nee he!!!! moet dat naast de ring?!!!!
Maar mijn motto is dan, ik wil op wedstrijd, paard moet ervaring opdoen, dus we doen het er maar mee.
Anders moet ik gewoon lekker thuis blijven.
(zie topic over agregeaat bv, waarbij ik denk dat ik mijn lezer nooit meer had verstaan
)Echter gisteren viel mijn mond open van verbazing.
Ik moest als 1e starten en reed rond in overgebleven stukje (60 m bak, 40 afgezet voor de proeven) van buitenbak.
Rest was binnen aan het inrijden.
Komt de begeleider van een andere starter met paard, om in de ring te gaan wandelen, dus doet hekje open.
Dus ik zeg, dat dat officieel niet mag. (voordeel voor de ruiter tov andere ruiters)
Uiteraard kreeg ik toen zure blik toegeworpen.
Vervolgens vond ze dat de kruiwagen die naast de bak stond (buiten de bak, maar redelijk vlak bij) weg moest.
Waarop ik het niet kon laten te zeggen dat je op wedstrijd toch niet zelf je ring in kan gaan richten?
Stel dat de organisatie leuke chrisantjes of zo? langs de bak had gezet, moesten die dan ook weg?
Uiteindelijk kwam er iemand van de vereniging, de plastic stoeltjes en kruiwagen verplaatsen.
Ik blijf van mening dat het beetje triest is dat je je omgeving op wedstrijd gaat (laten) opruimen, blijf dan lekker thuis?
Is overigens niet de enigste die ik ken die dat doet, nou was dit een L2 combi, maar ken iemand wiens moeder zelfs
inderdaad alle chrisantjes een keer heeft verwijderd, langs een wedstrijd ring. (was voor hun een thuiswedstrijd en die reed Z)
Mijn discussie punt is dus, even stelling bedacht.
Als je op wedstrijd gaat, accepteer je het feit dat je soms dingen tegen komt waar je paard misschien niet van houdt,
echter als je daar niet tegen kunt, moet je maar gewoon thuis blijven.
De bedoeling van op wedstrijd gaan is niet alleen winstpunten rijden,
maar ook de nodige levenservaring op doen voor de hogere klassen.
Roept u maar.....
(ik had gisteren gaarne de koeien die aan de andere kant van de sloot achter een struik gingen schuilen verwijderd gehad,
maar gek genoeg, was er niemand die dat wou doen
. Ze werden namelijk pas eng achter de struik.)
.
. Ikke dus braaf gedaan want ja, jury vraagt dat
, terwijl ik me wel afvroeg en pown ook; waarvoor doe ik dit