ouders langs de zijlijn

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

LosseTeugel

ouders langs de zijlijn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-12-11 15:20

hallo iedereen :wave:

als ik altijd bij een wedstrijd ga kijken
of met iemand meega
staan er altijd wel schreeuwende ouders langs de zijlijn

verschrikkelijk

maar wat vinden jullie daarnou van, of ben je er zelf een?

ben benieuwd

:evaw:

Scum

Re: ouders langs de zijlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-11 17:07

Ten eerste: als je gewoon tikt is het fijner dan dat schreeuwende vetgedrukte ;)

Schreeuwende ouders heb ik op concoursen nog nooit gezien. Die zie je alleen bij voetbalwedstrijden oid.

Esther43

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-11 17:08

ook nog nooit gezien in de paardensport.

Naborah

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-11 17:09

Schreeuwende ouders nog niet vaak tegengekomen op wedstrijd met paarden, wel ouders die fanatieker waren dan het kind zelf.
Qua hockey/voetbal, echt :r ! Ik heb daar zo'n hekel aan, verschrikkelijk. Luister naar de coach/trainer en de rest graag :x .

_Liez

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-11 17:13

Ik zie soms wel ouders die met inrijden helemaal aan het schreeuwen zijn want ze allemaal wel niet goed doen.
En na het parcour/proef ook weer meteen te horen krijgen wat er niet goed ging. :o
Het moet natuurlijk wel leuk blijven denk ik dan. Maar sommige ouders willen wel heel graag dat alles goed gaat.

Aukelizzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-11 18:11

Echt schreeuwende ouders heb ik op concour nog nooit gezien. Wel ouders die aanwijzingen geven o.i.d. Mijn moeder kijkt in de training en tijdens het losrijden ook bijna altijd mee en geeft dan hier en daar ook wat aanwijzingen. :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-11 18:13

LosseTeugel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-12-11 18:15

Scum schreef:
Ten eerste: als je gewoon tikt is het fijner dan dat schreeuwende vetgedrukte ;)

zal er volgende keer aan denken :')

jah nou ik anders wel op gouden ei en heideconcour
ben ik meestal wel
en ik erger me dan zo aan fanatieke vaders en moeders
die langs de lijn aan het schreewen zijn

''harder,sneller'' ''keren keren'' en ga zo maar door

Everytime

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-11 18:37

Bij ons op de manege staan die ouders van beginnerslessen altijd aan de zijkant van de bak, te schreeuwen zoals: stuur nou die kant op! schop hem! Echt bloedirritant. :\

xJennifx

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-11 20:35

Ja hoor, die kom ik regelmatig tegen!
Ik sta dan vaak in het parcour en er zijn mensen die soms gewoon helemaal over de zeik gaan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-11 20:37

Heb er ook al genoeg gezien :D

Meraki

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-11 20:40

Asyaa schreef:
Dus geen: http://www.dumpert.nl/mediabase/1259721 ... orter.html ? -O-

In de paardensport zie ik het zelden. Soms een 'geeft em een schop' maar meer ook niet.

Nou ja, zo'n vak langs de lange zijde geeft wel een nieuwe dimensie aan je proef rijden en overleven :')

Ik kom het vaak genoeg tegen, en niet alleen ouders, Ook kinderen die hun ouders de huid volledig vol schelden omdat die poedersuiker niet wil. En "snap je dat nou nog niet" {:)-:( laat maandag tot vrijdag lekker thuis :Y)

Bontjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-11 20:40

Ik zag het een paar jaar geleden wel eens bij de beginnerslessen

Past_Simple

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-11 21:05

Heb het eigenlijk nog nooit gezien dat de ouders aan de zijlijn stonden te schreeuwen etc,
Maar zou me daar wel aan ergeren, haha

stalxpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-11 21:08

Ik heb het in 5 jaar tijd een stuk of tien keer mee gemaakt ja. Kinderen die persé die wedstrijd moeten rijden terwijl ze daar eigenlijk helemaal nog niet klaar voor zijn.

nicky_rilana

Woonplaats: eerst werden we gebombardeerd en nu gaan we die mensen helpen, raar dorp woon ik

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-11 21:13

ja hoor bij ons op wedstrijd wel, al ik wordt geholpen op wedstrijd krijg ik oortjes in, maar als mijn moeder iets moet zeggen moet ze dat van mij ook zeggen en vaak wordt dat dan ook schreeuwen.
maar op de club heben we ook zo iemand, die lag haar kid gewoon af te zijken, en dat kind is pas 11 of zo. als ik daar dan bij rij wordt ik daar ook geiriteerd door. toen vroeg ik aan haar of ze niet zo wilde schreeuwen, maar ze luisterde niet, en ons mam ook nog een keer gezegt, en toen ben ik naar haar toe gegaan. en vroeg ik het nog een keer netjes, maar ze praten gewoon door mij heen, daar kan ik dus echt niet tegen. ik zie op wedstrijd ( vooral pony's) dat ouders te fanatiek zijn en dat het kind vaak huilend uit de ring komt omdat het niet zo goed ging

mistid

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-11 22:23

In het B en L gebeurt het meer dan in het M en Z heb ik allang door. In het M en Z kunnen de meesten ook gewoon rijden en dat ontbreekt er in het B en L nog al eens aan. Maar een keer "om" of "been" ofzo roepen kan best. Om ze een heel parcours door te schreeuwen vind ik 3x niks.

