tevreden zonder winstpunt

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

duikpaardje

tevreden zonder winstpunt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-11 16:07

Afgelopen zaterdag heb ik voor het eerst sinds lange tijd weer een wedstrijd gereden met mijn fjord Tommy. We zijn L1 met 2 winstpunten, maar die heb ik al weer een tijd geleden gehaald.
Met lessen ben ik het afgelopen jaar gewoon weer helemaal vanaf de basis begonnen en ik vond het tijd worden om weer eens te kijken hoe ver we stonden in onze lessen/training.
Omdat ik de wedstrijd zag als een goed leermoment met opmerkingen waar we weer aan kunnen gaan werken was ik heel erg tevreden met de punten die ik heb gereden : 172 en 170.
Verder heb ik echt heel ontspannen kunnen rijden zonder op elk detail in de omgeving te letten en dat is voor mij ook een hele grote overwinning. *\o/*
Er werden heel terecht slechte cijfers gegeven voor het wijken en de middengalop (die kwamen er gewoon niet uit) maar ik had ook een aantal mooie cijfers voor de overgangen naar stap, halthouden en de middenstap en de stap in het algemeen en dat waren precies de punten waar we op dit moment in de les mee bezig zijn.
Ik weet nu waar we aan moeten gaan werken om volgende keer weer een paar puntjes erbij te kunnen rijden.
Tevens ben ik van mening dat winstpunten er zijn om door te kunnen naar de volgende klasse en daar zijn we op dit moment gewoon nog niet aan toe.

Zijn jullie ook wel eens heel tevreden over je proeven zonder winst te hebben gereden ?

Paardenmeis1

Re: tevreden zonder winstpunt

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-11 16:09

Ik denk zelfs dat er proeven zonder WP zijn waar ik trotser op ben dan andersom! Ben blij om te zien dat er nog meer ruiters zo denken! Op sommige wedstrijden zie je mensen die de paard half afranselen als ze geen WP hebben gereden :\

maranx

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-11 16:09

ja, ik had dat ook ik was ook tevreden over mijn proef en het ging best goed vond ik
kreeg 177 punten net geen winstpunt.. maarja volgende keer beter ;)

Yviertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-11 16:11

Ben blijer met een goed gevoel van m'n paard afstappen, dan 1ste worden en poedersuiker gereden te hebben.

N0a

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-11 16:12

Heb vaak dat ik nét geen winstpunt heb, en daar maak ik mij niet echt druk om. Als het voor mijn gevoel maar fijn ging en ik gewoon lekker met plezier heb kunnen rijden. Als ik dan een winstpunt heb of prijs, super leuk. Maar stel ik heb geen winstpunt, ga ik mij daar niet druk om maken. Ik weet hoe mijn paard thuis is met rijden en op vreemd terrein kan ze nog wel eens wat drukker zijn. Als ze dan gewoon heel rustig is en goed haar concentratie erbij houdt, dan is het voor mijn gevoel al helemaal super en ben ik hartstikke trots op der.

Kflower

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-11 16:13

:j Helemaal mee eens! Lekker rijden en een goed gevoel zegt soms meer dan een winstpunt en een vreselijk proef rijden

_Jessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-11 16:17

Mijn aller eerste wedstrijd een 2,5 maand geleden ging ik rijden voor het rijden en kreeg toen een winstpuntje cadeau in mn tweede proef. Commentaar bij eerste proef kreeg ik gelijk toen ik klaar was en toen gaf hij aan dat ik wat meer moest durven te rijden want dan liep hij beter. Tweede proef gedaan en gevoelt wat hij bedoelde een WP binnen gehaald.
Nu start ik zaterdag weer (voor 2de keer ooit) en ga weer alleen voor een fijn rondje en onze vordering. WP is mooi mee genomen

Kimbaie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-11 16:18

Ik hoef ook geen winstpunt te hebben om te voelen of ik mijn proef wle of niet goed heb gereden. Mijn paard was er een tijdje uitgeweest, met trainen ging zijn galop totaal niet en bleef hij door de bak heen scheuren. Tijdens de proef bleef hij eindelijk beheerst, en kon ik hem goed galopperen. geen winst maar dik tevreden.

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-11 16:20

Ja, ik baal dan :j Ik had gister 2wp en was nog niet tevreden. Ik word dan echt niet kwaad op mijn paard, ik kijk alleen naar wat ik zelf slecht vond gaan (hele waslijst) en wat de jury vond (was nauwelijks iets). Daar ga ik dan gewoon harder op oefenen en dan proberen we het nog eens. Bij mij gaat het dan meestal ook niet om de punten, maar gewoon om het gevoel, ik vind het gewoon jammer om in proeven 5/6jes te halen, terwijl ik weet dat het beter kan.

Anoeska

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-11 16:21

Nee, zonder winstpunt ben ik niet tevreden. Op wedstrijd rij ik om winst te rijden. Anders kan ik net zo goed thuisblijven en daar lekker met mijn paard aan de slag. Als ik geen winst rij, heb ik dus niet gepresteerd zoals ik eigenlijk zou willen.

