Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
blackone schreef:Hij is (volgens mij) wel afgekeurd als op sportpaard. De eigenaar wilde z met hem starten, toen dit alles aan licht kwam. Ze heeft overgens (4 jaar geleden) een "contract" ondertekend waarin staat dat het paard niet meer op wedstrijd mag worden uitgebracht. Dan lijkt het natuurlijk logisch dat het niet mag, maar staat dit geregistreed?
En kan ik gewoon een startkaart aanvragen met zijn paspoort, of is bij de knhs bekend dat dit een afgekeurd paard is?
Gypsy schreef:Ik dacht altijd dat als een paard afgekeurd was, dat dat betekende dat hij afgekeurd was voor de sport en dat je er dus eigenlijk enkel nog recreatief mee mocht rijden en verder niks?
Anders kun je toot oid toch ook afkeuren en een hoop geld vangen en dan weer starten ofzo?
Wie legt het even uit voor mij?
Geryon schreef:Maar je hoeft hem dus niet te laten afkeuren? Door gewoon je paard niet te laten verzekeren toch? Dan komen ze er ook niet achter.
Fitzroy schreef:Blackone, als ik het goed lees, ben je dus van plan willens en wetens te frauderen? Voel je je daar nu echt goed bij? Ik zou dat niet kunnen, overigens zou ik het als eigenaar van een paard ook nooit toestaan. Als de verzekering er nl. wel achter komt en er hoeft maar iemand in je omgeving te zitten die je verlinkt, dan is de eigenaar de pineut en kan ze het hele geldbedrag aan de verzekering terugbetalen. Weet niet of ze daar op zit te wachten?