Hoe vaak op concour ?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

onlyou

Hoe vaak op concour ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-03-11 23:01

Hallo allemaal,

Ik heb een paard en rijd met haar wedstrijden. Zelf heb ik geen (trailer)rijbewijs dus ik kan niet zelf even de auto pakken om op wedstrijd te gaan. Dus ik moet door mijn ouders gebracht worden.

Mijn ouders werken alleen allbei op zaterdag & door de weeks heb ik het heel erg druk met school. ;(

Hoe vaak gaan jullie op wedstrijd & op welke dagen meestal?

Groetjes Valerie :wave:

mistid

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-11 23:31

Bij mij varieert het nogal. Soms heb ik 10 of meer wedstrijden in een maand, en soms maar 2. Doe dit echter niet met maar 1 paard pony. Vorig jaar heb ik 1x 20 dagen in 1 maand gestart (dressuur, springen & SGW. Zaten volgens mij al 3 meerdaagse concoursen bij), echt abnormaal veel, maar toen had ik wel 4 verschillende paarden&pony's. Neem er nooit meer dan 1 mee op een concours.
Momenteel heb ik nog maar 2 startkaarten dus ga niet meer zo belachelijk vaak op concours.

Heb het geluk dat ik een topsportstatus heb & dat we een boerderij hebben zodat mijn ouders eigenlijk altijd thuis zijn en mij dus niet druk hoef te maken over op welke dag ik start. Ik krijg gewoon vrij ervoor van school.

kleinvosje

Re: Hoe vaak op concour ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-11 23:33

Ik ga gemiddeld om de week op wedstrijd, zaterdag of zondag, of een avondwedstrijd doordeweeks. Daarnaast zit ik ook zeer regelmatig in het juryhokje, maar ja, das niet met mijn paard starten he!

Stephannie7

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-11 01:22

Ik ben ook qua vervoer van iemand afhankelijk meestal ga ik 1 keer in de maand op wedstrijd. Bij uitzondering 2x als er bijvoorbeeld een erg leuk concour is. In de winter houden we wel altijd een stop.

Tes82

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-11 10:53

Ik ga meestal 2 keer per maand, dat vind ik meer dan genoeg. Soms ga ik ook een periode wat minder vaak of even niet zodat ik thuis door kan trainen.

Sannnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-11 11:25

Het verschilt ook een beetje wat voor concoursen ik heb: Dressuur, springen of SGW.
Meestal ga ik 2 keer per maand en dan vaak op zaterdag of zondag. Zo nu en dan ook wel eens doordeweeks, dat is dan meestal springen of dressuur en dichtbij.

Maar het hangt er natuurlijk ook vanaf hoe oud je paardje is en hoe die op de trailer is. :)

R0oszs

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-11 11:28

Ik had meestal elke maand wel een wedstrijd en soms meerdere in een maand en dan had ik de volgende maand daarop even wat minder of zelfs geen.
Meestal nam ik alle twee de pony's mee. Zoiezo op grotere concouren en de kampioenschappen :)

mimeslosydy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-11 12:49

sinds dit jaar mag ik 2 keer per maand van mijn ouders :D
eerst maar een keer dus, maar bijvoorbeeld deze maand heb ik er 3 want ook nog onderlinge wedstrijd.
maar die telt dus eigenlijk niet mee.
nu heb ik de 13e, de 20e, de 27e (onderling) en de 3e (april)wedstrijd, 10 april naar het strand en dan het laatste weekend van april nog een wedstrijd

wendely

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-11 13:14

Ik heb het geluk dat ik zelf met de trailer mag rijden. En ik ook een auto en een trailer tot mijn beschikking heb. Meestal ga ik 2x per maand op wedstrijd. Maar soms heb je meerdere wedstrijden dicht in de buurt achter elkaar dan wil ik er nog wel eens meer rijden. Tis maar net hoe het uitkomt dus :)

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-11 15:09

Ik kijk naar welke locaties ik wil, soms is het twee dagen in het weekend, soms zes weken niks.

Nina_love

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-11 16:45

Ik rijd gemiddeld 5 wedstrijden per maand met 2 verschillende paardjes.

xDon

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-11 17:23

Ik probeer elke maand wel een wedstrijd te startten!
Heb zelf ook geen trailerrijbewijs dus mijn vader of mijn vriend zouden moeten rijden.
Mijn vriend werk op zaterdag en mijn pa heeft wisseldiensten dus voordat ik een wedstrijd op zaterdag wil plannen vraag ik eerst aan mijn vader of hij kan en anders op zondag dan kan mijn vriend zowiezo rijden.
Alleen op zondag is het niet echt de bedoeling dat ik start.

