nog in lrv stappen of niet?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

roxy_ZharaX

nog in lrv stappen of niet?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-11 08:56

hallo, zoals jullie mss wel al weten verhuisd mijn d-pony volgende naar haar nieuwe stek,
lekker op de weidIe met binnenstallingen. Maar mijn probleem is dat er geen piste is.
(het is een huurweide dus een piste aanleggen kan helaas niet)
Maar de eigenaar van de weide is het hoofd van de LRV van anzegem.
En ik zou graag in de lrv gaan,maar ik ben al 15 en je mag maaar tot 16jaar wedstrijden rijden met ponys
Maar wat vinden jullie? zou ik er voor 1jaar bijgaan, of vinden jullie dat de moeite niet? maar dan heb ik
ook geen mogelijkheid tot les nemen, en moet ik op de weide blijven rijden.

Ik zou heel graag in de lrv blijven maar dan zou ik mijn pony moeten verkopen en een nieuw paard kopen.
Dat zou ik wel willen, maar ik heb zoon sterke band met mijn pony, en ik hou van haar. Ze heeft ook al
veel meegemaakt in haar leven(mishandelt, ondervoed enz.) en ik wil niet dat ze weer slecht terrecht komt.
ik zou ook graag wedstrijden blijven rijden.
Wat zouden jullie doen? mijn pony over een jaar verkopen en een paard aanschaffen en hogerop graken.
Of mijn pony houden maar dan kan ik niet meer in de lrv zitten en wedstrijden rijden.

ik hoop dat jullie me wat wijzer kunnen maken.
alvast bedankt,
grtjs en hoefjes

Silence

Re: nog in lrv stappen of niet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-11 08:59

Ik weet niet hoe het in Belgie zit, maar in Nederland mag je gewoon met je pony tussen de paarden starten.
Enige wat je moet doen is dat je van een ponyclub over moet naar een rijvereniging.

roxy_ZharaX

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-11 09:04

Silence schreef:
Ik weet niet hoe het in Belgie zit, maar in Nederland mag je gewoon met je pony tussen de paarden starten.
Enige wat je moet doen is dat je van een ponyclub over moet naar een rijvereniging.

nee, dat kan helaas niet in Belgie. Ponys horen bij ponys, paarden bij paarden

stienmasjien

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-11 09:15

Ik heb hetzelfde probleem gehad, al zit ik niet bij de LRV. Ik was ook erg aan mijn pony gehecht, maar heb hem toch verkocht voor een groter paard. Het verkopen gaat niet zonder verdriet en dat duurt wel even, maar dat waait over.. Met de pony heb je geen les en wedstrijdjes meer, dus dat gaat ook vervelen volgens mij. Kan je niet je pony nog een jaartje houden (zodat je afscheid kan nemen) en dan gewoon volgend jaar bij de paarden starten? Even doorbijten en goed nadenken, je moet je vooral goed voelen bij je keuze. :j

it_is_me

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-11 09:17

Wanneer je werkelijk wedstrijdambities hebt, dan zal je toch de overgang naar een paard moeten maken. Is het niet mogelijk om je pony evengoed te houden en een bijrijdster ervoor te zoeken of te verhuren?

wizewo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-11 09:20

Ik zou dat eens navragen bij de lrv. Ik heb toch al verdacht kleine paarden zien passeren dan? Het wordt niet veel gedaan omdat het moeilijker is om je punten te halen, maar volgens mij mag het wel. Bij de vor mag het 100% zeker.

roxy_ZharaX

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-11 09:42

stienmasjien schreef:
Ik heb hetzelfde probleem gehad, al zit ik niet bij de LRV. Ik was ook erg aan mijn pony gehecht, maar heb hem toch verkocht voor een groter paard. Het verkopen gaat niet zonder verdriet en dat duurt wel even, maar dat waait over.. Met de pony heb je geen les en wedstrijdjes meer, dus dat gaat ook vervelen volgens mij. Kan je niet je pony nog een jaartje houden (zodat je afscheid kan nemen) en dan gewoon volgend jaar bij de paarden starten? Even doorbijten en goed nadenken, je moet je vooral goed voelen bij je keuze. :j

ik kan gerust nog 1jaar de pony houden, en dan verkopen, want ik wil graag hogerop graken en lessen nemen omm bij te leren

stienmasjien

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-11 09:43

Nou, dan denk ik dat dat de beste keuze is die je kan maken. Met je paard kan je vooruit, terwijl je met je pony zelf niks meer zou bijleren. :)

roxy_ZharaX

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-11 09:44

wizewo schreef:
Ik zou dat eens navragen bij de lrv. Ik heb toch al verdacht kleine paarden zien passeren dan? Het wordt niet veel gedaan omdat het moeilijker is om je punten te halen, maar volgens mij mag het wel. Bij de vor mag het 100% zeker.

oke zal toch nog eens na vragen maar ze is maar 1m42, en het eigenaar heeft ook een pony van 1m48.9 officiieel laten meten
door lrv en ze mag niet bij de paarden rijden dus ik vrees er voor

roxy_ZharaX

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-11 09:45

stienmasjien schreef:
Nou, dan denk ik dat dat de beste keuze is die je kan maken. Met je paard kan je vooruit, terwijl je met je pony zelf niks meer zou bijleren. :)

dat vind ik ook want ik wil nog zeker bijleren,maar mijn ouders zeggen dat ik mijn pony moet houden, omdat ik teveel vedriet gaa hebben.

roxy_ZharaX

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-11 09:46

ik heb al veel paardjes gezien op het internet die mij aanstaan, maar is dit wel betrouwbaar?