Galopje1

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-11 23:37

Ik heb het nog nooit gezien eigenlijk dat ouders stonden te schreeuwen. Bij dressuur mag dat natuurlijk ook sowieso niet, maar ook bij springen heb ik het nog nooit gezien. Wat ik wel eens heb gezien is dat kindlief na het parcours of de proef precies verteld wordt wat hij/zij niet goed deed.. Dat vond ik wel zielig voor het kind en het lijkt me ook niet dat het daar leuker van wordt, laat staan dat het zou helpen.

mistid

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-11 00:40

Ik heb liever dat mij duidelijk verteld wordt wat of ik fout heb gedaan dan dat schijnheilige gedoe over goed gedaan en dan achteraf van anderen horen dat het er niet uit zag. Nou weet ik zelf wel prima wat ik goed en fout doe, maar een critisch oog erbij is toch wel erg fijn. Ik zie het genoeg gebeuren dat kinderen door hun ouders helemaal opgehemeld worden en daar worden ze arrogant van en denken dat ze de allebeste zijn... Terwijl het er gewoon echt niet uitziet

Niobe

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-11 03:41

Nou net na de proef wil ik graag horen dat ik het goed gedaan heb :') En de volgende dag mag je me vertellen wat ik beter kan doen. Achteraf geneul heb ik niets aan, dan kan ik de proef niet meer verbeteren. De volgende dag kan ik trainen op wat beter kan.
Klinkt misschien heel onlogisch hoor, maar ik kan nogal geirriteerd worden als iemand me zegt wat er niet goed ging in de proef, dat wil ik dan graag lezen van de jury, want in mijn ogen gaat het daar om op zo'n dag. Daarom ben ik ook niet iemand die mensen meeneemt om te helpen bij het losrijden bijvoorbeeld. Je bent er om feedback te krijgen van een jury.

Maarree ontopic: ik zie het ook vaak als ik aan het parcourshulpen ben bij de pony's, van die overdreven fanatieke ouders en dat vind ik persoonlijk best vermakelijk. Moeders die aan de zijlijn droog mee staan te springen (hup hup) en vaders die keihard roepen "WENDEN WENDEN". En het kind trekt zich er 6 van de 10 keer niets van aan.
Aan de ene kant vraag ik me dan weleens af wat er gebeurt als het niet goed gegaan is, maar aan de andere kant is het wel heel fijn voor die kinderen dat die ouders zo begaan zijn met hun hobby. Ik hoop ook vaak dat die ouders stimulerend te werk gaan en hun kind ook weer motiverend te woord staan wanneer er een teleurstelling is, want wat er achteraf gebeurd heb ik geen weet van natuurlijk.

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-11 14:52

mistid schreef:
In het B en L gebeurt het meer dan in het M en Z heb ik allang door. In het M en Z kunnen de meesten ook gewoon rijden en dat ontbreekt er in het B en L nog al eens aan. Maar een keer "om" of "been" ofzo roepen kan best. Om ze een heel parcours door te schreeuwen vind ik 3x niks.

nou mijn ervaring is geheel andersom. de M en Z kinderen en ouders zijn hier het meest dramatisch.

nicky_rilana

Woonplaats: eerst werden we gebombardeerd en nu gaan we die mensen helpen, raar dorp woon ik

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-11 14:54

in het B en het L is het anders, in het M en Z zeggen ze vaak of de oefening goed is, dat is moeilijker te voelen

Cateyess

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-11 20:12

Schreeuwers zie je inderdaad zelden, maar wel ouders die iets harder dan normaal praten en hun kind aanwijzingen geven. Ik denk ook dat iedereen zijn fatsoen een beetje houd bij de paarden.

mirellylover

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-11 00:23

ik vind dat ook altijd een beetje vreemd, maar het ligt er wel aan op welke manier het gaat.

Oedi

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-11 10:46

Ik kan me ook gruwelijk ergeren aan die overfanatieke ouders.
Zo was er laatst een spelletjesmiddag voor kinderen, waarbij het in een van die spelletjes erom ging wie het snelste was. Wat doet zo'n vader: trekt zo hard aan de teugels om het arme ponytje sneller te laten lopen dat het hoofdstel eraf wordt gerukt. En vervolgens nog lachen ook.