Ludo philippaerts

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Ella_

Ludo philippaerts

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-12-11 13:10

Hallo,

Graag had ik geweten wat jullie vinden van deze belgische springruiter.
Hoe vinden jullie zijn manier van rijden?
...
En wat vinden jullie van zijn zonen, gaan ze ook zo goed worden als hun vader??

:)

Jitske

Re: Ludo philippaerts

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-11 13:27

YRT -> WD-V

mika11

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-11 13:32

Het is een goede ruiter.
Zijn zonen ken ik niet?

Ashley5760

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-11 13:37

Goede ruiter vooral mooie combi met parco. Laatste tijd niet veel van hem gehoord?
Ken alleen zijn oudste zoon aardige jongen, heb hem pas 1x zien rijden, dus dar kan ik niks van zeggen.
Al moet ik zeggen dat ludo zijn stijl niet mijn stijl/doel is, maja wat valt er van te zeggen als je zo'n carriere hebt als hem ;)

Ella_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-12-11 14:25

Zijn oudste zonen zijn olivier & nicola een tweeling van 18jaar.
En dan heeft hij nog 2 zonen dacht ik Van 10 en 8 jaar

Ympi

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-11 09:39

Zonen rijden oké maar krijgen alles in de schoot geworpen, een paard dat niet vanzelf springt, moeten ze niet hebben (ook vader niet trouwens). Maar denk wel dat dit typisch is voor springruiters (en ook dressuurruiters en waarschijnlijk alle andere ruiters in andere takken) op hoog niveau: als een paard het niet goed doet, gaat het weg en komt er gewoon een nieuw.
Vind dit soms jammer, wij hebben thuis een "jonge" gekocht van een "top"-springruiter, die NIET sprong en daarom dus "goedkoop" weg moest. Mijn zus gaat er iedere week mee op springwedstrijd en valt geregeld in de prijzen. Je kan een paard kopen waar bijna iedereen mee wegrijd of je kan eentje kopen waar je aan moet werken.

Lord_Ik

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-11 09:51

Waarom zou je als springruiter die geld en paarden te over heeft met 'moeilijke' paarden gaan rijden? :D het enige wat hij daarmee doet is een onnodig risico nemen. Hij kan beter gewoon de beste en de braafste houden en de rest gewoon weg doen toch? :P Hij heeft toch geen tijd om 50 paarden te rijden.

Ympi

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-11 10:12

Lord_Ik schreef:
Waarom zou je als springruiter die geld en paarden te over heeft met 'moeilijke' paarden gaan rijden? :D het enige wat hij daarmee doet is een onnodig risico nemen. Hij kan beter gewoon de beste en de braafste houden en de rest gewoon weg doen toch? :P Hij heeft toch geen tijd om 50 paarden te rijden.

Jah ik snap natuurlijk wel waarom hoor :D vind alleen ja, heb persoonlijk meer respect voor mensen die 90 cm springen, of 1m of zelfs lager maar die ervoor werken, dan mensen die een paard kopen die het vanzelf doet en daar dan de grote proeven mee gaan rijden!

Niets tegen topruiters ook niet hoor, alleen beetje verwend vind ik ze :j

Anoeska

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-11 10:20

Waarom zou je al internationaal succesvol springruiter 90 cm met een lastige knol willen gaan springen. Daar heeft zo'n ruiter toch helemaal niks aan?

Dat wij 'klootjesvolk' blij zijn als we met ons niet zo talentvolle lastige paard een B rondje rondkomen, is fijn voor ons. Maar profruiters kunnen daar hun geld niet meer verdienen.

Ik zou ook niet investeren in een moeilijk dier, als ik ook het geld had om een goed paard te kopen.

Casarell

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-11 10:30

Ympi schreef:
Jah ik snap natuurlijk wel waarom hoor :D vind alleen ja, heb persoonlijk meer respect voor mensen die 90 cm springen, of 1m of zelfs lager maar die ervoor werken, dan mensen die een paard kopen die het vanzelf doet en daar dan de grote proeven mee gaan rijden!

Verwend??
Dat ben ik toch niet met je eens..
Het is echt niet zo dat de 'betere' paarden makkelijker zijn om te rijden :n
Maar als je op zo'n hoog niveau springt, wil je ook paarden die dat kunnen..
En dan bedoel ik niet alleen dat ze groot moeten kunnen springen, maar ook nog een passend karakter moeten hebben.
Bovendien werken de ruiters er hard voor.. ookal zie jij dat niet.
Ga maar eens een weekje mee lopen met een bekende springruiter..

Om weer even on topic te komen: Ludo is niet echt een voorbeeld voor me, al heb ik wel respect voor hem ;)
Zag em in Londen ineens weer voorbij vliegen.. tijd geleden..

Ashley5760

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-11 10:34

Anoeska schreef:
Waarom zou je al internationaal succesvol springruiter 90 cm met een lastige knol willen gaan springen. Daar heeft zo'n ruiter toch helemaal niks aan?

Dat wij 'klootjesvolk' blij zijn als we met ons niet zo talentvolle lastige paard een B rondje rondkomen, is fijn voor ons. Maar profruiters kunnen daar hun geld niet meer verdienen.

Ik zou ook niet investeren in een moeilijk dier, als ik ook het geld had om een goed paard te kopen.

