Op zoek naar Sponsor.

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Op zoek naar Sponsor.

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-12 17:33

Hallo iedereen.

Ik ben een amazone met een grote ambitie voor de toekomst. Ik wil heel graag op heel hoog niveau gaan rijden, maar zoals jullie wel zullen begrijpen, daar heb je een eigen paard/pony voor nodig. Ik rij op Manege de [naam], en de meeste instructeurs (die rijden zelf ook op hoog niveau) zeggen dat als ik een eigen pony/paard zou hebben, nog wel eens een grote carriere tegemoet zou kunnen gaan. Helaas is op Manege de [naam] de stalling niet zo goedkoop, en kunnen mijn ouders zich geen eigen pony/paard veroorloven. Althans, niet op Manege de [naam], maar het zou wel erg fijn zijn als de pony/paard daar gestald zou kunnen worden, omdat ik de instructie ken, en daar erg goed les heb. Ik zou graag in zowel Dressuur- als Springmatige richting gaan willen werken, en uiteindelijk op hoog niveau komen. Dat is mijn grote droom, maar die kan niet waar worden gemaakt zonder eigen pony/paard. Wie kan mij hierbij helpen, of wie weet een manier hoe ik toch op hoger niveau kan gaan rijden?

Met Vriendelijke Groet,
Een zeer ambitievolle, talentvolle jonge ruiter, [naam].

NatasjavE

Re: Op zoek naar Sponsor.

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-12 17:36

Ik zou mezelf aanbieden om bij een (handels)stal in de buurt om te helpen. Als je daar verschillende paarden op wedstrijden kan uitbrengen en succes hebt zal een echte sponsor makelijker volgen.

0000

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-12 17:40

Volgens mij heb jij dus eigenlijk vooral een paard nodig?
Ik denk dat het wat hoog gegrepen is om meteen iemand te vinden die een paard voor jou op een door jouw gekozen, dure stalling gaat plaatsen. Er zijn echter doorgaans prima mogelijkheden om paarden voor anderen te rijden hoor, je moet er alleen wel wat voor over hebben. Er wat verder voor willen rijden eventueel, maar vooral laten zien dat je serieus bent, altijd komt, wilt leren...kortom alles wat je zegt dat je wilt.
De mogelijkheden zijn er echt wel, ik denk alleen dat je wat stapjes overslaat....

Edit: Ik zag dat je pas 14 jaar bent, wat schrijf je ontzettend netjes! Als je op dezelfde manier mensen benadert en vraagt of je voor hen paarden zou mogen rijden/op den duur uitbrengen, geef ik je best wel kans. Wel even kijken waar je terecht komt, er zijn ook stallen die je alleen maar gebruiken om paarden in te rijden bv. Hoe leuk dat ook klinkt, daar heb je echt niets aan met het doel dat jij voor ogen hebt.
Kijk bijvoorbeeld eens of je een (hobby)fokker kan vinden die zijn fokproducten in de sport uitgebracht wil zien.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-12 17:56

Ik ben echt zeer serieus bezig. Zouden jullie alsjeblieft wat tips kunnen geven hoe ik het beste aan mijn weg kan beginnen? Hier iets meer informatie over mijzelf waar ik rekening mee moet houden: Ik doe een TVWO school opleiding, Ik woon midden in [naam]. Mijn ouders hebben een pianolespraktijk, en dat is echt een fulltime baan. Ze hebben niet veel tijd om mij ver weg te brengen, en weer te halen, gewoonweg omdat ze van 9 uur 's ochtends tot elf uur 's avonds aan het werk zijn. Wel thuis, want het is een praktijk aan huis. Ik wil heel graag ook leren als het om paarden gaat, beter worden, een band maken met het paard/pony, en samen goed worden. Ik rij op de Manege ook veel proeven, ongeveer elke maand. Ik heb vorig jaar 13 wedstrijden gereden, en 13 prijzen gewonnen. Ik volg twee lessen per week, een springles en een dressuurles.

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-12 18:00

0000

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-12 18:02

Ik zit helaas totaal niet in de omgeving, dus directe tips/namen kan ik je niet aan helpen.

