Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
miranda1967 schreef:paardrijden is ook voor ontspanning niet alleen voor diegene die wedstrijd willen rijden ,ik praat ook wel eens met iemand die naast me rijd en ook ik stap wel eens lekker lang uit ,wil dat dan zeggen dat jij altijd voorrang hebt ?
buukske schreef:Ja echt verschrikkelijk af en toe.
Afgelopen zondag zelfs meegemaakt dat mijn dochter op de lange zijde afwend en op de middellijn halthoudt om achterwaarts te gaan....gaan een of andere papa, die midden in bak zijn kind aan het helpen was, gewoon recht achter de pony staan.........nou ik vraag me toch ernstig af, WAAROM?????
Die "goede" man had gewoon echt niet door wat ie deed, blijf dan toch gewoon aan de kant!!

Citaat:Voetgangers in de losrijbaan zijn sowieso echt heel irritant dus kan het me helemaal voorstellen.
Ik spreek mensen er ook op aan als de zich er niet aan houden. Wij hebben ook als regel dat waarneer je gallopeerd mag je ook best gaan draven (binnen hoefslag) maar niet stappen, omdat dit gewoonweg irritant is. Natuurlijk linker hand geven en mensen die op de hoefslag rijden hebben ga je niet afsnijden als je wilt invoegen
Telpeva schreef:Ik denk dat ik dan 5 minuten of minder in de bak sta om te helpen, word dit ook al vervelend gezien door overige ruiters? ik heb altijd het idee dat men makkelijk om ons heen kan rijden maar ik kan het misschien fout hebben, is dit storend? Hoe doen jullie elkaar helpen dan, doen jullie opstappen en singelen voordat jullie de losrij bak in gaan?
)
, maar aaarrrggghh met z'n allen in zo'n minibakje in het binnenseizoen, de een is aan het instappen, twee stappen er naast elkaar uit, een is bandages aan het afdoen, een staat te leuteren met haar instructeur, nog iemand heeft een exploderend paard op de volte... en dan maar kriskras er tussendoor moeten laveren met een paard wat drukker wordt naar mate hij vaker op de rem moet en ik die steeds pissiger word hihihi. Dan vind ik het rijden echt even niet meer leuk hoor!
).
! want sommige dingen kunnen ook gewoon buiten de losrijbak, of in ieder geval ergens waar je een ander niet of minder in de weg staat. Telpeva schreef:Kijk dan hoef ik me blijkbaar toch niet heel erg druk te maken, het gaat hier meer om F proeven waarbij telkens zo'n 4 a 5 ruiters rijden in een baan van ik schat 20/60. Voelde me al licht schuldig, maar het is wel een goede gedachte om voortaan rekening mee te houden! want sommige dingen kunnen ook gewoon buiten de losrijbak, of in ieder geval ergens waar je een ander niet of minder in de weg staat.
Cash87 schreef:dat je jezelf aan de regels moet houden OKE, maar sommige denken dan ook gelijk dat ze overal mogen rijden en overal gelijk hebben...
Vind het altijd wel leuk, dressuur rijdt je met 10 mensen in een 20-40 ring minimaal en bij springen rijden ze met 20 man in een rond bakje, en daar zijn nooit problemen
Cash87 schreef:dat je jezelf aan de regels moet houden OKE, maar sommige denken dan ook gelijk dat ze overal mogen rijden en overal gelijk hebben...
Vind het altijd wel leuk, dressuur rijdt je met 10 mensen in een 20-40 ring minimaal en bij springen rijden ze met 20 man in een rond bakje, en daar zijn nooit problemen
Maar erger me er wel echt aan. 
Urielle schreef:Het seizoen van 'ik laat mijn groom mijn paard aan de hand losstappen' komt er ook weer aan, daar kan ik me dood aan ergeren. Meestal is ruiter dan eerst nog naar de plee en kleding in orde maken, begin dan eerder