Wedstrijd rijden met gips, mag dat?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

_Nette

Wedstrijd rijden met gips, mag dat?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-10-11 00:10

Zoals de titel al een beetje aangeeft.. :)

Ik zit sinds enkele weken in het gips, mag je met gips wedstrijd rijden?
Gaat om officiele dressuurwedstrijd vanuit het KNHS.

Ik heb 3 vingers vrij en kan thuis ook gewoon rijden, gaat er alleen om of het mag.
Verder hoef ik geen commentaar dat het niet handig is oid, het gaat er alleen om of het mag....

xxrossiexx

Re: Wedstrijd rijden met gips, mag dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-11 00:14

Ruim jasje erover, handschoenen aan en gaan met die banaan.

Weet niet of het officeel mag....

_Nette

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-10-11 00:16

Haha, dan moet ik wel een aparte handschoen aanhebben want heb 2 vingers in het gips.. :P

Kan helemaal niets vinden in het reglement....

0000

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-11 00:18

_Nette schreef:
Haha, dan moet ik wel een aparte handschoen aanhebben want heb 2 vingers in het gips.. :P

Tja, maar zonder handschoenen starten mag dus niet...Ik denk dat je het beste gewoon even de KNHS kan bellen, misschien krijg je dan wel een tijdelijke ontheffing ofzo en dan heb je meteen iets op papier zodat je dat aan de jury kan laten zien mochten die moeilijk doen.

_Nette

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-10-11 00:22

Hmm, geloof dat morgen KNHS niet 'open' is, dus dat is ook geen optie meer helaas... :(

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-11 00:22

Als er niets over in het reglement staat moet je je gezonde verstand gebruiken. Als jij zonder extra risico voor jezelf/paard/andere deelnemers kan deelnemen aan de wedstrijd zie ik geen reden om niet te starten.
Handschoen verbouwen is ook zo gebeurt. Je kan bij de apotheek van die simpele katoenen witte krabhandschoenen kopen. Die kan je voor eenmalig gebruik prima verbouwen als je handig bent met de naaimachine. (of iemand kent die dat even voor je fixt)

0000

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-11 00:24

_Nette schreef:
Hmm, geloof dat morgen KNHS niet 'open' is, dus dat is ook geen optie meer helaas... :(

Oh, tis al voor dit weekend....Dan zou ik gewoon even langs de jury gaan, de situatie uitleggen en duidelijk aangeven dat je er geen last van hebt maar dus geen handschoentje aankan en dan hopen dat je een coulante jury treft. Denk dat ik het er wel op zou durven gokken, als je het netjes uitlegt zal het voor een keer wel niet zo'n probleem zijn. En mag het niet zal je dat moeten accepteren, dat wel even incalculeren dus.

Ashley5760

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-11 00:25

Volgens mij mag je niet starten met gips, meende ik gehoord te hebben maar beste even knhs bellen ;)

_Nette

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-10-11 00:26

Nouja, ik kan altijd iets over het hoofd zien in het reglement vandaar dat ik toch vraag; wie weet is er een ervarings-expert :+ :)

Esther87, dat is idd ook een idee. Zal nog even afwachten of er iemand is die eventueel iets definitiefs kan melden maar anders dat maar doen :)

Mjay

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-11 00:35

zoiezo niet verstandig om te starten/te rijden met gips, hoe weinig last je ook hebt en hoe braaf je paard ook is als je valt en je valt op die arm dan breekt het bot op de plaatsen waar het gips ophoudt... niet verstandig dus, lijkt me ook niet dat ze je gaan laten starten... even uitstellen dus...

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-11 00:54

Een lesgenootje had ook toen 2 vingers int gips. Had gewoon de vingers van goedkope witte handschoentjes eraf geknipt, aangezien het gips ook wit was viel dat dus niet eens op :D had er gewoon NK mee gestart. En waarom zou het niet mogen..? Is je eigen medische risico

En wat als je nou 2 vingers bent verloren door een ongwluk, mag je dan ook niet meer starten in de gewone knhs? :+

_Nette

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-10-11 09:42

Mjay: Volgens mij heb ik heel duidelijk in de OP gezet dat ik zulke reacties niet hoef ;)

MelanieB, hahaha maar ik denk dat diegene dan ook wel vrijstelling heeft bij KNHS.

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-11 09:44

Nee hoor, ze had geen vrijstelling ;) Is gewoon gegaan, maar je zag er eigs zga niks van ook, je moest serieus echt van dichtbij goed kijken.
Staat toch ook nergens in reglement dat het niet mag. Zou ook bullsh.t wezen :)

_Nette

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-10-11 09:46

Hahaha, nee maar bedoelde diegene van het ongeluk en dan vingers mist. :)

s6801881

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-11 09:51

Als je nu wel gaat starten en de KNHS niet hebt kunnen bereiken is het denk ik toch wel verstandig om het even bij de jury te melden.

Linsey_X

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-11 22:45

gewoon die vinger van een handschoen af, en dan gewoon gaan :D

lovey_ou

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-11 22:48

Ik weet niet volgens mij kan het gewoon hoor! Ik kan me nog herinneren dat ik ooit een foto had gezien van een meisje met der been in het gips die springwedstrijd had :j Dus die had maar 1 laars aan.

Linsey_X

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-11 22:50

springen met een gesproken been?
Dat lijkt me echt een iets minder goed plan..

NesyD

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-11 22:55

Weet niet of het mag, maar heb een keer mijn duim gebroken (dank je wel paard) en heb toen wel gewoon wedstrijd gereden (zonder handschoenen en met knalroze gips). Heb er geen opmerkingen over gehad overigens (is al wel een aantal jaren geleden in mijn ponytijd).

Man0n89

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-11 22:55

Volgens mij mag het internationaal wel want karin donckers heeft tijdens belangrijke wedstrijd toen ook met gebroken ARM of pols gereden. Volgens mij is het gewoon eigen risico maar ik zou het wel even navragen bij de jury of secretariaat dan kan je ook geen problemen krijgen.

lovey_ou

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-11 22:57

Lindsey naja gebroke gebroke ze had loopgips of het gebroken was weet ik niet :n

PussInBoots

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-11 23:00

In mijn ponytijd heb ik inderdaad ook met mn onderarm in het gips gereden. Geen enkel commentaar. Maar das...euh....best lang geleden. Zucht....

Amiigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-11 23:59

Handschoenen kopen voor 5 euro en dan beetje vermaken? :))

_Roxanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-11 08:15

Ik heb toen mijn pols in het gips gehad, had mijn vingers vanaf mijn knokkels vrij, dus goedkope fluthandschoendjes in een heule grote maat gekocht en zó over het gips gedaan!

Rhine_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-11 08:20

Ik rij nooit met handschoenen, ik zeg wel waarom maar ze maken er geen probleem van.