Weet iemand of deze sporen toegestaan zijn in de B? In het regelement van de KNHS stonden deze niet bij, dus ik dacht ik vraag het voor de zekerheid even hier.

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

laat staan met wieltjes???? Queelens schreef:Lara_Silver schreef:In de B en je paard nog niet aan het been?
Dat TS met sporen rijd wil niet zeggen dat het paard niet aan het been is!
Lara_Silver schreef:In de B en je paard nog niet aan het been?

Lara_Silver schreef:In de B en je paard nog niet aan het been?
Babootje schreef:Queelens schreef:
Dat TS met sporen rijd wil niet zeggen dat het paard niet aan het been is!
Mee eens dat heeft er niks mee te maken. TS moet zelf maar beoordelen of ze deze sporen gebruikt omdat het paard anders niet aan haar been is. Als dit laatste het geval is, zou ik ze persoonlijk niet gebruiken.
In de B mogen deze sporen wel behalve bij ponyruiters, zelfs niet in het Z (tot groot verdriet van mijn dochter). Dat snap ik wel, want zulke sporen moeten wel oordeelkundig worden gebruikt en je kunt je afvragen of dat bij volwassenen in de B dan ook het geval is. In principe maken de oefeningen in de B het niet nodig om zulke sporen te gebruiken, maar in de klassen waar je zijgangen moet rijden en waar meer verzameling wordt gevraagd, waar het nodig is om het paard goed recht "tussen de benen" te houden het best fijn om zo'n spoor te hebben. Meer logisch zou ik het dus vinden dat vanaf M of zo zulke sporen zijn toegestaan.

S_en_Z schreef:Eigenlijk stom.. want je mag tot je 18e bij de pony's rijden.. en vanaf je 12e/13e? mag je tussen de "volwassenen" bij de paarden starten (met een paard). Iemand die al 8 tot 10 jaar bij de pony's rijd is dus minder "oordeelkundig" dan die "recreatieruiter" die 2 jaar manegelesjes heeft gehobbeld en een eigen paard heeft gekocht en voor de lol gaat starten? Of een "kind" dat direct een eigen paard krijgt ipv een pony..... die is wel "oordeelkundig"?
(recreatieruiter tussen haakjes, want ik wil niemand tegen de schenen trappen als ik zeg dat ik een beginnende ruiter/paardeigenaar die alleen maar rondjes hobbelt een recreatieruiter vind en geen sporter. Er zijn uiteraard ook recreatieruiters die wel echt trainen)
Ik snap het wel.. maar de regel is wel een beetje krom
TS, je mag er mee starten bij de paarden. Ik rijd er zelf niet mee.