Overigens vind ik mijn paard nog net zo leuk en lief, maar ben ik gewoon niet tevreden over mijn eigen rijden.

Resfeber

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-11 16:24

Als ik gewoon zelf genoten heb van het rijden en vind dat het lekker gegaan is,
hoor je mij niet klagen als ik geen wp heb. Zonder winstpunten als nog een ervaring rijker. :)
Ik kom er nu eenmaal niet hoofdzakelijk om te streven naar winstpunten en te vorderen van niveau.
Laatst bijgewerkt door Resfeber op 23-05-11 16:28, in het totaal 1 keer bewerkt

eenitraM

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-11 16:24

Anoeska schreef:
Nee, zonder winstpunt ben ik niet tevreden. Op wedstrijd rij ik om winst te rijden. Anders kan ik net zo goed thuisblijven en daar lekker met mijn paard aan de slag. Als ik geen winst rij, heb ik dus niet gepresteerd zoals ik eigenlijk zou willen.

Overigens vind ik mijn paard nog net zo leuk en lief, maar ben ik gewoon niet tevreden over mijn eigen rijden.

Helemaal mee eens.

Als ik geen winstpunt rij ben ik gewoon niet tevreden. Ik bedoel; daarvoor ga je toch op concours.

Bij mij staan winstpunten voor het behalen van het niveau. Zonder winspunt ben ik dus niet geschikt voor dat niveau, en dat pik ik dus echt niet :+

Maar goed, ik heb dus alle wedstrijden met de paarden (9 vd 10) altijd winst gehad

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-11 16:27

eenitraM schreef:
Anoeska schreef:

Helemaal mee eens.

Als ik geen winstpunt rij ben ik gewoon niet tevreden. Ik bedoel; daarvoor ga je toch op concours.

Bij mij staan winstpunten voor het behalen van het niveau. Zonder winspunt ben ik dus niet geschikt voor dat niveau, en dat pik ik dus echt niet :+

Maar goed, ik heb dus alle wedstrijden met de paarden (9 vd 10) altijd winst gehad

Hier nog zo een :j als ik geen wp kan rijden is hij niet klaar, dus hou ik hem thuis totdat het wel wp waardig is. (liefst 2 per proef :D )

hesterve

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-11 16:28

Probeer ook niet alleen aan de punten te werken waar de jury commentaar op heeft maar aan de gehele basis. Als de basis in orde is zijn de oefeningen een fluitje van een cent!
Had zaterdag in Apeldoorn gereden en kreeg mn paard net niet helemaal los in het lijf en kwam met een naar gevoel de proef uit wetend dat mijn paard wel alles gegeven had wat er op dat moment in zat en mezelf bedenkend wat ik misschien anders had moeten/kunnen doen om dat laatste beetje wel eruit te kunnen rijden. Had 203 en 208 punten en een 5de en 6de prijs. dat is leuk maar ik rij liever een proef die helemaal naar mijn zin gaat. Dan hoor je mensen zeggen : "o jammer van dat ene puntje" nou nee hoor om dat puntje maak ik me niet druk. Als ik hem echt voor elkaar heb dan komen die punten vanzelf wel!

Yess

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-11 16:29

Verschillend, kom liever met een goed gevoel van mijn paard af zonder winstpunt (helaas, de ene keer krijg je ze niet, de andere keer krijg je ze cadeau) dan dat k heel rot gereden heb en wel een punt. Tuurlijk baal je als je geen punten rijdt, en helemaal als het door jezelf komt, maar no way dat mijn paard dan op zijn kop krijgt.
Maar eerlijk is eerlijk, ik ga op wedstrijd om winstpunten te rijden, uiteindelijk. En voor een prijs. Anders kan k net zo goed thuisblijven en daar fijn rijden.
Ik wordt wel heel fanatiek -voor mijzelf- als k slecht heb gereden, dan ben ik de volgende keer veel scherper.

aahhp

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-11 16:35

ik heb liever voor mijn gevoel lekker gereden en geen winstpunt, dan eigenlijk een slechte proef te rijden en toch een winstpunt te krijgen.

het liefst natuurlijk een fijne proef beloond met terechte winstpunten! moet eerlijk toegeven als ik zonder winstpunt naar huis ga ik soms een tikkeltje chagarijnig kan zijn, dan ga ik voor mijn gevoel een beetje voor niks op pad :P

xhoppa

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-11 16:53

soms heb ik echt lekker gereden zonder wp, en soms ging het echt zo slecht en heb ik wel een wp. Dan heb ik natuurlijk wel het liefst een wp erbij, maar dan wel dat het voor mijn gevoel ook lekker ging en dat het ook echt terecht is.
Ik heb ook wel eens proef dan ging het zo goed, en dan zei iedereen dat ook van; dat zag er netjes uit! zeker wel een wp. en dan vind je het zelf ook goed gaan, krijg je maar iets van 170 punten en helemaal niet terecht. dan kan ik ook wel chagagrijnig worden.

