Voeren tijdens proef

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Shalot

Voeren tijdens proef

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-02-11 22:55

Nou effe vraagje. Ik had vandaag wedstrijd met jong paard en terwijl mijn proef net begonnen was gingen ze 40 paarden voeren die aan de bakzijde staan. Aan de 2 lange zijdes. Waardoor mijn paard graag mee wilde eten, hinniken enz enz. Zelf vond ik dat niet echt eerlijk. Tevens al deden ze dat 5 minuten eerder daar zat 10 minuten pauze. En al hadden ze dat aangegeven dan was ik nog effe niet gestart. Wel had ik 1 winstpunt. Maar mij gaat het om eerlijkheid. In 25 jaar dat ik rijd heb ik dit nog nooit meegemaakt tijdens een proef.

iklieftponys

Re: Voeren tijdens proef

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-11 22:56

Dit slaat echt nergens op!

ik zou het gemeld hebben bij de organisatie hoor!

furious

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-11 22:58

Zeker vreemd! Zo wordt het wel heel erg moeilijk om je paard volledig bij de proef te houden.

Shalot

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-02-11 22:58

Heb ik gedaan die vertelde mij dat mijn paard daar maar aan moest wennen. :( Het was ook de laatste keer dat ik daar geweest ben. Het heeft mij ook mogelijk mijn 2e wp gekost. Ik moet het altijd van mijn 1e proef hebben en ze liep echt lekker en ja nu niet gehele proef spanning en 2e proef wp

iklieftponys schreef:

Shalot

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-02-11 23:01

Het vervelende voor mij is ook nog. Dit is gebeurd op de wedstrijd van stal Prinsenburg. Ze hebben zo een mooie en goede accomodatie en vind dit alleen effe jammer. De L2 is altijd rond diezelfde tijd dus ga daar niet meer starten
Laatst bijgewerkt door Shalot op 13-02-11 23:02, in het totaal 1 keer bewerkt

iklieftponys

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-11 23:02

Shalot schreef:
Heb ik gedaan die vertelde mij dat mijn paard daar maar aan moest wennen. :( Het was ook de laatste keer dat ik daar geweest ben. Het heeft mij ook mogelijk mijn 2e wp gekost. Ik moet het altijd van mijn 1e proef hebben en ze liep echt lekker en ja nu niet gehele proef spanning en 2e proef wp

iklieftponys schreef:

Mocht je het niet over doen?
enne dat je paard hier aan went kan gewoon niet,
als wij toch ergens mee bezig zijn en naast ons gaan allemaal mensen lekkere taartjes eten dan kijken wij toch ook? dan zijn we toch ook afgeleid?? bij wijze dan he:P

Shalot

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-02-11 23:02

secretariaat vond dat ik niet moest zeuren

Shalot

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-02-11 23:04

Ik zij hetvolgende

"Mevrouw ik heb een nare ervaring. Er werd net toen mijn proef begon gevoerd en met jonge paarden is dat niet ideaal".

Reactie: ja uhhh wanneer moeten ze dan eten en ja dan moet je paard er maar aan wennen"

nou ik baalde echt

CleovG

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-11 23:05

Dit gebeurt helaas regelmatig... Hoorde er vandaag bij mij om stal ook al iemand over en ik heb het zelf ook regelmatig meegemaakt.

aslo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-11 08:45

Hebben wij ook al eens meegemaakt. Al die paarden werden maf, hinniken, tegen de deuren aan schoppen etc. Nou die van ons was dus ook niet meer bij de proef te houden. Als commentaar van de jury stond er op de coupon: paard is snel afgeleidt waardoor er spanning ontstaat. Ja duh ... Is echt vervelend zoiets, maar weinig aan te doen.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-11 08:46

Dit heb ik regelmatig meegemaakt. Ik moest vaak vroeg in de ochtend starten en dan werden de paarden op lokatie gevoerd. Gelukkig trok die van mij zich daar niet zo heel veel van aan, maar het blijft nou eenmaal een risico.

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-11 09:56

Ik heb dat ook gehad op wedstrijd. Je kon de stallen niet zien maar ineens begonnen de paarden achter de lange zijde keihard tegen hun deuren aan te slaan, mijn paard vloog bokkend weg en was niet meer rustig te krijgen. Ik ben er nog twee keer gestart (zonder voeren) maar hij vindt het daar nog steeds zo eng dat ik hem niet ontspannen door de proef krijg dus ik ga daar niet meer naartoe nu. Ik moest er anderhalf uur voor rijden en dat doe ik niet voor een proef waar ik alleen bezig ben met proberen mijn paard onder me te houden.