Maar, hoe rot ook, je kan echt niet verwachten dat iemand voor jou een paard op een dure manege neerzet terwijl je nog niets gepresteerd hebt...Niets in de zin van geen klassering he, niet dat je niet kan rijden natuurlijk!
Wat wel kan is op zoek gaan naar een handelaar, sportstal of fokker waar je mag rijden. Die zijn er, je moet alleen de juiste vinden. Als jij echt zo gemotiveerd bent, zijn er echt mensen die je daarin willen begeleiden, je moet ze alleen goed zoeken. Geloof me, ik rijd zelf ook meerdere paarden voor anderen en het kan echt. Sommige mensen vinden het namelijk gewoon heel leuk als hun paard in de sport loopt maar willen daar geen honderden euros aan uitgeven per maand (wat het kost om dat professioneel te laten doen). Iemand zoals jij, die graag wil leren, fanatiek is, hard wil trainen kortom dat gewoon leuk vind, kan dan zomaar de kans krijgen om dat te doen!

Optie 2: Kent je instructrice zelf niemand? Is er geen pensionklant bv die eigenlijk geen tijd heeft of geen zin heeft om veel te rijden en die jouw het paard wil uitlenen?

viv77

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-12 18:05

Misschien eens rondvragen of er bij jou op de manege niet iemand op zoek is om zijn paard uit te laten brengen door iemand anders, is toch een groot bedrijf dus wie weet..Misschien dat je instructrice je hierbij zou kunnen helpen, zij weet vaak meer wat er op stal gebeurt dan jij..
Wie weet loop j etegen iets leuks aan, waar je dan de zorg voor mag gaan dragen..
Vind dat je heel serieus overkomt, je je netjes uitdrukt en weet wat je wilt..Dat is iets om zuinig op te zijn!

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-12 18:12

Inderdaad hang in de kantine een briefje met de vraag om een bijrijdpaard. Mensen willen inderdaad eerst zien dat je het kan en er echt voor gaat.

Op een supergetalenteerd paard rijden, op een dure manege laten eigenaren doorgaan alleen doen als er voor hun ook iets in zit. En dat is zelden alleen voor de leuk.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-12 20:31

Je zult jezelf eerst moeten bewijzen voor mensen zomaar een goed paard aan je beschikbaar stellen. Dit kan je denk ik alleen maar doen door op een (handels)stal te gaan werken/rijden en hier jezelf in de kijker te rijden :j Iemand die alleen manege ervaring heeft, is helaas voor veel paardeneigenaren niet genoeg :n

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-12 00:35

Het is niet zo dat mensen een paard beschikbaar aan mij stellen, maar meer dat mensen de stalling zouden kunnen vergoeden. Het paard zelf zou voor ons geen probleem zijn omdat dat eenmalige kosten zijn, maar de stalling is waar mijn ouders zich zorgen over maken. Ik heb zelf al rondgekeken naar wat pony's, en ik heb op sporthorses al veel gezien wat mij beviel. Veel jonge paarden die ik dan zelf zou kunnen inrijden, en die niet te duur zijn. Het zijn dus de stallingkosten waar wij een vergoeding voor zoeken, en mischien nog verzekering/dat soort dingen. Daar zou dan later nog overlegt over kunnen worden.

laliz

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-12 00:38

Zoek anders een bijrijdpaardje waar je mee op wedstrijd kan en mee mag lessen?

0000

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-12 00:51

Resistance schreef:
Het is niet zo dat mensen een paard beschikbaar aan mij stellen, maar meer dat mensen de stalling zouden kunnen vergoeden. Het paard zelf zou voor ons geen probleem zijn omdat dat eenmalige kosten zijn, maar de stalling is waar mijn ouders zich zorgen over maken. Ik heb zelf al rondgekeken naar wat pony's, en ik heb op sporthorses al veel gezien wat mij beviel. Veel jonge paarden die ik dan zelf zou kunnen inrijden, en die niet te duur zijn. Het zijn dus de stallingkosten waar wij een vergoeding voor zoeken, en mischien nog verzekering/dat soort dingen. Daar zou dan later nog overlegt over kunnen worden.

Maar waarom zou iemand dat doen dan? Wat wint diegene daarmee? Sponsoring is geen one-way-street...

Echt, je hebt veel meer kans dat je bij iemand thuis een van zijn/haar paarden mag rijden, dan dat iemand jouw stallingskosten gaat betalen hoor.

Abiola

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-12 00:58

Kun je niet op jou manege werken voor de stallingskosten?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-12 01:39

Op de manege werken voor stallingskosten is voor mij geen optie, want ik doe tegelijkertijd ook een best zware school (tweetalig VWO, ik krijg alles in het Engels).

