Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
mereltjuhxxx schreef:k ben het hier aan de ene kant wel mee eens, maar niet zozeer in de vorm van een bijdrage, maar met school. Ik train niet op topniveau maar ben elke week wel ongeveer 18 uur met sport bezig, ik zou dan graag willen zien dat je rooster flexibeler wordt. Een vriendin van mij speelt tennis wel op topniveau, maar zij speelt maar 6 uur in de week. Zij krijgt wel minder lessen, terwijl mijn sport veel meer tijd kost! Ik zou willen dat scholen wat flexibeler zouden zijn. Maar aan de andere kant snap ik wel dat sponsors niet zomaar iedereen gaan sponsoren en dat je eerst echt iets in de hogere sport bereikt moet hebben.
Roxxxhorses schreef:mereltjuhxxx schreef:k ben het hier aan de ene kant wel mee eens, maar niet zozeer in de vorm van een bijdrage, maar met school. Ik train niet op topniveau maar ben elke week wel ongeveer 18 uur met sport bezig, ik zou dan graag willen zien dat je rooster flexibeler wordt. Een vriendin van mij speelt tennis wel op topniveau, maar zij speelt maar 6 uur in de week. Zij krijgt wel minder lessen, terwijl mijn sport veel meer tijd kost! Ik zou willen dat scholen wat flexibeler zouden zijn. Maar aan de andere kant snap ik wel dat sponsors niet zomaar iedereen gaan sponsoren en dat je eerst echt iets in de hogere sport bereikt moet hebben.
Hier hebben ze nou de LOOT-scholen voor uitgevonden. (of heet het nou inmiddels de 'topsport talent school' ) Vanaf een bepaald niveau(volgens mij vanaf het M) en een bepaald aantal trainingsuren, wedstrijden en prestaties word je op deze scholden als topsporter beschouwd en krijg je extra vrij voor trainingen e.d en bv. extra begeleiding met huiswerk.
En over de sponsors, ik vind inderdaad dat er meer sponsors zouden moetn zijn. Eigenlijk kom je nu niet veel verder als de Rabobank. Vooral jonge/toekomstige/aanstormende talenten zouden naar mijn mening meer gesponsord moeten worden (in de vorm van financiele en materiele steun) om hun talent te ontwikkelen (bijv. door bij een heel goede instructeur te trainen).
Miss_m schreef:Met het verschil dat jij niet op top niveau rijdt, en je vriendin wel top niveau tennis.
Sponsors ben ik het wel redelijk eens, je moet net geluk hebben dat je de juiste treft.
Het rabobank talentenplan zou bijvoorbeeld veel meer in die mensen moeten investeren ipv de mensen die het al van huis uit kunnen maken."
Edit mijn eerste deel was voor mereltjuhxxx en het 2e komt overeen met bovenstaande haha

mereltjuhxxx schreef:k ben het hier aan de ene kant wel mee eens, maar niet zozeer in de vorm van een bijdrage, maar met school. Ik train niet op topniveau maar ben elke week wel ongeveer 18 uur met sport bezig, ik zou dan graag willen zien dat je rooster flexibeler wordt. Een vriendin van mij speelt tennis wel op topniveau, maar zij speelt maar 6 uur in de week. Zij krijgt wel minder lessen, terwijl mijn sport veel meer tijd kost! Ik zou willen dat scholen wat flexibeler zouden zijn. Maar aan de andere kant snap ik wel dat sponsors niet zomaar iedereen gaan sponsoren en dat je eerst echt iets in de hogere sport bereikt moet hebben.
. SaskiaKur schreef:Miss_m schreef:Met het verschil dat jij niet op top niveau rijdt, en je vriendin wel top niveau tennis.
Sponsors ben ik het wel redelijk eens, je moet net geluk hebben dat je de juiste treft.
Het rabobank talentenplan zou bijvoorbeeld veel meer in die mensen moeten investeren ipv de mensen die het al van huis uit kunnen maken."
Edit mijn eerste deel was voor mereltjuhxxx en het 2e komt overeen met bovenstaande haha
Mee eens!
Voor mij zie ik zo'n organisatie/plan om juist mensen die daar de kans daarvoor niet krijgen, juist wél te krijgen. De meeste hebben al een kruiwagen ,etc.

pietsie schreef:Het HTC neemt geloof ik aan van af de klasse L .MAAR wat een heleboel vergeten is dat je 400 euro voor de 20 lessen betaalt.
het is zelfs zo ...via de htc les betaal je dus 20 euro per les, zit je tegenwoordig met z'n vieren in de les !!
Als ik priveles van dezelfde instructie neem betaal ik 20 euro met z'n tweeen.
Jassen ...ik geloof 50 euro borg en ze zijn spuuglelijk haha.
speciale trainingen waarvoor je extra moet betalen.
Dit onder de noemer van Hippisch Talentencentrum .... nou je krijgt niks hoor, je moet gewoon betalen.
Ze zouden gesponsort worden door Pavo ....daar merk je niks van.
Tegenwoordig nemen ze alle ruiters aan die op de selectiedagen komen,daar krijg ik een beetje rare smaak van.
Het moet juist zo zijn dat juist deze groep jonge ruiters "bepaalde sponsering" krijgen
. Ik zie wel is nog verweg
. Eerst maar even flink trainen.merithshadow schreef:ik ben het er ook mee eens dat ze meer zouden moeten sponsoren. zou ik ook wel heel erg leuk vinden, ik train gewoon thuis met les, dat gaat echt heel goed. maar ik kan geen wedstrijden rijden omdat we gewoon geen auto hebben die een trailer kan trekken en we hebben geen trailer..
dammie1 schreef:De reden dat bedrijven sporters sponsoren, is omdat ze er geld aan kunnen verdienen. Ik lees in de reacties alleen maar redenen waarom de paardensporter een sponsor wil hebben (namelijk geld of faciliteiten). Daar heeft een bedrijf niets aan. Dus, wat hebben jullie, of het regionale talent in zijn algemeenheid aan een bedrijf te bieden?
. Stel dat degene die jij sponsort de regiokampioenschappen wint, komt jou bedrijf meteen in the picture. En juist als je jong TALENT sponsort heb je kans dat ze hoger opkomen en dat jij ze dan nog sponsort. Ipv dat andere je al voor zijn. Elise95 schreef:Eigenlijk vind ik dat de KNHS er ook wat aan moet doen. Er zijn zoo veel talenten in de nog lagere klasses, maar door gebrek aan geld en begeleiding kunnen die zich nooit optimaal ontwikkelen. Dus als daar ook nog wat voor komt. Een soort sub-rabotalentenplan.
Want als je hoog rijd komt er echt wel hulp van alle kanten, maar juist als je dat nog niet hebt, dan nog niet.

Annekeee schreef:In de 'friezenwereld' is iets nieuws opgezet dit jaar. Het zo genaamde Stimuleringsplan.
Tijdens de selectie's voor het FriezenNK kan er door de jury aangegeven worden of de combinatie talentvol is. Na alle selectie's (zijn in aug. afgelopen) worden de 12 meest genoemde uitgenodigd voor een selectiedag. Denk dat je het kan vergelijken voor een Rabo-selectiedag.. En daar van worden de beste 4 combinatie's uitgekozen die gratis begeleid worden door topruiters.
De aantal deelnemers is bij de Friezen veel minder dan bij de KWPN-ers dus vandaag die lage aantallen
Het hele verhaal staat ; http://dressuurkampioenschapfrieschpaar ... PRIJS.html