.

Nebraska

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-12 11:26

plekken natmaken met water dan Maizena erin strooien/wrijven ...laten trekken...en dan uitspoelen met water...

goedkope oplossing!
Dus het proberen waard.

groet

ship

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-12 11:30

ik gebruik altijd baby doekjes super werkt dat voor mijn schimmel en biotex voor de staart woord ie lekker zacht en wit van..

piepelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-12 12:30

Ik heb ook een schimmel en ook hij heeft 's nachts een sleezy aan wanneer wij de volgende dag concours hebben (hij lijkt dan net Zorro!). Ik was hem de dag van te voren en spuit hem helemaal in met antiklit (behalve de zadelplek). Hij wordt dan helemaal zacht en wat het mooiste hiervan is, is dat wanneer hij de volgende dag toch vieze vlekken heeft (deze gaan door de Sleezy heen wanneer hij echt in de troep gaat liggen) kun je dit er zo afvegen met een warm washandje.

Casarell

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-12 12:38

Ikzelf gebruik voor staart en benen de vloeibare groene zeep.
Op het lijf gebruik ik altijd deze:
http://www.paardendrogist.nl/product/14 ... sourceID=0

Werkt echt super en is ook ideaal om mee te nemen.. _/-\o_
Heb zo'n paard wat altijd op de stang schijt en er volvolgens lekker tegenaan gaat staan.. :x

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-12 12:40

Ik heb het helemaal ontdekt, sinds kort zelf ook een schimmel en hiervoor altijd staan frotten met groene zeep, biotex en van alles.

Robijn stralend wit vloeibaar wasmiddel!
Serieus, 1 keer wassen en alles was weg :oo