Opgeven van wedstrijden, hoe doen jullie dat?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Regallie

Opgeven van wedstrijden, hoe doen jullie dat?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-05-11 13:39

Waar ik wel heel erg benieuwd naar ben is hoe jullie je opgeven voor een wedstrijd? Waar zoek jij je wedstrijden op en waarom kies jij juist voor die wedstrijd en niet voor een andere? Geef jij je nog op door het opsturen van coupons, of doe je het via internet en op welke manier? Lijkt jou communicatiegedrag ten opzichte van wedstrijden op bijvoorbeeld het online kopen van kleiding of juist totaal niet?

Waar ik ook erg benieuwd naar ben is hoe jullie dit in de toekomst zien. Is http://www.startlijsten.nl genoeg, of moet er wat veranderen. We hebben de laatste jaren ernorme stapppen gezet in onze communicatiemiddelen, waardoor ik me afvraag of het opgeven van wedstrijden niet op een andere manier moet, om mee te gaan met de tijd.

Ik hoor graag van jullie

kleinvosje

Re: Opgeven van wedstrijden, hoe doen jullie dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-11 13:41

Via www.wedstrijdplatform.nl, wat startlijsten heette, geef ik alles op. Elke wedstrijd-secretariaat heeft zijn eigen manier vna werken, de ene wil digitaal inschrijven en de andere d.m.v. opsturen van coupons. Daar heb je je dan aan te houden vind ik. Volgens mij zijn er niet heel veel andere manieren om op te geven voor wedstrijden dan via wedstrijdplatform.nl, en de KNHS site, of ik moet me vergissen?

Chaos

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-11 13:43

Ik kijk op startlijsten naar wedstrijden in de buurt. Ik heb geen zin om ver weg te gaan behalve voor de Friezenselecties, en dan nog niet naar Friesland.

De wedstrijden in de buurt op een rijtje, dan kijk naar de accommodatie. Gras/zand. En met zand: hoe is de bodem. Ik heb een paar zandwedstrijden in de regio waar ik niet heen wil.

En dan is het een kwestie van mailen, coupons opsturen, of de coupons bij aanvang van de wedstrijd inleveren.

Eitje dus. :)

Kelly_ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-11 13:48

Ik bekijk de kalender online op de site van onze regio en zoek evt. het bijbehorende vraagprogramma op via de site van de KNHS.

Omdat je (meestal) pas officieel bent ingeschreven bij ontvangen coupons stuur ik over het algemeen de coupons met de post naar de betreffende vereniging. Soms breng ik ze mee als ik toch langs de club kom of er al wedstrijd heb.
Bij veranderingen in mijn planning mail ik de vereniging om me alsnog op te geven.

Ik zou het heerlijk vinden om me digitaal te kunnen aanmelden. Ik meen dat het digitaliseren van dit verhaal op de rol staat bij KNHS. De eerste stappen zijn al gezet in de vorm van een digitaal verwerkingssysteem van startlijsten en uitslagen.

marjolein_el

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-11 13:49

Ik kijk altijd op paardensportnoordholland.nl welke wedstrijden er zijn. Daar kies ik er een of meerdere uit. Meestal weet ik van die verenigingen wel hoe je je op moet geven, dit kan online via wedstrijdplatform.nl zijn, of via coupons opsturen, en bij een ander moet je je weer op hun eigen site inschrijven. Als ik het niet weet kijk ik eerst op wedstrijdplatform.nl en als ik daar niks vind op de website van de vereniging.

Het zou handig zijn als het allemaal via één manier ging maar ik heb er eerlijk gezegd geen last van dat ik af en toe even moet zoeken.

Chaos

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-11 13:55

Hebben alle regio's een eigen site? Weet ik niet? :P

Regallie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-05-11 14:01

@ Kleinvosje: Klopt, noem het nog steeds startlijsten ;). Je hebt ook gelijk over dat opgeven hoor, maar zou jij dat niet graag anders zien?

