Ik rijd nu een tijdje L2 en of ik er nou 2, 3 of 6 doe, ik heb nooit opmerkingen gehad over het aantal passen. Dus volgens mij maakt het in de L2 niet zoveel uit. Of ik heb een paar keer geluk gehad bij juryleden, dat kan ook nog. Maar bij enkele passen versta ik toch ook "enkele" passen. Zoals bijvoorbeeld in de M krijg je wel een bepaald aantal die je moet doen.
Het móeten er geen 4 zijn, misschien dat dat wel graag wordt gezien. Maar 3 is toch wel het mimimum. Inderdaad wat jury zegt; beter 3 goede dan een foute 4. Geldt hetzelfde voor minimaal 5 meter wijken; beter 5m góed wijken dan een foute 10 m..
Als het er 4 hadden moeten zijn, stond dat zeker wel in het boekje en stond er geen enkele passen.
Ik wil er toch wel zeker 3 zien. Vaak zie je combinaties met moeite 2 passen doen en dan stopt het paard terwijl je ziet dat de ruiter nog verder wilde. 3 vind ik dan iets overtuigender overkomen dan 2 passen.
Linnie050
Geplaatst: 16-10-11 14:22
Hoiii
Ik ga nu regelmatig mee met iemand die L2 rijd. Als ik de proeven bekijk de meeste doen er 4. 2 is niet genoeg vind ik zelf moet ik erbij zeggen Meeste staan bv bij A even paar seconde stil en dan ga dan 3 -5 passen achterwaarts. of er een getal vast staat weet ik niet. Ik denk zoiets als 2-7 of 3-7 stappen Krijg je les van iemand? vraag het daar eens aan!
gr
Laatst bijgewerkt door Linnie050 op 16-10-11 14:35, in het totaal 1 keer bewerkt
Ik doe meestal 3 tot 5 meer zou ik niet doen in het L2. Het gaat ook niet hoeveel stappen maar hoe ze dit doen. Zoals eerder gezegt beter 3 goede dan 5 matige!
in de M moet je er 4 - 6 ik rijd ook L2 en probeer me gewoon aan die passen te houden ookal staat het er niet maar dan weet ik wel dat het altijd goed is. ik heb er nog nooit commentaar over gehad dat het er teveel of te weinig waren. en dan kun je ook meteen het goede aantal passen voor de M dus hoef je daar al niet meer op te oefenen
Dressuurgek
Geplaatst: 25-10-11 12:37
Toch wel minimaal 3 passen, liefst 4. Maar 2 is echt te weinig, kunnen dan wel 2 mooie passen zijn maar je maakt t jezelf dan ook wel heel erg makkelijk plus dat je dan in t M in knoop komt omdat je er dan echt 4 of 5 moet laten zien.
volgens mij maakt het niet uit hoeveel passen je doet als je maar achterwaarts gaat. maar denk dat ze liever zien dat je 4 passen achterwaarts gaat als 2
Mijn lesgeefster zegt altijd 4 passen tijdens de les. Zelf vind ik dat een goede richtlijn, als het er maar 3 zijn ok zijn het er een keer 5 ook ok. Maar 2 vind ik echt weinig. Stel dat je paard een keer minder goed vertrekt, dan heb je al maar 1.5 over... Voor een jury ook niet echt tof om te beoordelen, want er was maar 1 correct...
Ik tel ze nooit Het totaalplaatje is gewoon erg belangrijk. Netjes halthouden (echt stilstaan, verdeeld over 4 benen) en dan het achterwaarts inzetten. 2 Passen lijkt me dan wel weer wat weinig... Misschien idd handig om 5 passen aan te houden in voorbereiding voor de M1.
Volgens mij ook altijd 4, maar dat hangt er ook een beetje vanaf wat de stappen van je paard/pony zijn. Maakt hij kleine stapjes dan 4 of 5, et hij/zij grote stappen dan maar 3 ofz.