Ik rij een paar maanden 3 dagen in de week een 6 jarige ruin op een manege. Ik lease hem niet maar rijdt wenneer ik tijd heb en hij beschikbaar is en 1-2 keer per week voor privétrainer in springen en dressuur.
Hij was/is totaal onopgeleid maar het gaat echt ongelofelijk snel vooruit, het is een onwijs leuk paard. Dit is de eerste keer in mijn leven dat ik op een manege rijdt, heb altijd mijn eigen paard gehad maar kan wegens en rugopertie en een drukke baan geen 7 dagen in de week rijden meer. Ik heb nooit een dressuurwedstrijd gereden, en wegens mijn rug reed ik 8 jaar lang helemaal niet, ben nu net weer begonnen
. Ik heb nooit en wedstrijd, springen of dressuur, gereden in NederlandHet begint echter wel ontzettend te kribbelen om hem in een dressuurwedstrijd te starten. Ik zou gewoon graag een objectief beoordeling willen hebben op ons als equipage, ik ben natuurlijk ook heel trots op de voortgang. In december is er bij mijn manege een KHNS wedstrijd dressuur. Ik zou dolgraag met hem mee willen doen.
Mijn vragen zijn:
1. Mag je met een manegepaard KHNS wedstrijden rijden? Of moet ik mij perse als manegeruiter tot de FNRS wedstrijden houden?
2. Als ik het paard zouden leasen, verandert dat iets ten opzichte van deelname in wedstrijden?
3. Mag ik direct in L2 starten of moet ik mij hiervoor kwalificeren door eerst B en L1 te rijden?
Natuurlijk moet ik zowie zo toestemming hebben van de manege om hem te starten, maar generiek gezien: mag het?
Bij voorbaat dank voor je hulp!

Nu maar hopen dat ik toestemming krijgt om hem te starten!
Kan je m toelichten? 
Hier ook een hoofd vol met verkoudheid en hoesten, dus ben minder scherp