Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
) Bontjee schreef:Bedankt voor jullie reacties.
De vorige wedstrijden had ik ook constant rond de 170 punten.
Ik heb 2× in de week les en dan gaat het ook goed, maar wanneer ik bij een wedstrijd ben en mijn ouders zijn mee wordt ik nerveus.
Mijn ouders hebben nog nooit paardgereden eigenlijk moeten ze dat inderdaad een keertje doen.
Ik zou eigenlijk wel met mijn vriendin naar wedstrijd toe willen maar ik ben nog lang geen 18 dus rijden lukt niet.
Ik vind het wel leuk dat mijn ouders moeite doen om met me mee te gaan naar wedstrijden daar ben ik blij mee alleen vind ik het zo jammer dat ze zo teleurgesteld zijn als ik slechte punten haal.
misschien is het inderdaad een idee om mijn instructrice mee te vragen naar wedstrijden.
De jury werd zo boos omdat ik veel te lief voor het paard was en ik dat beest aan moest pakken, omdat ik te makkelijk er over dacht.zei hij
Illusion1990 schreef:Bontjee schreef:Bedankt voor jullie reacties.
De vorige wedstrijden had ik ook constant rond de 170 punten.
Ik heb 2× in de week les en dan gaat het ook goed, maar wanneer ik bij een wedstrijd ben en mijn ouders zijn mee wordt ik nerveus.
Mijn ouders hebben nog nooit paardgereden eigenlijk moeten ze dat inderdaad een keertje doen.
Ik zou eigenlijk wel met mijn vriendin naar wedstrijd toe willen maar ik ben nog lang geen 18 dus rijden lukt niet.
Ik vind het wel leuk dat mijn ouders moeite doen om met me mee te gaan naar wedstrijden daar ben ik blij mee alleen vind ik het zo jammer dat ze zo teleurgesteld zijn als ik slechte punten haal.
misschien is het inderdaad een idee om mijn instructrice mee te vragen naar wedstrijden.
De jury werd zo boos omdat ik veel te lief voor het paard was en ik dat beest aan moest pakken, omdat ik te makkelijk er over dacht.zei hij
Te lief voor je paard. Dat is helemaal grappig... Hihi. Ineens nog een ideetje hier. Laat je ouders een keer schrijven bij een jury.
Citaat:De jury werd zo boos omdat ik veel te lief voor het paard was en ik dat beest aan moest pakken, omdat ik te makkelijk er over dacht.zei hij
Bontjee schreef:Perfectionistisch en onzeker?Bedankt voor de reacties.
Ik weet dat ik strenger moet zijn daar ben ik ook mee bezig, maar als ik een proef rijd wil ik het te netjes doen waardoor ik veel te voorzichtig rijd.
Vorige maand hadden we nog een onderlinge wedstrijd toen zijn we 2de geworden, maar toen was ik ook niet zenuwachtig we hadden 196 punten, maar op echte wedstrijden lukt het niet om een winstpunt te halen.
) want dat je te lief bent komt juist omdat je het te goed wilt doen en dan blijf je niet rijden en maakt de paard daar een beetje misbruik van.
Neem je instructie mee op wedstrijd, die kan je helpen met losrijden en na de proef kan ze een beetje met je ouders babbelen dat er verbetering in zit maar het er op de wedstrijd nog niet uitkomt maar dat dat zeker gaat komen blablabla

denk dat het voor jou best handig kan zijn om alvast even te oefenen op de locatie van je volgende wedstrijd, je kunt er ook voor kiezen om een keertje een clubles mee te rijden. Dan kun je en oefenen aan je eigen ontspanning en aan die van het paard, plus dat je de omgeving goed kunt verkennen en een proef kunt oefenen. Als lid van de vereniging heb je dat voordeel! En om je ouders beter te laten ervaren wat het is om wedstrijden te rijden, we hebben nog steeds vrijwilligers nodig voor de wedstrijd en volgens mij heb ik nog geen antwoord van jullie gekregen 
Dressuurgek schreef:_Amigo schreef:kun je niet ergens een onderlinge wedstrijd mee rijden?
daar punten ze meestal hoger en heb je een winstpunt, die telt dan wel niet mee maar dan mag je nog wel wedstrijden rijden
Beetje flauw.... Dan hou je jezelf voor de gek als je zo denkt.