Ik heb binnenkort mijn eerste springwedstrijd, maar ik heb totaal geen idee hoe het er op zo'n dag aan toe gaat. Zouden jullie jullie verhalen en tips ofzo kunnen geven?
Alvast bedankt!
Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Morrie05 schreef:Ik vroeg me nog af, als je bij de jury ben geweest voor te groeten kan je dan daarna gaan galoperen en als de bel gaat beginnen of mag je dan pas beginnen als de bel gaat?
. Als je een prijs hebt wordt je omgeroepen en mag je nog een keer de ring in om de prijs te ontvangen en een ererondje te doen. Als ik klaar ben verzorg ik de pony na en doe ik als het warm is de coolboots om en evt. Een zweetdeken op, soms stapt er dan nog iemand mee (als er iemand mee was een vriendinnetje ofzo), dan haal ik de coupons op en dan gaan we weer naar huis
. Succes!! En je moet gewn rustig zijn dan is je pony ook rustig en komt alles goed
MelanieB schreef:Morrie05 schreef:Ik vroeg me nog af, als je bij de jury ben geweest voor te groeten kan je dan daarna gaan galoperen en als de bel gaat beginnen of mag je dan pas beginnen als de bel gaat?
Het netste is om stil te staan, groeten, wachten op de bel, die komt vaak direct na de teruggroet zegmaar, en dan vanuit stap weg te galloperen.
En als de bel gaat heb je nog 45 sec toch??Zera schreef:Samen met iemand het parcours doorlopen. Goed onthouden waar de nummers zijn natuurlijk.
Voordat je zelf moet rijden, zou ik even na andere deelnemers kijken. Zodat je kunt zien hoe je het ook ongeveer kunt doen.
Mijn eerste springwedstrijd was zelf een ramp. Ik was door de zenuwen vergeten hoe ik door het parcours heen moest gaan. Dus ik had iemand naast de zijlijn staan die precies riep hoe ik moest rijden.
lelijke_heks schreef:er mag best iemand met je mee lopen met parcours verkennen... maar niet als je moet springen...
er zijn pas nieuwe regel mbt het groeten...
- binnenkomen in draf (als je al binnen bent gewoon richting jury draven)
- overgang naar de stap en halthouden (enkele passen stappen)
- groeten en wachten op belsignaal
- minimaal 4 passen stap (max. 10 geloof ik)
- aandraven
- aangalopperenje hebt nu 45 seconden de tijd om door start te rijden, daarna gaat de tijd automatisch lopen.
houd er wel rekening mee dat ze kunnen verplichten om parcours te verkennen in officieel tenue... gebeurt niet vaak maar als je moet verkennen en je jasje/cap/laarzen liggen nog bij de auto (die op zo'n moment nooit dichtbij staat) is het ff zweten.
probeer een paar combinaties te kijken voor je zelf rijd.
en vergeet je *stollen/kalkoenen/proppen niet als je ijzers hebt (* en alle andere benamingen die ik nu vergeet)
succes en laat ons wat weten hoe het gegaan is