Waar ik erg tegenaanloop, is dat ik persoonlijk de site van de knhs erg onoverzichtelijk vind, laat staan als ik het open via mijn mobiel. Ook kan ik gaan startlijsten openen op mijn telefoon wat ik soms erg frustrerend vind, omdat ik de dag van concours nog even wil checken hoe laat ik moet, of er nog wijzigingen zijn er dergelijke en ik op dat moment geen laptop of pc bij de hand heb.

Kijken jullie naar de marketingaspecten die de organiserende vereniging gebruikt om jullie over te halen deel te nemen? Zo ja, welke heeft dan jou voorkeur?

@ Chaos: Elke provincie heeft een eigen knhs site, en sommige regio's idd ook ;).

Bedankt voor jullie antwoorden

chrisje_83

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-11 14:18

Ik kijk altijd naar de wedstrijdkalender welke op de regiosite van de KNHS geplaatst wordt nadat deze is goedgekeurd. Die kijk ik door waar voor mij de leuke en fijne wedstrijden zijn (zo maak ik de afweging voor outdoor of het op zand of gras is en hoe de bodem er bij ligt normaal gesproken), ook naar waar en met hoeveel er losgereden wordt kijk ik goed.

Ben ik een korte tijd voor de sluitingsdatum of weet ik dat de wedstrijd snel vol zit, dan stuur ik een mailtje met de vraag of ik er nog tussen kan en welke klasse incl. mijn verdere gegevens. Bij de meeste verenigingen hier ben je officieel ingeschreven als je startcoupons binnen zijn. Na de reactie dat ik erbij kan en dat ik mijn coupons op kan sturen doe ik dat meteen.

Online opgeven is prima, wordt volgens mij bij het springen al gebruikt. Ik denk dat je er alleen niet onderuit komt dat je inschrijving pas definitief is na het opsturen van de coupons. Lijkt mij namelijk dat wanneer dit niet meer moet, je de wedstrijdsecretariaten onnodig veel werk geeft op de wedstrijddag zelf omdat dan iedereen nog de coupons meeneemt.

kleinvosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-11 14:20

Nee, op zich vind ik het niet heel lastig. w-pl vind ik handig omdat alles snel te vinden is, KNHS vind ik persoonlijk niets, doe daarom nooit via die site wedstrijden opgeven. Wat je schrijft over het op de dag zelf nog checken van starttijden, is eigenlijk overbodig. Wedstrijdorganisaties mogen niet korter dan 24 uur de starttijden nog aanpassen, omdat dan heel veel mensen niet meer kunnen checken of er iets veranderd is. Tenminste, volgens mij mag dat niet, en ik vind dat ook wel logisch. Het is heel lastig om websites voor zowel mobiel als gewoon gebruik optimaal geschikt te maken, dus dat het met mobiel alstiger gaat vind ik niet vreemd. De avond vantevoren checken moet genoeg zijn lijkt mij.

Wat bedoel je met marketing aspecten?

Er worden ook regionale sites genoemd, daar kijk ik eigenlijk alleen op voor de data van selecties. Aangezien ik op de grens van 2 provincies woon, kan ik bij verschillende regio's starten, die naturlijk niet op elkaars regiosite staan...

Kelly_ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-11 14:23

kleinvosje schreef:
Wat bedoel je met marketing aspecten?

Dat vraag ik me ook af...

Ik kijk eigenlijk alleen naar de datum/dag, de accommodatie en de afstand die ik ervoor moet afleggen.

Regallie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-05-11 14:43

Nou met marketingaspecten bedoel ik eigenlijk hoe de organiserende vereniging zelf communiceert over haar wedstrijd.

Op het www.wedstrijdplatform.nl bijvoorbeeld zijn er soms verenigingen die alleen het vraagprogramma plaatsen en verder helemaal niks, geen tekst of iets dergelijks. Ik vind dat zelf erg onpersoonlijk en stoot mij een beetje af zeg maar. (Snappen jullie het nog? ;))

Sommige verenigigen doen juist nog iets extra's om hun wedstrijd onder de aandacht te brengen in de vorm van foldertjes of iets dergelijks, dat trekt mij persoonlijk erg aan. Ik vind dat verenigingen best wat moeite mogen doen, naast natuurlijk zorgen dat het wedstrijdterrein er op en top bij ligt, om deelnemers te trekken..

