Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
capopjekop schreef:Nee hoor, als je het leuk vind gewoon doen. Op de manege reed ik als 10 jarige wedstrijden en op wedstrijden zie je zelfs al jonge kinderen met shetten wedstrijden rijden.
annekeik schreef:Bontjee schreef:Mijn klasgenoot reed op haar 7de al officieel wedstrijden bij de pony‘s toen ze 12 was reed ze tussen de paarden. Dus in vergelijking met haar ben jij echt niet te jong
Oke dankje.
Ik heb een vraagje .
Is je klasgenootje toen ook in de prijzen gevallen op haar 7e
_Esther_87_ schreef:Nee hoor, kan prima. Ik was 9 of net 10 toen ik begon...De eerste paar keer ging het niet zo goed maar na een paar keer wennen ging het prima! Ik vond het hartstikke leuk hoor! (en nog steeds trouwens, alleen heb ik nu zelf veel meer zenuwen dan toen ik jonger was helaas)
). Succes! 

nicky_rilana schreef:nee hoor je bent niet te jong hoor. ik was 8 toen ik begon op wedstrijden, met een hele oude B pony, en daar reed ik regelmatig mee in de prijzen. toen ik 10 was ben ik naar een D gegaan, maar dat was niet een hele apate Dpony maar daar heb ik veel van geleerd. ondertussen was ik een andere D pony gaan rijden toen was ik 12, met die pony heb ik veel meer prijzen gewonen, ik heb die pony van het B naar het Z gereden, ik ben er ook 2x2 van brabant mee geworden. toen ik 16 was kreeg ik een paard en daar ga ik nu mee op wedstrijd.
als 11 jarige mag je alleen nog niet tussen de paarden starten dan moet je 12 zijn
Martie schreef:Je bent niet te jong, al moet je dacht ik wachten tot je 12 bent voor je bij de paarden mag starten (en in denk dat het hier om de Fries gaat?).
Waar je wel naar moet kijken is of jullie als combinatie al klaar zijn om (op een ander terrein) wedstrijdjes te kunnen rijden.
Ik zie dat je al aangeeft dat je nog niet zoveel ervaring hebt dus waarschijnlijk heb je dat zelf al bedacht.
Lekker gaan rijden, goed les nemen, af en toe eens een proefje rijden die iemand ook aan je voorleest om eens te kijken hoe dat gaat en welke problemen je nog tegenkomt. Als jullie er rijkunstig aan toe zijn, zal je er veel plezier aan kunnen beleven (en dat heeft niets te maken met prijzen winnen). Succes!
Martie schreef:Dat lijkt me een prima idee, Annekeik!
Het is fijn dat het paard al een beetje gewend is aan het rijden in een andere omgeving, altijd handig.
En lessen is eigenlijk wel noodzakelijk, zeker als je aan officiële wedstrijden van de KNHS gaat meedoen. Zelfs in de B wordt daar toch best al wel iets verwacht. Niet alleen je overgangen vloeiend en op de juiste plaats, netjes de hoeken door, recht op de rechte lijnen en de figuren op de juiste maat en de juiste plaats maar ze kijken ook naar jouw houding, of je de hulpen netjes en goed geeft, of het paard ontspannen en nageeflijk loopt en wat aanleuning heeft.... En dan moet je soms nog in een ring rijden met alleen een paar bordjes maar geen afgesloten baan.
Er komt best veel bij kijken en een instructeur kan je helpen om dit allemaal voor elkaar te krijgen. Het zou een heel geschikt cadeau zijn!
Enne... hou je er rekening bij dat er ook kosten aan verbonden zijn? Niet alleen startgeld maar ook lidmaatschap van een vereniging en van de KNHS? Als je alleen onderlinge wedstrijden wilt rijden of de FNRS-proeven op een manege dan is dat wel goedkoper.