Tomorrow

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-11 09:59

Als je echt verder wilt en wilt blijven lessen en wedstrijden wilt blijven rijden zou ik toch overgaan op een paard.
Afscheid nemen is altijd moeilijk, maar als je dit graag wilt en je kan het niet meer als je je pony blijft houden..
Met een paard kan je vooruit, en hogerop komen als je blijft lessen, dus ik denk dat dit de beste keus is die je kan maken

Bij de paarden die je op internet gezien heb, daar kan je alleen achterkomen of het klikt door ernaar toe te gaan om te kijken :)

roxy_ZharaX

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-11 11:31

Tomorrow schreef:
Als je echt verder wilt en wilt blijven lessen en wedstrijden wilt blijven rijden zou ik toch overgaan op een paard.
Afscheid nemen is altijd moeilijk, maar als je dit graag wilt en je kan het niet meer als je je pony blijft houden..
Met een paard kan je vooruit, en hogerop komen als je blijft lessen, dus ik denk dat dit de beste keus is die je kan maken

Bij de paarden die je op internet gezien heb, daar kan je alleen achterkomen of het klikt door ernaar toe te gaan om te kijken :)

oke bedankt, en zou ik ze dan meteen verkopen of nog een jaartje wachten

Ellen_WB

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-11 11:36

Ik zou in de LRV gaan :) Je kan een jaar als 'wedstrijdruiter' meerijden en als je 16 bent je uitschrijven als wedstrijdruiter en als 'wandelenderuiter' starten. Ook mag je nog 1 jaar bij de paarden rijden met je pony :) Succes!

roxy_ZharaX

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-11 11:47

Ellen_WB schreef:
Ik zou in de LRV gaan :) Je kan een jaar als 'wedstrijdruiter' meerijden en als je 16 bent je uitschrijven als wedstrijdruiter en als 'wandelenderuiter' starten. Ook mag je nog 1 jaar bij de paarden rijden met je pony :) Succes!

wat houd dat precies in wandelruiter? heb ik nog nooit van gehoord, is dat in belgie ook zoo?

Ellen_WB

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-11 11:59

roxy_ZharaX schreef:
Ellen_WB schreef:

wat houd dat precies in wandelruiter? heb ik nog nooit van gehoord, is dat in belgie ook zoo?

Ik ben ook van België en zit ook in de LRV. Wandelende ruiter houdt in dat je met je pony zo lang als je wilt in je pony club mag zitten maar, geen wedstrijd en lessen mag meerijden. Je mag wel gebruik maken van de piste en je kan natuurlijk altijd privélessen nemen :)

roxy_ZharaX

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-11 12:07

ik denk dat dat geen goed plan is, want ik wil lessen en wedstrijden rijden

juleke

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-11 12:15

Tegenwoordig mag je met een D-pony zelfs nog 2 jaar bij de paarden meerijden. Tenminste zolang je geen paard hebt. Dat zou betekenen dat je dus nog zeker 3 jaar met je pony bij de LRV wedstrijden kan rijden. Tijd genoeg nog om de knoop door te hakken lijkt mij :)
Je bent bij LRV overigens helemaal niet verplicht om wedstrijden te rijden. Je kan je ook bij een vereniging aansluiten als wandelruiter (niet-wedstrijdruiter dus). Hiervoor heeft wel elke club eigen regels. Bij ons in de club mogen de niet-wedstrijdruiters ook zonder problemen deelnemen aan de lessen en vrij komen rijden op het oefenterrein. Als je het op die manier doet, kan je gewoon zo lang met je pony blijven rijden als je zelf wil. Alleen wedstrijden zitten er na die 3 jaar niet meer in.

Ellen_WB

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-11 12:31

dan zal je een paard moeten kopen :)

History_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-11 15:40

Wil je per se LRV gaan rijden?
Anders moet je bij de federatie gaan, daar mag je met je pony tussen de paarden als je ouder dan 16 bent

En als je echt bij LRV wilt blijven zal je idd naar een paard moeten overgaan

x_Milou

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-11 22:03

Je hebt toch nog een bond in België?
En waar woon je precies, want ik ken ook wel mensen die in Nederland komen starten terwijl ze in België wonen.

History_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-11 10:11

Hyposjuhhh schreef:
Je hebt toch nog een bond in België?
idd :j de federatie (VLP)
daar kan je wel tussen de paarden met je pony als je ouder dan 16 bent

_Caro_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-11 10:19

Bij de LRV mag je na je ponytijd nog 2 jaar verder met je pony tussen de paarden
dus van je 16e tot je 18e, daarna houdt het wel op.
In jouw geval zou je dan wel nog 3 jaar met je pony kunnen starten :)
Een andere optie is, tenzij de pony al officieel gemeten is en ingeschreven bij de LRV,
hem als paard van 1m49 of 1m50 inschrijven bij de LRV,
dan kan je met je pony blijven starten tussen de paarden.

Ik zie net dat iemand mij al voor was met te zeggen dat je nog 3 jaar verder kan :)
maar mij lijkt het ook een mooie overweging.

Aprella

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-11 10:36

Wat wil je het liefste, wedstrijden rijden of je pony bij houden?

En om les te krijgen, moet je toch niet perse in een vereniging zitten? Je kunt toch zelf een instructeur zoeken die je les kan geven? (Zo heb ik het gedaan.)

roxy_ZharaX

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-07-11 23:05

alle 2 eigenlijk maar het probleem is dat ik geen piste heb, kan eventueel vragen aan eigenaar ofdat hij mij 1xper 14dagen wil voeren naar manege voor les. Maar ik denk niet dat hij kan.