Ik zit met best een groot / raar probleem.
Ik rij sinds februari met mijn paard KNHS dressuurwedstrijden. Dit ging echt heel goed, we vlogen door de klassen B en L heen.
We mogen nu sinds een maand M1 starten, tijdens de training kan hij dit heel gemakkelijk. We hadden een weekje nodig om even te wennen om zonder zweep te rijden en daarna konden we gewoon weer verder zonder problemen. Hij is prima aan de hulpen.
Alleen heb ik nog geen goede M1 proef gereden...
Hij valt namelijk helemaal stil in de wedstrijdring. Tijdens het inrijden loopt ie prima, kom je de ring in en hij slaat gewoon af. Een vriendinnetje gaat altijd mee om te kijken/lezen, ik vroeg ook aan het of ik misschien iets anders doe (ik zoek altijd eerst het probleem bij mezelf). Dit vond zij niet, ik bleef gewoon rijden.
Ik weet echt niet wat ik moet doen. Ik durf hem namelijk in de ring ook gewoon een schop te geven en echt te blijven rijden...
Hebben jullie nog tips?
Alvast bedankt!
) te maken heeft.
) Ik zou het toch blijven proberen als ik jou was en het niet uit de weg gaan. Zeker niet omdat het thuis en in de losrijdbak wél goed gaat. Er gáát dus wat fout in de wedstrijdring zelf en de enige manier om hier achter te komen is om gewoon wedstrijd te blijven rijden (Eventueel HC). Eventueel met een zweepje erbij.
Succes!