Ik heb een vraagje, maar om het duidelijk te maken zal ik eerst even zo goed mogelijk proberen te formuleren hoe alles in elkaar steekt.
Ik heb al bijna 1,5 jaar mijn Lipizzaner ruin Litano. Hij was net 4 toen ik hem kreeg. Hij was zadelmak, maar vanaf het aanspringen in galop moest ik hem voor de rest alles nog aanleren. Nadat de galop onder de knie was, ben ik met stellingen, aanleuning enz. begonnen, hij loopt nu keurig nageeflijk. (mits die in zo'n klierbui is dat hij gaat kloten.
)Ik ben nu net 14 jaar, en rijdt op dit moment, misschien voor mijn leeftijd (ieder zijn eigen standpunt) een best jong paard, van nu 6 jaar. Nu ben ik inmiddels de B doorgereden en zou ik aangezien mijn punten [B+11], L1 mogen starten.
!!MAAR!! Litano doet allemaal erg goed zijn best, (op het punt na dat hij sinds kort de term steigeren ontdekt heeft) buiten dat loopt hij als een zonnetje. Ik ben nu hard aan het trainen op het wijken. De ene keer gaat dit aardig goed, de andere keer vertikt hij het..
De B-proeven liep hij keurig door, wel eens met downs (vooral in het begin, omdat hij heel veel spanningen moest verwerken en ervaring op moest doen), maar de laatste wedstrijden (5 ongeveer) toch redelijke punten tussen de 183 en de 194 behaald.
Nu is mijn vraag:
WAT IS VERSTANDIG?
-NOG EEN PAAR KEER B STARTEN TOTDAT HET WIJKEN PERFECT ONDER DE KNIE IS, WANNEER IK HET OOK VAN HEM VRAAG.
-GEWOON PROBEREN EN VANZELF ZIEN WATVOOR PUNTEN IK GEREDEN HEB.
-BLIJVEN TRAINEN EN EVEN GEEN WEDSTRIJDEN RIJDEN
-PROEF PERFECT RIJDEN EN WIJKEN DAN MAAR IETS MINDER.
OF VERTEL JOU MENING EVEN.
Want ik hoor allemaal verschillende dingen, nu wil ik het graag eens van bokkers horen