Ik was trouwens nog vergeten te zeggen, ik rij pas drie jaar paard. Ik wilde dit liever niet zeggen omdat het soms niets zegt hoelang iemand al rijd. Ik rij in een groep met vergevorderden ruiters die bijna allemaal al M en Z dressuur rijden, en de meesten van hun hebben ook een eigen pony/paard. Mijn rijstijl wijkt bijna niet af van hun. Ik rij op een pony die voordat hij bij ons op de manege kwam, M dressuur heeft gelopen, maar helemaal verpest was, en ik heb dat weer met hem opgebouwd, en ik kan hem laten wijken, uitgestrekt laten draven, en nog veel meer. Ik ben bang dat als ik rond ga vragen voor sponsoring/bijrijdpaarden/watdanook dat de mensen mij dan afwijzen op hoelang ik al rijd. Hoe zou ik dit kunnen voorkomen, of wat zou ik hieraan kunnen doen?

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-12 01:50

Je zal eerst qua klassering (landelijk) wat moeten hebben gepresteerd.
De dochter van een vriendin van mij is een aantal jaren geleden Gelders kampioen geworden (reed M) bij de pony's.
Zij hebben (met moeite) een sponsor kunnen vinden die (mee)betaalde aan de wedstrijden (inschrijfgeld + benzine).
Daarvoor moesten ze wel minimaal 2 a 3x per maand starten en hadden de naam van de sponsor op de trailer + dekjes.

Ik denk niet dat je (ongeklasseerd) iemand kan vinden die bereid is 4000/5000 euro per jaar te betalen aan stallingsgeld.
Wat heb jij de sponsor te bieden, qua naamsbekendheid? Hebben je ouders tijd en geld (denk aan trailer, privélessen) om meerdere keren per maand op wedstrijd te gaan?

Er zijn best wel veel kids met potentie die al op niveau rijden, dat een sponsor daar eerder voor zou gaan.
De Rabobank steunt jonge ruiters (die ook al wat gepresteerd hebben), maar ook "alleen maar" met oa extra trainingen en niet met de standaard onderhoudskosten.

Stoof

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-12 01:53

Kunnen jouw ouders je niet sponsoren? Zij hebben een eigen zaak en naar mijn weten kan je dat aftrekken van de belastingen.

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-12 08:28

Resistance schreef:
Op de manege werken voor stallingskosten is voor mij geen optie, want ik doe tegelijkertijd ook een best zware school (tweetalig VWO, ik krijg alles in het Engels).

Ik was trouwens nog vergeten te zeggen, ik rij pas drie jaar paard. Ik wilde dit liever niet zeggen omdat het soms niets zegt hoelang iemand al rijd. Ik rij in een groep met vergevorderden ruiters die bijna allemaal al M en Z dressuur rijden, en de meesten van hun hebben ook een eigen pony/paard. Mijn rijstijl wijkt bijna niet af van hun. Ik rij op een pony die voordat hij bij ons op de manege kwam, M dressuur heeft gelopen, maar helemaal verpest was, en ik heb dat weer met hem opgebouwd, en ik kan hem laten wijken, uitgestrekt laten draven, en nog veel meer. Ik ben bang dat als ik rond ga vragen voor sponsoring/bijrijdpaarden/watdanook dat de mensen mij dan afwijzen op hoelang ik al rijd. Hoe zou ik dit kunnen voorkomen, of wat zou ik hieraan kunnen doen?

Maak eerst je VWO af, en volg daarna een studie.

Wil je daarna echt nog steeds in de paarden werken ga dan voor een handelsstal werken.
Als jij echt netjes kan rijden wijst niemand je daarop af. Bovendien heb je dan nog meer rijervaring Alleen je zal onderaan moeten beginnen en je steeds op ieder nivo en ieder klusje moeten bewijzen. Het is echt eerst stallen uit mesten op de handels stal en dan mag je een keer rijden. Zien ze dat dat rijden goed gaat mag je op het betere paard.

De koste van een goede sportpony of paard zijn aanzienlijk hoger dan je denkt. Als jij de absolute top wil behalen zal je ook een absolute toppony(of paard) moeten hebben. getalenteerde dieren zijn dun gezaaid en meestal al door iemand gekocht die er verstand van heeft.

Ik weet niet hoe oud je bent maar ik denk dat een 3 jarige toppony gewoon weg geen zin heeft. Als jij nu 14 bent en de pony drie. Voordat je op het hoogste nivo bent mag je internationaal niet meer mee riijden vij de pony's.
Een getalenteerde 3 jarige.(PAVO cup materiaal) Nou google even op sportpaardenveiling en je weet het.
Niets is onmogelijk maar op sporthorses staan doorgaans niet de olympische kampioenen.

Wat je ook kan doen is contact opnemen met een fokker en daarvoor de getalenteerde merrie die het sportpredikaat nodig hebben rijden.

