ruiter slaat mijn paard op inrijterrein...

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

daNiielle_

ruiter slaat mijn paard op inrijterrein...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-11 20:50

Wat me vandaag toch overkwam...ik sta er nog van te kijken.

Vandaag had ik concours met mijn paard, dus ik was aan het losrijden.
Ik ben mij bewust van de bak regels en ga er van uit dat je dit als wedstrijd ruiter ook hoort te weten.

Na een tijd toch een botsing gehad met een mede ruiter. Mijn fout, was even te geconcentreerd. Met een sorry ging ik weer verder.
Ik stapte in de hoek, en daar draafde diezelfde ruiter weer langs mij. We werden in de hoek gedrukt, en mijn paard kreeg een tik van haar zweep.
Goed, kan gebeuren, ik dacht dat haar paard even niet luisterde of iets.

Ze kwam nog een paar keer langs en wederom een flinke tik met de zweep. Mijn paard is daar nou niet bepaald van onder de indruk, en ik kom niet om ruzie te maken dus ben maar verder gereden.

Met dat ik verder rijd komt ze van de andere richting, en rijd echt vol tegen mij in. Was het behoorlijk zat maar ik kan enorm kwaad worden en dat doet mijn paard niet ten goede, dus heb gezegt welke kant voorrang heeft dus dat ze op moest passen, en ben verder gereden.

Maar....dit mag toch niet zomaar?!
Wat kan ik nu dan het beste doen? Laten rusten of een melding bij de knhs maken?

Ze benaderde mij trouwens na het rijden nog een aantal keer boos met wat opmerkingen, maar had haast dus ben doorgelopen. :)

Bellissima_

Re: ruiter slaat mijn paard op inrijterrein...

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-11 20:52

Jouw PAARD slaan?! :wow: Is ze ziek?!! Dat is echt geen paardwaardig mens! Zéker melding maken!

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-11 20:54

Nou ja zeg! Ik vind het knap dat je zo rustig bent gebleven. Ik vind ook dat er meer toezicht gehouden moet worden op wedstrijden. Als er iemand van de organisatie in de buurt is kun je zoiets makkelijker zeggen, als ze het al niet zelf zouden zien.

xSiep

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-11 20:55

Jeumig, ik wordt niet snel boos, maar hier was ik echt heel kwaad op die persoon geworden zeg. Wat een lef. Ik had zeker een melding gemaakt bij de ringmeester/wedstrijdsecretariaat.

Nachtlampje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-11 20:55

brr wat een trut! sorry hoor, maar dat vind ik echt niet normaal. Gelijk melding maken en hopen op een sanctie voor haar.

Talsha

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-11 20:56

Op het moment dat je hier een melding van kan maken zal ik dat zeker doen. Het zal voor jou niks meer veranderen, maar dan staat het in ieder geval ergens genoteerd mocht dit vaker voorkomen!

Ik vind het trouwens knap dat je rustig gebleven bent, terwijl jou paard toch blijkbaar herhaaldelijk door haar geslagen is!

kleinvosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-11 20:56

Daar zou je een melding over kunnen maken naar de KNHS, maar ik vrees dat ze er weinig aan zullen doen. dit soort dingen moet je op de wedstrijd zelf direct melden, zodat er op dat moment actie ondernomen kan worden. Nu is het eigenlijk niet meer mogelijk er iets aan te doen, je hebt verder ook geen getuigen of zo neem ik aan?

XNienke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-11 20:57

jeee, die spoort niet helemaal..
ik zou ook een melding maken.

fantastique

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-11 20:57

Ik zou zeker een melding maken bij de KNHS!

Dat mens is ziek... zoiets kan altijd een keer gebeuren!

Echt belachelijk van dat mens!

Patsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-11 20:58

daNiielle_ schreef:
Ik stapte in de hoek, en daar draafde diezelfde ruiter weer langs mij. We werden in de hoek gedrukt, en mijn paard kreeg een tik van haar zweep.

Ze benaderde mij trouwens na het rijden nog een aantal keer boos met wat opmerkingen, maar had haast dus ben doorgelopen. :)

Nee, wat een tr**, tuurlijk mag dat niet.
Alleen lijkt het uit je bericht dat je op de hoefslag aan het stappen was omdat je in de hoek werd gedrukt, maar stappen is binnenhoefslag.
En verder, dit is typisch zo'n figuur die haar frustratie op iemand anders botviert.
Ik zou het snel vergeten, en mocht je haar weer tegenkomen, dan kan je altijd meteen naar de opzichter gaan, het is nu jouw woord tegen het hare.

Naomi_unique

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-11 20:59

Wow TS erg knap dat je rustig bent gebleven, bij mij had ze toch echt niet aan mijn paard moeten komen! Had ik haar toch zeker duidelijk gemaakt dat ze een heel groot probleem met mij heeft als ze het nog eens zou doen. Zeker een melding van maken. Wat een gestoord mens zeg!

Joscaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-11 20:59

Ga je je nog serieus afvragen; "Maar dit mag toch niet?"
Tuurlijk mag dat niet, het is belachelijk! Gewoon melding maken bij KNHS

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-11 21:00

Dit ga je toch niet menen he???
Nou goed, wel dus...

Maar omg...
Ben wel benieuwd wat voor opmerkingen ze nog tegen je had, voor zover je het hebt gehoord.
Wat een leven zal die hebben dat ze van zoiets al gefrustreerd raakt zeg... :+

daNiielle_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-11 21:02

Ja ik trilde ook van woede, maar om nou herrie te schoppen op concours dat is ook zo wat.

Slaan in de zin van: je zweep keihard opzij tikken als je langs rijdt.
Sta er ook echt van te kijken dat het zo moet na 1 aanvaring.

Maar als ik hiervan een melding maak, wordt daar dan wel wat mee gedaan?

Was overigens niet de enige die ruzie had met deze mevrouw.

Pff ik voel me met mijn 16 jaar toch behoorlijk volwassen vergeleken met haar als 30 jarige....

Klopt, ik stapte op de hoefslag want had net een overgang gemaakt.

Eclare

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-11 21:03

Knap dat je zo rustig ben gebleven. Maar ik zou zeker een melding maken, een botsing kan altijd gebeuren, maar dit is allemaal wel erg toevallig.
En sowieso dat ze je na het rijden nog boos benaderde.

Vind het trouwens niet alleen sneu voor jou en paard en jezelf maar ook voor haar paard. :(:)

kleinvosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-11 21:03

Lees mijn vorige post even, het heeft denk ik weinig zin het te melden, ze zullen er niets aan doen. Je moet in dit soort situaties juist wel OP de wedstrijd zelf herrie schoppen, daarna kunnen ze er niets meer mee...

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-11 21:04

melding van maken :j heeft ook iemand anders het gezien? getuigen of de ringmeester (ik had het daar zowiezo even aan gemeld :Y) )

WhySoWhite

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-11 21:05

ik zal daar zeker medling van maken,
Als iemand dit bij mij had geflikt, was ze toch echt bij de verkeerde letter dan sloeg mij zweep perongeluk wat omhoog richting dr gezicht ben ik bang..

_Bitje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-11 21:06

wow, dikke respect dat je zo rustig bleef, zo echt uit mijn vel springen !
maar dit kan toch niet? sommige mensen :n
Laatst bijgewerkt door _Bitje_ op 10-04-11 21:08, in het totaal 1 keer bewerkt

daNiielle_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-11 21:06

Opmerkingen zoals verwend blaag, dat ik hardleers ben, dat ik maar eens een bril moest kopen en dat soort dingen.
Heb op dat moment ook tegen mijn moeder gezegt, als zij daar gelukkig van word, prima. Ik ga hier de discussie niet aan, denk dat dat het erger maakt aangezien ik niet rustig kan blijven in discussies.

Ja de ringmeester heeft het wel gezien maar zei er niets van.

Ze was verder wel vriendelijk voor haar paard hoor, alleen niet voor die van mij.

cynthia25

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-11 21:07

met verbazing dit verhaal gelezen. Het is toch te gek voor woorden zeg!!!!!!!!!! Ik was niet zo rustig gebleven en er zeker melding van gemaakt.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-11 21:10

Moest je ook nog tegen haar rijden? Zo ja, dan hoop ik dat je haar er af gereden hebt, dit soort typjes kom je overal tegen en als je de volgende keer een overgang naar stap maakt dit even op de binnenhoefslag doen, heb trouwens medelijden met haar paard.
Laatst bijgewerkt door BigOne op 10-04-11 21:10, in het totaal 1 keer bewerkt

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-11 21:10

Hahahahaha, nou beter verwend dan gefrustreerd, of niet dan? ;)
Wat een raar mens zeg, ongelooflijk!

En thumbs up voor hoe ongelooflijk netjes jij het hebt opgepikt. De volgende keer niet zo braaf blijven hoor!
Zou dan gewoon vragen waarom ze je paard slaat, en niet gewoon jou, aangezien jij degene was die fout zat. Euh, kan het niet zo duidelijk neerzetten... Wacht... zoals ik het zou zeggen: "Ben wel benieuwd waarom je mijn paard slaat in plaats van mij. Ik was degene die fout zat, niet mijn paard, die heeft er niets mee te maken!"

Kwal

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-11 21:12

Die had van mij toch echt eem een tik gekregen! :(

Ik zou er zeker melding van maken, iedereen kan toch wel eens een foutje maken? Dan hoef je nog niet meteen een ander zijn paard te slaan...

Chiaraa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-11 21:15

Melding maken!wat is me dat voor iets!
Zoiets kan gewoon niet! dat is ongehoord!
Ik had echt daar ruzie gemaakt hoor, moeten van mijn paard afblijven!!
Ik zou echt boos geworden zijn!