Aardbei445

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-11 16:57

Zondag had ik dat nog, 170&171, maar toch lekker gereden. Ik ben dr blij mee hoor! Alhoewel ik het natuurlijk ook super vond dat ik zaterdag met mijn eigen paard (zondag was op het paard van iemand anders) 192&194 schoorde :D

CalvinenGino

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-11 16:58

Miseria schreef:
Ik denk zelfs dat er proeven zonder WP zijn waar ik trotser op ben dan andersom! :\

Hier kan ik volledig in mee, dit weekend is het nog voorgekomen, had niet echt kunnen losrijden, like 2 min en ik was aan de beurt.. hij ging voor mijn gevoel niet fijn, geen middendraf en sprong in de verkeerde galop aan.
Ik had toch 194 punten.. Nu nog vind ik het KEI vreemd..
maar goed het was pas zijn 4e wedstrijd dus was toch blij dat hij braaf was ondanks dat ik niet ingereden had..
Ik ben wel blij met het WP maar of het terecht was?

Citaat:
Ik heb ook wel eens proef dan ging het zo goed, en dan zei iedereen dat ook van; dat zag er netjes uit! zeker wel een wp. en dan vind je het zelf ook goed gaan, krijg je maar iets van 170 punten en helemaal niet terecht. dan kan ik ook wel chagagrijnig worden.

dat heb ik ook wel :P ben niet een hele goede verliezer :P
Maar nu nog wel, gezien we nog niet zo lang bezig zijn!
Laatst bijgewerkt door CalvinenGino op 23-05-11 17:00, in het totaal 1 keer bewerkt

corina21

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-11 16:59

ben heel eerlijk als ik een winstpunt heb ben ik heeeeel erg blij,
maar als ik dadelijk met mijn jonkie ga starten ben ik ook heel erg blij als hij alle onderdelen al eens netjes deed,als ikd an geen winst heb helaas maar hij heeft zijn best gedaan en daar gaat het om.

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-11 17:01

Toen ik nog Engels reed (in de b, was niet zo wedstrijdgericht) reed ik altijd een winstpunt (was nog met de oude telling). Heb toen een wedstrijd geen winstpunt gereden en dat vond ik flink balen. Tuurlijk niet zo erg dat ik mijn pony ging afrandselen, maar die wedstrijd wilde ik wel snel vergeten en het de volgende keer een stuk beter doen. Al was het voor mij het belangrijkste dat mijn pony braaf was, niet ging bokken naar andere paarden of vrolijk ging meerennen als er een ander paardje iets te enthousiast begon te crossen.

Jiill_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-11 17:06

Het ligt er gewoon aan wat je doel is, als jij als doel hebt om verder te gaan binnen een bepaalde tijd en zo snel mogelijk je wp bij elkaar wil hebben heb je andere doelen dan wanneer je voor een fijn gevoel gaat of echt iets wilt aanpakken als '' training '' in de ring. Als ik gewone wedstrijden rij in het zz-z dan heb ik andere doelstellingen als dat ik junioren rij. Ik train echt dingen in de zwaar proeven omdat het toch allemaal net iets anders is dan thuis, bij de junioren moet, en wil ik echt knallen.

xApple

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-11 18:01

Als ik geen WP rij ben ik wel degelijk teleurgesteld ja.
Ik ga naar een wedstrijd omdat ik denk dat we er klaar voor
zijn en we die punten ook kunnen rijden. Ik zou nooit aan een nieuwe
klasse beginnen als ik niet zeker weet dat het wp-waardig is.
(daar heb ik mijn instructeur dan weer voor, die GP jurylid is)

Het is nu 1x voorgekomen dat ik geen winstpunt had en toen baalde
ik echt. Ookal had ik fijn gereden en ging het eigenlijk heel goed.
Maar met een fjord tussen de paarden moet je jammergenoeg ook
rekening houden met juryleden die bij voorbaat al geen winst
willen geven.

Concorde

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-11 18:08

Ik heb voor m'n 'gevoel' lekker gereden of niet, dát is voor mij belangrijk. Heb echt wel rotproeven gereden, paard dat zich compleet afsloot maar meer bij toeval dan wel de goeie kant op ging, en mooi in aanleuning leek. punten kwamen wel binnen maar het reed voor geen meter)
Maar tegenwoordig baseer ik 'tevreden of ontevreden' op het gevoel dat ik heb als ik de baan uit kom. Komt dat overeen met wat imo te verwachten viel, dan is t eigenlijk vrij snel goed. Kan het dan wel jammer vinden als ik geen winst heb, maar 9 van de 10 keer is dat ook gewoon redelijk dus dan baal ik daar niet van.
Ik heb nu 2 keer Z1 gestart, eerste keer was compleet onvoorbereid, beide proeven rond de 185. 2e keer verprutste ik 1 proef compleet (paard was all over the place en zat met zn gedachten niet bij mij) en de 2e proef was ik heel tevreden over. Ik zei gelijk al, dit is ook nog geen winst, maar hier kán ik we wat mee. Bleek ook uit de coupon, dus dat was mooi.

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-11 18:22

Ja hoor, als er van alles mis gaat kan ik soms toch heel tevreden zijn als een minder sterk punt wel een keer goed gaat. Het kan ook niet altijd allemaal goed gaan en dat hoeft van mij ook niet. :)