Paard&Sport niet meer van deze tijd,doe mee met onze actie!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Fenny

Paard&Sport niet meer van deze tijd,doe mee met onze actie!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-11-11 23:39

N.a.v. dit topic: [WD-V] Startcoupons gaan verdwijnen, let even op met bestellen! , waarin naar voren kwam dat er meerdere mensen zijn die het verplichte betaalde blad Paard & Sport van de KNHS niet lezen en niet meer willen ontvangen, kwam het idee op dit topic op te starten.

Omdat er wijzigingen mededelingen van de KNHS in de Paard & Sport komen te staan, moet iedere wedstrijdruiter/amazone dit blad verplicht afnemen. De KNHS wil digitaal overgaan en meldt dan ook steeds vaker dingen online aan de hand van nieuwsbrieven, Facebook, Hyves en natuurlijk http://www.knhs.nl . Nu ook aan de hand van de startpas de wedstrijden meer digitaal geregeld worden, is het blad helemaal niet meer van deze tijd.

Naast alle genoemde punten komt er ook nog eens bij dat je €30,65 kunt besparen als het blad niet meer afgenomen hoeft te worden. Dit zijn namelijk de verplichte kosten voor dit blad.

Het volgende kwam dan ook in het topic naar voren:

Motje11 schreef:
Mensen die geen internet hebben moeten ook op de hoogte kunnen blijven. Maar zo grootschalig als het nu wordt rondgestuurd dat vind ik echt verspilling. En dat we verplicht zijn het blad af te nemen en te betalen dat klopt gewoon niet. Er worden bomen gekapt, liters inkt geproduceerd, er staan machines bladen in plastic zakken te verpakken, vrachtwagens en postauto's rijden rond om het blad te verspreiden. En dat zou allemaal voor mij zijn, want ik betaal ervoor? Nou bij deze, zeg ik als opdrachtgever: "Stop ermee, ik hoef 'm niet meer." :j

Fenny schreef:
Zullen we de P&S per 1 januari 2012 massaal 'retour afzender' sturen? Misschien dat de KNHS het dan een keer door krijgt :')

Motje11 schreef:
Ik vind het wel een goed idee, ik doe mee!

Sturen we dan van te voren een mail naar de KNHS met "Bij deze zeg ik mijn abonnement op de Paard en Sport op, ik volg de berichtgeving via het internet en vind het zonde van het milieu en het geld. Met vriendelijke groet, ..." zodat ze begrijpen waarom ineens al die P&S terugkomen? Anders denken ze nog: "Hee, ze zijn allemaal verhuisd!?" :o?

Loetie84 schreef:
Ik doe mee...

Fenny schreef:
Gewoon iedere keer een briefje er op plakken ofzo ;)

Misschien kunnen we hier een apart topic over maken, omdat de moderators straks anders weer berichten moeten verwijderen? Weet wel zeker dat er veel meer mensen zijn die dit wel willen doen :Y)

Dus wij sturen de Paard & Sport van januari 2012 retour afzender! Wie doet er mee?

abeltje_xx

Re: Paard&Sport niet meer van deze tijd,doe mee met onze actie!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-11 23:42

ik! ik lees dat stomme blad nooit!

LindyH

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-11 23:45

Ik ook!

Xjosee

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-11 23:47

ik heb nog geen startkaart (en dus ook geen P&S) maar het zou voor mij zeker fijn zijn als ze het gaan afschaffen. Vind het toch wel erg veel geld..

malloesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-11 23:48

Ik kan niet anders dan me hier bij aansluiten :j

De berichtgeving mbt nieuws is niet meer dan oud nieuws, regionieuws vind ik niet interessant en (sorry) ook de info voor recreatieruiters interesseert mij niet. En die paar (heel paar) interessante artikelen die kunnen ze ook op internet zetten.

Motje11

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-11 23:49

+:)+ Ik ook!

Ik vind het blad best interessant maar kom er niet aan toe het te lezen. Er liggen hier nog maanden P&S's in de verpakking... -O-

oscar1996

bij mij gaat het blad altijd gelijk in de papier bak (wel het plastic eraf gehaald). Ik vind het een goede actie. Ik doe mee!!

MelanieB

Vind beetje onzin om helemaal af te schaffen, aangezien er ook mensen dat blad lezen, oa ook ik.
Wel vind ik dat het verplicht ervoor moeten betalen afgeschaft moet worden voor degene die niet lezen/willen :j

Fenny

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-11-11 23:51

Motje11 schreef:
Er liggen hier nog maanden P&S's in de verpakking... -O-

Stuur die er ook maar heen ;)

LindyH

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-11 23:51

Ik heb niet eens een startkaart en wil er ook geen. Toch krijg ik de P&S die bij mij rechtstreeks de container in gaat.

Ik rijd namelijk western en sinds een paar jaar valt een westernvereniging (ik weet niet eens welke) waar ik lid van ben onder de KNHS, waardoor ik dus de P&S moet ontvangen. Ik ben nooit lid geworden van de KNHS zelf, hoewel ik dat dus nu blijkbaar wel ben. Heb er verder niks mee te maken. Dubbel ongewenst dus.
Laatst bijgewerkt door LindyH op 14-11-11 23:52, in het totaal 1 keer bewerkt

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-11 23:51

En wat denk je te bereiken met het terugsturen? Zo lang je actie onderneemt zonder de normale wegen te bewandelen bereik je helemaal niets.
Wat denk je ervan om eens een ledenvergadering te bezoeken en dan dit aan te kaarten?

LindyH

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-11 23:53

Wat is de normale weg?
Voor zover ik weet is er geen mogelijkheid om de P&S niet te ontvangen en te betalen.

SplashIsLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-11 23:54

Aankaarten bij de KNHS door middel van vragen tijdens de ALV of door het sturen van een brief.

Fenny

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-11-11 23:55

Neonlight schreef:
En wat denk je te bereiken met het terugsturen? Zo lang je actie onderneemt zonder de normale wegen te bewandelen bereik je helemaal niets.
Wat denk je ervan om eens een ledenvergadering te bezoeken en dan dit aan te kaarten?

Ik heb dit meerdere malen aangekaart bij de KNHS. En dan niet meerdere malen in 1 week o.i.d., maar ik denk dat mijn eerste opmerkingen hierover ongeveer 5 jaar geleden waren. Telefonisch en per mail, omdat ik vaak niet op de ledenvergadering kan komen. Het antwoord van de KNHS is altijd; dit moet gewoon. Hoe vaak ik ook aangegeven heb dat ze tegenwoordig zoveel dingen digitaal doen. Nee, het moet gewoon.

Als ik het in al die jaren nog niet doorgedrongen is bij de KNHS dat volgens mij de helft van de leden dit blad niet willen ontvangen, dan maar op deze manier. Ze worden toch niet gelezen, misschien dat de KNHS er zelf wat mee kan. Ik doe er niks mee.

Op cavaletti.nl heb ik dit ook al eens naar voren gebracht, zie dit topic:
http://www.cavaletti.nl/viewtopic.php?f ... +%26+sport
Laatst bijgewerkt door Fenny op 14-11-11 23:57, in het totaal 1 keer bewerkt

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-11 23:56

Motje11 schreef:
Ik vind het blad best interessant maar kom er niet aan toe het te lezen. Er liggen hier nog maanden P&S's in de verpakking... -O-

Dat jij er niet aan toe komt is toch jouw probleem en niet het probleem van de KNHS?
Er staan best interessante artikelen in en ook de evt wijzigingen in de reglementen.
Maar ja, als met het domweg niet leest, dan ben je ook niet op de hoogte van veranderingen en aanpassingen.

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-11 23:56

Inderdaad, dat is de normale weg SplashIsLief. :j

Fenny, je hebt nu andere argumenten. Dus kom ermee op de ALV.

Motje11

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-11 23:57

Ik ga ook eerst een brief sturen. Als ze antwoorden "Okee, we sturen je geen Paard & Sport meer en je hoeft hem niet meer te betalen." dan gaat de actie niet door. ;)

malloesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-11 23:59

Het is gewoon niet van deze tijd dat het een verplichting is om een blad te ontvangen. Dit zou vrije keuze moeten zijn. Dan kan iedereen die het blad wel wenst deze blijven ontvangen en de andere helft kan het abonnement opzeggen :)

Fenny

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-11-11 23:59

Neonlight schreef:
Fenny, je hebt nu andere argumenten. Dus kom ermee op de ALV.

Mijn argumenten zijn altijd hetzelfde geweest en dit heb ik ook aan de KNHS doorgegeven.

SplashIsLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-11 23:59

Motje11 schreef:
Ik ga ook eerst een brief sturen. Als ze antwoorden "Okee, we sturen je geen Paard & Sport meer en je hoeft hem niet meer te betalen." dan gaat de actie niet door. ;)

Ik neem niet aan dat ze dat terug gaan sturen. Maar je kunt wel vragen waarom ze er voor kiezen de P&S te behouden. Dat je graag een onderbouwing wilt omdat je zelf het nut er niet van ziet.
Dat wil niet zeggen dat ze het a la minuut gaan afschaffen maar daarmee krijg je er misschien wel een verklaring en misschien gaan ze het overwegen.

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-11 00:00

Sowieso zal dit niet in 1 keer beslist kunnen worden. Maar als je het ergens niet mee eens bent moet je de normale wegen bewandelen, en niet van deze idiote acties gaan houden. Daar bereik je niets mee.
KNHS zal niet eens weten waarom ze alles terugkrijgen, en bovendien krijgen hun het niet terug maar de uitgever.

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-11 00:00

malloesje schreef:
Het is gewoon niet van deze tijd dat het een verplichting is om een blad te ontvangen. Dit zou vrije keuze moeten zijn. Dan kan iedereen die het blad wel wenst deze blijven ontvangen en de andere helft kan het abonnement opzeggen :)

Waarom niet? Als je lid bent van het KWPN krijg je IDS toch ook automatisch?

SplashIsLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-11 00:06

KarinvdM schreef:
malloesje schreef:

Waarom niet? Als je lid bent van het KWPN krijg je IDS toch ook automatisch?

Dat is wel anders, daar betaal je niet los voor. Ongetwijfeld is hiervoor een bijdrage opgenomen in het lidmaatschap maar dit staat niet uitgeschreven.

Ashley5760

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-11 00:07

Ik lees het altijd :) van mij mag blijven hoor maar iedereen verplichten...

Motje11

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-11 00:09

Ik ben van mening dat ze het nieuws per nieuwsbrief kunnen sturen, of op de KNHS-site zetten. Of de hele P&S online zetten. Ik wil er best iets voor betalen, maar ik wil niet betalen voor het bomen kappen, drukken, rondbrengen enz. (zie boven) van een blad wat in een groot deel (de meeste?) van de huishoudens wordt weggegooid. De mensen die geen internet hebben of om een andere reden de P&S willen ontvangen kunnen wat mij betreft daarvoor kiezen en daarvoor betalen. Misschien is het een idee voor hen om de P&S te vereenvoudigen naar een soort krant waardoor het een stuk goedkoper wordt...?