ELpatcho

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-11 17:28

1 à 2 keer per maand
Dit was voordat ik zelf kon rijden, en nu ik zelf met de aanhanger mag rijden nog steeds zo.

Yess

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-11 10:33

Ik heb het afgelopen jaar 2 paarden gehad om te starten, meestal start ik dan een paar maanden (2 ofzo) abnormaal veel, elke week weg en soms meer dagen achterelkaar, wel paarden afgewisseld, om vervolgens een periode rustig aan te doen. Heb de winter vanaf oktober niet meer gestart en ben deze maand weer begonnen. Heb er nu 1 4 weken achterelkaar meegenomen, weer even in t ritme komen, die heeft dan daarna ook weer even niets, en dan gaat de volgende een paar keer achterelkaar mee.
Vind ik voor die van mij het beste werken, een beetje regelmaat daar doen ze het 't beste op.
Heb er voor dit jaar 3 om uit te brengen, dus dan ben k bijna elk weekend wel op pad.
Ga trouwens alleen doordeweeks of zaterdag, op zondag hebben onze jongens vrij.

saarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-11 16:52

2x per maand, als ik straks met 2 paarden ga starten misschien vaker.
Maar heb het vaak wel druk, en er moet ook tijd zijn voor training en lol natuurlijk :)

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-11 16:56

Ik start gemiddeld één keer per maand (In de B) en dan rijd ik wel gelijk twee wedstrijdjes. Opvallend is dat ze de tweede proef bijna altijd beter loopt en hoger scoort. Voor mij is dat genoeg.

Daisies

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-11 23:07

Soms ga ik maanden niet, soms ga ik ineens heel veel. Als ik bijv klaar ben voor een niveau dan start ik 3 a 4 keer in een maand. Ben ik dat niveau uit en train ik voor het volgende haal ik hem altijd een paar weken of maanden uit de wedstrijden.

Toen wij net begonnen met wedstrijden rijden mochten we 2 keer per maand. Maar nu mogen we hooguit 1 keer per weekend :D Maar wij(Mijn zus en ik) starten met 5 verschillende paarden, zij 3, ik 2.

animalphoto

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-11 01:15

Kun je niet een klein paardenwagentje kopen waardoor je wel zelf kunt gaan!? in een niet al te grote mag je rijden zonder trailerrijbewijs.

Als je goed traint, lest kun je best elk weekend starten!

Nebron

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-11 11:19

Ik ga 1x in de 2 weken. Ik ga altijd op zaterdag (of heel af en toe vrijdagavond). Maar als jou ouders moeten werken kun je miss op zondag gaan... ;)

Hanneke_Inka

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-11 21:57

Bij mij is het ongeveer het zelfde probleem dus ik ga meestal 1x in de twee maanden op concour of soms 1x in de maand, ik vind het best wel jammer dat ik niet vaker kan.

xApple

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-11 20:58

2 keer per maand, 1 keertje thuis (op de manege) en 1x bij de vereniging
of gewoon ergens anders. Ik vind 2x per maand ook echt genoeg
voor zowel mijn paard als mijzelf. Altijd op zondag. Mijn vader rijdt dan
met de trailer.

Aukelizzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-11 13:49

Dat wisselt heel erg, soms 1 keer per maand en soms als ik een meerdaagse tussendoor heb kan dat oplopen tot 8 x per maand. :)

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-11 13:52

Kan zelf rijden etc. Dus dat is geen probleem, maar vind af en toe wedstrijdje wel leuk, verder hmm vooral niet te vaak...

Ca 1 x per maand vind ik wel weer genoeg. En dan het liefst een leuke wedstrijd of in de buurt.

Momenteel start ik af en toe, omdat mijn paard op vreemd terein in zich zelf kruipt en gaat sluipen,
dus meer voor hem om uit ervaring op te doen.

Moet er niet aan denken elk weekeind wedstrijd, vreselijk!!!

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-11 14:03

Ik start van april t/m oktober ongeveer, s'winters eigenlijk niet....

In het outdoorseizoen heb ik gemiddeld 2 wedstrijden per maand,
in de maanden mei, juni, juli kan dit oplopen tot maximaal 4 per maand (door selecties).

Ik start meestal op zaterdag, zondag en-feestdagen.

Loves_Bella

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-11 18:20

ik ga meestal om de week =)
dus ook iets van 2 keer per maand.