Regallie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-05-11 14:45

Hoe zit dat met jullie wanneer het om online kopen van kleding gaat? Gaat dat bij jullie ongeveer op dezelfde wijze als het opgeven van wedstrijden?

kleinvosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-11 14:48

Er zijn hier maar bar weinig wedstrijden die folders verspreiden hoor, heb ik nog niet meegemaakt. Wat mij betreft maakt het me niet uit hoe de vereniging zich profileert, ik kijk naar waar het is en wanneer, that's it. Van de meeste verenigingen in de omgeving weet ik wel hoe het terrein eruit ziet, weet ik het niet, kijk ik naar hun website of vraag bekenden.

Wat het online kopen van kleding betreft: ik denk dat je dit niet met het opgeven van wedstrijden kunt vergelijken. Spelen hele andere aspecten een rol bij.

chrisje_83

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-11 14:52

kleinvosje schreef:
Er zijn hier maar bar weinig wedstrijden die folders verspreiden hoor, heb ik nog niet meegemaakt. Wat mij betreft maakt het me niet uit hoe de vereniging zich profileert, ik kijk naar waar het is en wanneer, that's it. Van de meeste verenigingen in de omgeving weet ik wel hoe het terrein eruit ziet, weet ik het niet, kijk ik naar hun website of vraag bekenden.

Wat het online kopen van kleding betreft: ik denk dat je dit niet met het opgeven van wedstrijden kunt vergelijken. Spelen hele andere aspecten een rol bij.

Hier wil ik me bij aansluiten :j
Bij ons folderen alleen de organisaties die meerdaagse wedstrijden organiseren, de "gewone" wedstrijden wordt niet voor gefolderd.

Regallie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-05-11 15:06

Oke, grappig. Hier wordt het wel gedaan, vooral in de zomermaanden vind ik vaak een foldertje achter mijn ruitenwisser.

kleinvosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-11 15:07

Welke concoursen bedoel je dan?

chrisje_83

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-11 15:09

Voor Zeeland Outdoor liggen de folders alweer klaar, en volgens mij doen ze van Jumping de Weel ook altijd wel iets met flyers etc.

kleinvosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-11 15:10

Maar dat zijn hele grote concoursen, dat is dan niet alleen om deelnemers te trekken, maar voornamelijk om publiek te lokken. Dat heeft niets met het opgeven voor die wedstrijden te maken denk ik.

chrisje_83

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-11 15:13

Het is toch een deel marketing, en bij Zeeland Outdoor staat op de folder welke dagen de wedstrijden zijn en ook welke mogelijkheden jij als ruiter hebt. Ik denk dat het bij Zeeland Outdoor dan voor beiden is, voor de wedstrijdruiters en voor het publiek.

kleinvosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-11 15:14

Maar hoe lang voor de wedstrijden worden die flyers verspreid dan? Als ik hier zie dat je al ver van te voren op moet geven of je mee wilt doen omdat het anders vol zit, en ik een wedstrijdagenda heb, zou het ovor mij 2 weken van te voren al te laat zijn om nog op te geven bijvoorbeeld, snap je wat ik bedoel?

chrisje_83

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-11 15:15

De folders worden nu al verspreid, ze zijn al een aantal weken uit en de wedstrijd zelf is de eerste twee weken van juli.

Regallie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-05-11 15:16

De gewone plaatselijke wedstrijden bedoel ik dan.

Zo hebben wij ook altijd folders van ons concours. oke, onze wedstrijd is idd 2 daags, maar heb ook regelmatig folders van 1 daagse concoursen hoor.
Maar dat kan natuurlijk per regio verschillen ;).

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-11 15:17

Poosje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-11 18:17

NM >> WD-V

Regallie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-05-11 18:53

@listiglistje: Dat wist ik helemaal niet, bedankt..

Verder nog mensen die wel gevoelig zijn voor marketing van organiserende vereniging?