Vervelend, maar ze moeten toch leren om zich op jou te blijven concentreren. Zo'n stal zal toch moeten voeren en dat het net onder jouw proef gebeurt, tja, da's rot.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-11 10:00

Hmmmzzzz ik vind 'm een beetje dubbel. Aan de ene kant heeft een paard er inderdaad niet op te reageren. Maar aan de andere kant is het wel een wedstrijd en dienen deelnemers zoveel mogelijk onder gelijke omstandigheden te starten om gelijke kansen te creeëren...

xShanty

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-11 10:05

Ook al meegemaakt, tja, als het op jou stal gebeurt vind het het ook niet geinig als je beest maar even de hele dag geen eten krijgt omdat er wedstrijd is denk ik dan maar..

Shalot

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-02-11 10:33

Tuurlijk ik zeg ook niet dat ze niet moeten voeren. Maar al waren ze 5 minuten eerder toen was er namelijk 10 minuten pauze. Of het gaat om 5 minuten dan geven ze dat even door en wacht ik even totdat ze klaar zijn met voeren. Tevens zag mijn paarde de paarden ook niet dus hoorde veel maar kon niet plaatsen waar het vandaan kwam. En dit vanuit het niets

linky

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-11 10:36

Voeren tijdens een proef, ongeacht de klasse is m.i. "not done".
Dan lassen ze maar een plaspauze in voor de jury om te voeren.

ESSIE70

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-11 10:45

Ja dat heb ik ook wel eens gehad.Gelukkig is die van mij zeer koelbloedig en reageerde er
niet op.
Volgens mij houden veel manege's er geen rekening mee.En die paarden zijn daar toch gewend
aan een tijdstip wanneer ze gevoerd worden dus als je het voeren zou uitstellen dan worden ze om
die tijd toch onrustig :Y)

fysio_juul

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-11 11:02

Heb je ook gemeld dat ze dit vlak vóór de pauze deeden? Dat het dus simpel op te lossen is als ze 5 minuten later voeren?

Shalot

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-02-11 15:30

of 5 minuten later starten haha. Was toch jury wissel

chrisje_83

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-11 16:17

Sonja schreef:
Hmmmzzzz ik vind 'm een beetje dubbel. Aan de ene kant heeft een paard er inderdaad niet op te reageren. Maar aan de andere kant is het wel een wedstrijd en dienen deelnemers zoveel mogelijk onder gelijke omstandigheden te starten om gelijke kansen te creeëren...

Hier ben ik het mee eens!

Op stal waar mijn merrie staat worden ook zeer regelmatig wedstrijden georganiseerd, voor het voeren bouwen ze gewoon een pauze in van 10 tot 15 minuten zodat alle deelnemers tijdens de proef ongeveer gelijke omstandigheden hebben!

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-11 17:20

Ik vind dat niet netjes, natuurlijk moet je paard op jou letten, maar er zijn wel grenzen. ik vind het niet meer dan normaal dat ze dat in een pauze doen.

TeeGee

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-11 17:30

In Ouderkerk houden ze daar wel altijd rekening mee, ze doen een pauze in het programma en dan wordt er gevoerd.

Ik vind ook dat de jury bijvoorbeeld de proef stil had kunnen leggen.

haasje20

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-11 18:20

TeeGee schreef:
In Ouderkerk houden ze daar wel altijd rekening mee, ze doen een pauze in het programma en dan wordt er gevoerd.

Ik vind ook dat de jury bijvoorbeeld de proef stil had kunnen leggen.

Niet altijd :+ Ze gingen daar een keer hooi voeren (machinaal) terwijl ik net moest starten. De jury riep dat ik moest beginnen, maar ik kon de voorlezer nooit goed horen door alle herrie. Uiteindelijk 10 minuten moeten wachten in de ring. Ik kon gewoon echt niet beginnen, wat een herrie!

Voeren op zich is nog niet zo erg, maar het is wel heel vervelend als alle paarden herrie gaan maken. Helemaal als je een jong paard start. Wij houden er zelfs rekening mee bij een onderlinge wedstrijd.

Tes82

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-11 19:32

Ik heb dat ook een aantal keer gehad, gelukkig reageert mijn paard er helemaal niet op. Ik kon alleen mijn voorlezer minder goed horen dat al dat getrap tegen de boxen. Maar ik kan me voorstellen dat het erg vervelend is als je paard er erg gevoelig voor is.

Niobe

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-11 19:42

chrisje_83 schreef:
Sonja schreef:

Hier ben ik het mee eens!

Op stal waar mijn merrie staat worden ook zeer regelmatig wedstrijden georganiseerd, voor het voeren bouwen ze gewoon een pauze in van 10 tot 15 minuten zodat alle deelnemers tijdens de proef ongeveer gelijke omstandigheden hebben!

Dat is nou zoals het zou moeten vind ik :j
Normaal zou ik ook zeggen van daar moet je paard maar aan wennen, waar het dan om gaat, maar als het gaat om eten, dan kan ik het paard echt niet kwalijk nemen.. Dat is net als op een kinderfeestje snoepjes uitdelen en 1 kind overslaan, vind je het gek dat die dan moeilijk gaat doen.