En geen enkele sponsor zal zomaar de stalling van een onbekend meisje willen betalen. De sponsor wil door geld aan jouw uit te geven namenlijk geld terug verdienen. En dat lukt het beste met een bekende ruiter.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-12 10:05

Ik zal inderdaad landelijk iets moeten presteren, maar hoe doe ik dat dan? Dat is de vraag zonder eigen pony. Ik heb liever geen zin om te wacht tot ik klaar ben met studeren. Ik wilde ook liever niet gelijk een olympisch kampioen, maar gewoon lekker beginnen met een pony die goed springt/dressuur loopt, en dan steeds iets hoger. Ik had trouwens ook een mooie 8-jarige gezien. Een palomino met M-dressuur en M-springen. Ik moet nog heel veel leren, dus bij de top zal ik ook nog lang niet zijn. Het is gewoon: Ik moet dus landelijk iets presteren, maar wij hebben niet het geld voor een pony om landelijk te presteren. Hoe val je dan op bij sponsors?

Daks

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-12 10:12

meis als je echt zo graag een eigen pony wilt en je ouders het goedkeuren kan je ook kijken naar andere goedkopere en wellicht betere stallen in jouw omgeving.
Vaak komen instructeurs ook op locatie les geven.
En anders kijken of je een pony van de manege kan leasen.
hoef je niet iedere dag maar wel zoveel als je wilt en wellicht ook starten.

Ik denk niet dat je een sponsor kan vinden.

daffodil

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-12 10:15

Laat het idee van Prinsenstad eerst maar los.....dat is een stal waar je ongeloofljik veel geld betaalt maar waar, naar mijn mening, je paard niet op de allerbeste plek is. Dus staar je niet blind op het stalgeld daar want er zijn heel veel goedkopere alternatieven.

Ik denk wel dat je om te beginnen moet zoeken naar een leuk bijrijdpaard. Er is altijd een gebrek aan serieuze ruiters die een paard bij willen rijden. Zeker daar in de buurt moet dat geen probleem zijn en wellicht vind je wel een paard wat je ook uit mag brengen! Dat zou een eerste stap kunnen zijn!

Mindfields

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-12 10:20

Vlak bij de Prinsenstad zit een stal waar je de helft betaalt van wat je op Prinsenstad betaalt, en daar kan je paard wel een paardwaardig bestaan hebben. Dan ben je rond de 250 euro stalling per maand kwijt. Als je ouders beide van 's ochtends vroeg tot 's avonds laat werken dan moet die stalling het probleem niet zijn denk ik toch?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-12 10:24

Weet u mischien hoe ik een bijrijdpaard vind? Op marktplaats? Het lijkt me wel een goed beginsel. Dat zeggen de meeste mensen hier, en dat is wel hetgeen dat mij het meeste aanspreekt. Wie weet bijrijdpaarden of weet hoe ik ze kan vinden?

Mijn vader is overigens wel bekend met het zoeken van sponsors. Mijn zus heeft aan de Royal College of Music gestudeerd, en doet nu een zware medicijnen opleiding, maar daar had ze niet genoeg geld voor, dus is mijn vader sponsors gaan zoeken. Dan bedoel ik geen studiebeurs, maar echt sponsors. Zouden we niet bij de sponsors die ook mijn zus hebben gesponsord kunnen aankloppen?

Nog een vraagje: Wat is het verschil tussen een sponsor en een fonds?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-12 10:25

Die stalling is toch wel het probleem. Wij hebben namelijk ook een huis in Zweden wat we aan het verbouwen zijn, en dat kost erg veel geld. Als we Zweden niet hadden zouden we de stalling wel kunnen betalen, maar we zijn niet berijd het huis in Zweden te verkopen.

Flew

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-12 10:29

Ik zou me niet gaan focussen op het geld van een ander, op dit moment is de kans dat jij een fijn bijrijdpaard vindt waar je een hele hoop van kan leren is denk ik echt stukken groter dan de kans dat iemand jou financieel gaat ondersteunen zonder er iets voor terug te krijgen. :)

Zet een oproepje op de Boktmarkt, op Marktplaats, hang een briefje op de manege op en laat mensen weten dat je een bijrijdpaard zoekt. :)

Pentax

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-12 10:33

Begin onderaan, ga poep scheppen op een grote stal en hoop op hier en daar wat uitstappen. Je moet jezelf eerst gaan bewijzen, er zijn zoveel mensem met talent die wel op eigen kracht al vrij hoog rijden.
Neem zelf het lot in eigen handen en ga op zoek naar stallen of bijrijdpaarden.