Ik denk ook niet dat het uberhaubt slim is om een jong dier bij zo'n ruiter te stallen (welke ruiter dan ook). Puur om wat jij zegt, misschien zijn het wel potentieele toppers, maar geef ze dan door een meer 'amateur' ruiter, gewoon een ruiter die ze fijn naar M/Z kan rijden, en dan kun je ze naar zo'n ruiter doen. (Scheelt ook wat kosten :D)

Lord_Ik

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-11 12:53

Ympi schreef:
Lord_Ik schreef:

Ook die 'grote' springruiters zijn ergens begonnen, dus ze hebben er al meer dan genoeg voor moeten werken voor ze geraakt zijn waar ze zijn, dus verwend ga ik ze ook niet meteen noemen. Stel je maar eens voor, een topruiter maakt een (heel goed maar natuurlijk jong) paard zadelmak, valt eraf en breekt lelijk zijn arm. Dan is die wel een hele tijd buiten strijd en dus werkloos (niet dat veulens niet genoeg opbrengen maar soit) en dat kunnen de meesten hun gewoon niet permitten, zeker aangezien een val het einde van hun carrière kan zijn, dus willen ze enkel zadelmakke en brave paarden ...
heeft in mijn ogen niets met verwend zijn te maken, maar met keuzes.
Laatst bijgewerkt door Lord_Ik op 23-12-11 12:58, in het totaal 1 keer bewerkt

mirgino

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-11 12:56

ik ken hem uit de tijd dat hij de hengst Darco reed, wat een machtig paard was dat :j
en later reed hij op zonen van deze hengst, mooie zware paarden die uitmunten konden springen.

Sannnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-11 13:36

Ympi schreef:
Lord_Ik schreef:

De meeste goede paarden zijn gelijk ook de lastigste paarden. Daar rij je niet zo maar mee weg.
Het komt je echt niet zo maar aanwaaien zoals jij dat zegt... Vind dat altijd zo makkelijk gezegd.
Ja, sommigen hebben veel geluk met waar hun huis staat. Maar daarnaast geven ze ook veel op voor de sport en werken ze er knetterhard voor. Je moet wel doorzettingsvermogen hebben wil je in de top mee doen, dan ben je niet blij dat je een B parcours foutloos rond komt. Iemand die internationaal rijdt en iemand die super blij is met een B parcoursje kan je ook niet met elkaar vergelijken.

Maar hoezo vind jij ze verwend dan?

Hananas

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-11 13:42

verwend misschien niet , maar verwaand zijn ze wel :) ofwel heb ik de verkeerde voor.

Feelsoproud

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-11 23:25

Ludo is zelf als jonge kerel gewoon in de LRV begonnen,op het laagste niveau en heeft zelf moeten knokken om te komen waar hij nu staat.

Zijn zonen hebben het misschien net iets makkelijker nu,maar wees maar zeker dat ze het ook niet allemaal 'in de schoot' geworpen krijgen.Ze zijn ook moeten beginnen met de 'mindere' paarden van papa,en 'papa' Philippaerts heeft echt geen medelijden met zijn zoons,werken moeten ze sowieso doen.

Nu ben ik ook niet écht fan van Ludo's stijl en manier van rijden,maar hij slaagt er wel in steeds weer op het hoogste niveau mee te rijden en dat alleen al verdiend een hoop respect.Weliswaar steeds met hetzelfde type paarden,de typische Darco's:iets grovere,grote paarden die veel druk en wat gesjor in de mond kunnen verdragen.En dat is eigenlijk ook een bewijs van zijn vakmanschap:weten welk type paard bij je past en die ook steeds weer vinden.Zelfkennis is het begin van de wijsheid...

Olivier en Nicola zijn rijtechnisch veel fijnere ruiters om bezig te zien.En als ze de winnaarsmentaliteit en vechtlust van hun vader geerft hebben,denk ik dat we nog veel van hen zullen horen.

Ella_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-01-12 18:26

bedankt iedereen voor je reactie!
heeft iemand ludo & zijn zonen zien rijden op jumping mechelen (belgië)

wonder007

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-12 13:50

Nee, jammer genoeg niet. Was er wel 's maandags met de Amika dag! Heb naar de WB op tv gekeken maar was net te laat, ze hadden net gereden!

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-12 14:00

Denk eerlijk gezegd dat de zonen nog een stukje verder gaan komen dan pa, maar ik geloof ook dat Ludo dat zelf ook al vermeld heeft in een aantal interviews. :)

Veradressuur

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-12 16:43

De zonen van Ludo (en dan heb ik het over Olivier & Nicola) doen het naar mijn zin niet slecht. Ik heb hun beiden meermaals zien rijden in Mechelen en ik vond het top. Ook Ludo zelf rijdt naar mijn zin niet slecht.

nenahdm

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-12 18:58

Ik vind dat hij super rijd en zijn zoon Nicolas ook (:

Ella_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-12 18:18

bedankt voor jullie reacties :)

Ella_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-12 17:55

Iemand die hun al persoonlijk heeft ontmoet?

Ella_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-12 20:28

,? Niemand?

equnewsbe

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-12 15:28

Wisten jullie dat Ludo Philippaerts zoals de meeste Belgische ruiters begonnen is bij de Landelijke Rijvereniging... (zie ook Patrik Spits), en dankzij het paard Darco heeft hij zijn weg in het internationale circuit kunnen banen...
Ludo Philippaerts is een ruiter die zijn weg heeft gebaand via doorzettingsvermogen, ik denk dat dat ook de reden is waarom hij zo geliefd is in België (en ver erbuiten)...
Het is ook een man die met de voeten op de grond blijft, ondanks al zijn prestaties die hij al bereikt heeft!!

Over zijn stijl en manier van rijden ja daar valt natuurlijk over te discussiëren, maar geloof me, op dat niveau heeft iedereen een eigen stijl en een goede kwaliteit van paarden, talent wordt dan de beslissende factor.. :D

en wat betreft de zonen... ze kunnen goed rijden en .. feesten.. :D