hoog dressuur vraagjes

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

vigo_is_lief

hoog dressuur vraagjes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-04-12 19:36

hai,

ik kijk wel eens paarden filmpjes en die wel eens dressuur op tv voorkomen enzo, maar ik vind het zo vreemd dat de paarden 2 bitten in hun mond moeten en waarom doen ze nooit normaal stappen, draven of galopperen ? het is alleen spaansepas en piaffe en passage enzo, het ziet er allemaal zo onnatuurlijk en zielig uit. (dit gaat dan echt over grand pix enz.)
word niet boos als het helemaal niet waar is hoor !

Annash
Blogger

Re: hoog dressuur vraagjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-12 19:37

Ze stappen, draven en galopperen wel normaal... En Spaanse pas wordt niet gevraagd in een Grand Prix-proef. :) Misschien volgende keer nog eens goed bestuderen?

KingsJewel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-12 19:42

ze stappen draven en galopperen wel degelijk normaal alleen er is piaffe en passage aan toe gevoegd wat trouwens ook gewoononderdelen in draf is verder worden de andere onderdelen in de basis gangen gereden je hebt alleen veel meer onderdelen der is geen spaanse pas in de grand prix en stang en trens is voor met de moeilijkere oefeningen fijner om te rijden. als het door een goede ruiter word uitgevoerd is er niks zieligs aan. groetjes
Laatst bijgewerkt door KingsJewel op 30-04-12 19:42, in het totaal 1 keer bewerkt

KingsJewel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-12 19:42

Annash schreef:
Ze stappen, draven en galopperen wel normaal... En Spaanse pas wordt niet gevraagd in een Grand Prix-proef. :) Misschien volgende keer nog eens goed bestuderen?

je bent me voor :)

vigo_is_lief

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-04-12 20:07

Annash schreef:

maar de doen wel draven dat ze hun benen hoog optrekken, soort van uitgestrekte draf, maar dan iets anders, het deed me denken aan spaanse pas :P

ik vind het met de bitten wel apart

nicky_rilana

Woonplaats: eerst werden we gebombardeerd en nu gaan we die mensen helpen, raar dorp woon ik

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-12 20:13

vigo_is_lief schreef:
Annash schreef:

maar de doen wel draven dat ze hun benen hoog optrekken, soort van uitgestrekte draf, maar dan iets anders, het deed me denken aan spaanse pas :P

ik vind het met de bitten wel apart

dat komt omdat die paarden van nature al beter kunnen lopen dan een gemiddeld paard, en door dat het meer op het achterbeen komt, is er meer 'ruimte om het voor been er hoger uit te gooien.
kijk dit is een 3 of 4 jarige, en die doet dat ook al best wel http://www.youtube.com/watch?v=mz3d_UCp ... r_embedded

ashley1

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-12 20:16

Ik denk dat je de Passage bedoelt met dat draven waarbij ze de benen hoog optrekken. Is een gevraagd onderdeel in een Grand-Prix proef.

ZusJacobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-12 20:17

Annash schreef:

Gehe het begint er anders sterk op te lijken :')

vigo_is_lief

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-04-12 20:19

nee, passage is meer verzameld en van dat filmje,, het zit mij niet lekker om zo'n jong paard zo te zien lopen, maar dat is mij, het kan voor hun heel normaal zijn natuurlijk

ashley1

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-12 20:20

Stuur de link dan eens, van het filmpje waar je over valt.
En hoe oud is het betreffende paard?

vigo_is_lief

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-04-12 20:25

vigo_is_lief

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-04-12 20:25

oh, hij doet het niet, kijk anders een paar berichtjes omhoog

ashley1

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-12 20:26

Hmm, ik kan het filmpje niet zien. Ik krijg dit te zien als ik op de link klik: Er is een fout opgetreden tijdens de verificatie.
Het spijt ons.

vigo_is_lief

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-04-12 20:28

ashley1

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-12 20:29

Ik heb het filmpje gezien, dit is gewoon een paard dat (voor zover ik dat kan zien) heel netjes is gereden en al goed het achterbeen eronder heeft staan waardoor hij ook de ruimte heeft om van voren ruimer te lopen. Verder wordt het paard ook op een behoorlijk tempo gereden, het is bepaald geen rustig drafje, daardoor krijg je natuurlijk ook al een wat ruimere, actievere draf. En ook heeft het paard ook wel van zichzelf talent om zo al te (kunnen) lopen.
Paard loopt wel wat achter de loodlijn.
Laatst bijgewerkt door ashley1 op 30-04-12 20:30, in het totaal 2 keer bewerkt

nicky_rilana

Woonplaats: eerst werden we gebombardeerd en nu gaan we die mensen helpen, raar dorp woon ik

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-12 20:29

vigo_is_lief

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-04-12 20:30

ik zie hem niet

nicky_rilana

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-12 20:30

dat is gewoon het zelfde filmpje al wat ik al had gestuurt

vigo_is_lief

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-04-12 20:32

vigo_is_lief

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-04-12 20:33

oh, maar is ie nou 2 w. onder het zadel? dat je dan al wedstrijd rijd. poeh... 2 weken :O

nicky_rilana

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-12 20:34

daar noem je ook een paard, en ik zou je zeggen dat dat niet eens zijn beste proef is zoek maar eens erward gal en totilas kür, gooit hij nog meer met zijn benen

nicky_rilana

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-12 20:35

dat filmpje wat ik stuurde was niet op een wedstrijd misschien hengsten keuring of zo iets

vigo_is_lief

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-04-12 20:37

okee, maar ik heb ook wel eens gehoord dat ze er spul op spuiten dar prikt, maar dat is volgensmij niet waar

ashley1

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-12 20:38

Huh? Totilas, 2 weken onder het zadel? Ten eerste, je kent Totilas toch wel? En ten tweede, een paard dat 2 weken onder het zadel is, loopt toch geen Grand Prix? :')

Totilas is 'gewoon' op z'n 3e jaar beleerd (neem ik aan) en is nu uhmm 12 ofziets (moet dat even opzoeken) dus die is al zoveel jaar in training. Je kan toch niet met een groen paard dat 2 weken onder het zadel is, zo'n wedstrijd rijden? :')

nicky_rilana

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-12 20:39

ashley1 schreef:
Huh? Totilas, 2 weken onder het zadel? Ten eerste, je kent Totilas toch wel? En ten tweede, een paard dat 2 weken onder het zadel is, loopt toch geen Grand Prix? :')

Totilas is 'gewoon' op z'n 3e jaar beleerd (neem ik aan) en is nu uhmm 12 ofziets (moet dat even opzoeken) dus die is al zoveel jaar in training. Je kan toch niet met een groen paard dat 2 weken onder het zadel is, zo'n wedstrijd rijden? :')

nee het ging over het filmpje wat ik geplaatst had van sezuan