Nee helaas ben je echt te lang voor de pony. Ziet er best netjes uit, alleen vind ik m in zijn nek wel heel opgekropt, ik zou liever iets meer lengte willen zien maar starten zou ik niet meer doen.
Lengte in de hals was op die foto's echt onmogelijk, hij was écht heel erg druk, waardoor Tessa hem ook niet meer kon uitzitten. Ze is wel te lang voor haar pony, maar door dit hoge gras lijkt het wel veel extremer hoor, haha.
Alleen eh Tess.. Wel je benen naar achter houden & handen hoger he?
xx_Irisje
Geplaatst: 08-05-11 00:12
Ik zou eerst verder werken aan je houding en aan de ontspanning van je pony, gewoon zorgen dat deze dressuurmatig voor elkaar is en dan weer aan starten gaan denken
Tesssaaa
Geplaatst door de TopicStarter: 08-05-11 00:12
hmm nee @hoffie777 hij loopt niet in een houding hij heeft niet zo lange hals
Joscaa
Geplaatst: 08-05-11 00:13
Ontspanning is er wel normaal, alleen op deze foto's even niet omdat het voor het eerst sinds tijden weer dressuur op het land was & hij daar normaal mag crossen. Maar ik snap dat dit is wat jullie zien op de foto's.
Tesssaaa
Geplaatst door de TopicStarter: 08-05-11 00:15
en tevens heb ik een rugoperatie ondergaan waar door het lijkt of ik heel hol op mijn paard zit maar dit is echter niet waar..
Op die eerste twee foto's heb je trouwens je benen zo ver naar voren dat je volgens mij zo de voorbenen steeds kan raken bij het zetten van een pas van de pony, let hier wel op! Snap die opmerking over geen contact en in een houding lopen wel maar op een foto zie je dat je teugels in een boog hangen en je pony wel naar beneden loopt. alsof het in een standaard houding is.
Niobe
Geplaatst: 08-05-11 00:20
Oké, dus je vraagt mensen op Bokt of je weer moet gaan starten of niet, je krijgt antwoorden, maar je hebt daar steeds een tegenantwoord op. Tevens blijkt het zo te zijn dat de foto's de realiteit niet goed weergeven? Wat wil je nu echt bereiken met dit topic?
Tesssaaa
Geplaatst door de TopicStarter: 08-05-11 00:21
ik wil gewoon een normaal antwoord en niet zeikend snap jee..
Ik vind niet dat er hier gezeurd word, je krijgt reeele antwoorden, uit een beetje dezelfde hoek van verschillende mensen. Dus misschien zit er een waarheid in??
Maud_Ollie
Geplaatst: 08-05-11 00:25
ik weet het niet, starten kan nooit kwaad maar je bent idd te groot. ik was ook te groot voor mijn C pony op het laatste maar ik reed toen nog de coupons op met de gedachte we gaan toch bijna stoppen, jij wil pas net weer gaan beginnen en bent al te groot. dat de aanleuning nog niet zo goed is geeft toch nog niet dat komt met veel trainen wel goed! veel suc6 met je keuze!
als ik de foto zie vind ik het meevallen. zolang is ze niet. dat kleine stukje!
Mitchall
Geplaatst: 08-05-11 00:31
Ik vind dat de bokkers in dit topic zich heel netjes gedragen! Geen gezeur oid. Zelf zou ik niet meer starten gezien je lengte, dit maakt het totaalplaatje niet meer mooi waardoor je eventueel kan afgerekend worden bij je wedstrijd. Je zit er natuurlijk ook niet op te wachten om op telkens op je proefblaadje te zien dat er staat dat je te goot bent
Nou ja zo ie zo ga ik werken aan me houding en ect. maar starten hij heeft het wel in zich maar mij lengte dus ik ga ff over na denken L1 is zoiezo wel mooi nivo geweest voor ons