Concours 3.5 hoe en wat

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Nuver

Concours 3.5 hoe en wat

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-02-11 22:46

Wij zijn bezig met de verkenning van het programma concours 3.5.
We zijn al zover dat we combinatienummers in kunnen voeren. Erg leuk, maar hoe zetten we dit om naar een startlijst en hoe dan verder??
Is er iemand die ons deze informatie kan geven?
Alvast bedankt!

Scum

Re: Concours 3.5 hoe en wat

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-11 10:06

Dat is toch het programma van de knhs he?
Zit er geen helpfunctie op het programma? En hebben jullie geen handleiding erbij gekregen?

daffodil

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-11 10:09

Ik hoor alleen maar klachten over dit programma......maar heb er zelf niets mee gedaan. Wens je heel veel sterkte ermee want als ik de verhalen zo hoor, is het geen prettig programma!

hesterve

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-11 10:14

Hebben jullie niemand die jullie daarbij begeleid? Ik weet dat bij ons in de kring Guusta van Ommeren er heel actief mee bezig is en ook anderen helpt met hoe het werkt. je moet even weten hoe het werkt maar daarna schijnt het erg prettig te werken. Mocht je er niet uitkomen kan ik je misschien wel haar nr geven . Weet alleen niet of dat de bedoeling is... Zelf kan ik er niet mee werken.

maria_62

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-11 10:21

Nuver, ga naar het kopje 'startlijsten' bovenin en klik op 'naar tekstverwerker'. Er wordt dan een Word document geopend waarin je de startlijst ziet. Niet vergeten op te slaan. Het programma doet dit in documenten van 3.5 en niet in je eigen documenten.

Je moet eerst de aanmeldingen in het rooster zetten, daarna dat wat ik hierboven schrijf. Heb je er geen handleiding bij gekregen? Daar staat in hoe je de combinatienummers in moet voeren en hoe je een rooster moet maken. Alles wat je daarna moet doen moet je zelf uitvinden.

Uiteindelijk zal het wel werken maar ik vind dat de KNHS wel erg snel is met het verplicht gebruiken van dit programma terwijl het nog maar net geintroduceerd is. Voor elke regio is trouwens een contactpersoon die je kunt bellen, zie site KNHS. Dat is wel handig om te doen en dan leer je het snel.

Succes!

goldwing

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-11 16:51

nee hoor programma kreeg ik 10 jaar geleden al als zijnde 4.3 knhs steld dit program al vele jaren kosteloos ter beschikking van de verenigingen alleen heel weinig verenigingen gebruikte het
Nu met de digitale versie gaat het alleen maar om de uitslag verwerking maar ik vind 10 jaar hameren op het gebruik van het program niet erg kort te noemen

kleinvosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-11 16:54

Frensie hier op Bokt doet het secretariaat van onze vereniging, volgens mij sinds kort ook met dit programma. Misschien even een pb sturen?

judithh

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-11 19:15

Iedere kring heeft zijn eigen WPA's..voorlichters.
Even contact opnemen met de kring waar je onder valt om te vragen welke wpa's daar beschikbaar zijn. Deze mensen zijn er om verenigingen te ondersteunen en uitleg te komen doen over hoe het programma werkt.
Weet wel dat vrijwel alle kringen een voorlichtingsavond hebben georganiseerd voor de aangesloten verenigingen...niet geweest?

Nuver

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-02-11 21:07

Allemaal bedankt voor jullie reacties!
Inderdaad is er bij ons ook iemand die voorlichting doet, maar die is op dit moment ziek en wil ik niet lastig vallen met dit soort vragen. Omdat er op bokt ook altijd veel mensen meelezen en dus kunnen helpen, dacht ik, ik plaats mijn vraag even hier.
Mijn vriend heeft er gisteravond ook even naar gekeken en hij is er al een stapje verder mee dan ik... Ik maak het veel te moeilijk door overal zo over na te denken.
Ik denk dat het een goed programma is, mits je het goed onder de knie heb.
Wij hebben alleen een driedaags dressuurconcours met elke dag twintig ringen. Veel mensen voegen allerlei verzoeken bij hun opgaves bij en ik ben bang dat ik het overzicht totaal kwijt raak in dit programma. Is het ook zo dat ik persé een combinatienummer nodig heb om in te voeren (dat invoeren lukt inmiddels)? Veel mensen verzuimen namelijk om ook daadwerkelijk coupons op te sturen (helaas).
@ Goldwing: Voor ons komt dit wel als een verrassing. Misschien dat dit programma al veel langer bestaat, onder welke naam dan ook, maar de KNHS heeft niet echt veel moeite gedaan om het stapsgewijs te implementeren.

pietsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-11 21:13

als je mij je email adres even pb kan ik je een hele makkelijke handleiding sturen .
Je kan ook even kijken op www.ekazed.nl daar word heel veel uitgelegt en gebruiken ze voorbeeldfilmpjes
veel succes

Bayazo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-11 21:18

Ben je ook al zo ver dat je roosters hebt gemaakt of ben je alleen aan het invoeren ?

Ik wil je best op weg helpen, ik denk dat als we hier op Bokt tips kunnen uitwisselen dat we best wat aan elkaar kunnen hebben !

Kelan

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-11 11:03

Nuver schreef:
Is het ook zo dat ik persé een combinatienummer nodig heb om in te voeren (dat invoeren lukt inmiddels)? Veel mensen verzuimen namelijk om ook daadwerkelijk coupons op te sturen (helaas).

Dat is niet nodig: als je bij het invoeren van de combinaties op het knopje "Zoek" drukt (naast het combinatienr veld), dan kun je daar ook op achternaam van de ruiter, of op naam van het paard, of wat je maar wil, zoeken.
Dan kun je bijna iedereen wel vinden (tenzij ze echt net een startkaart aangevraagd hebben en in deze lijst helemaal nog niet voorkomen, maar dan kun je ze zelf toevoegen, zonder combinatie nr (dat nummer moet je dan wel weer toevoegen zodra je het weet, en voor je de uitslagen naa de KNHS stuurt)

Dus zonder combinatie nr kom je wel een heel eind.

Wat ik vooral lastig vond is om de begrippen van het programma ("roosters") te matchen met mijn eigen begrippen (een ring met evt meerdere rubrieken in die ring).
Als je dat eenmaal door hebt is prima te doen

Nuver

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-02-11 11:27

@Bayazo: Ik ben nog niet zover met die roosters, maar mijn vriend is er al aardig mee op weg (die heeft niets met paarden, maar vind mij heel dom dat ik dit programma niet begrijp... ;-) en ik denk zeker dat we elkaar verder op weg kunnen helpen via deze weg! Ik ben er in ieder geval heel blij mee!!!
@ Kelan: Wat jij schrijft, ervaar ik precies zo. Ik vind het ook lastig om een ring te vertalen als 'rooster'. Mede ook omdat wij op vrijdag, zaterdag en zondag een verschillende ringindeling hanteren. Dat koppelt lastig in mijn hoofd, terwijl ik denk dat dat helemaal niet lastig hoeft te zijn. Dinsdagavond ga ik opnieuw langs bij mijn secretariaatscollega om weer te 'oefenen' en vanmiddag neem ik m'n laptop nog even mee naar een andere collega in de hoop dat zij er misschien met een verfrissende nieuwe blik naar kan kijken.
Als we er dinsdag nog niet uit zijn, gaan we op zoek naar iemand uit onze kring (niet de voorlichter dus, aangezien die met hartproblemen kampt..) die ons verder kan helpen..
Handige tips zijn zeker welkom!

Bayazo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-11 12:44

Nadat je combinaties hebt ingevoerd, makkelijker is voor die tijd, moet je de roosters aanmaken.
Daar maak je nl je startlijsten in.

Zoals hierboven ergens staat, de roosters zijn je startlijsten.

Je klikt eerst op het woord "Roosters" rechtsboven naast "Aanmeldingen" !
Daarna op het "Roosters Instellingen" in het midden van het veld.

Als je die eerst invuld dan kom je al een heel eind.

Succes !

pietsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-11 12:54

@ Kelan: Wat jij schrijft, ervaar ik precies zo. Ik vind het ook lastig om een ring te vertalen als 'rooster'. Mede ook omdat wij op vrijdag, zaterdag en zondag een verschillende ringindeling hanteren. Dat koppelt lastig in mijn hoofd, terwijl ik den
Als we er dinsdag nog niet uit zijn, gaan we op zoek naar iemand uit onze kring (niet de voorlichter dus, aangezien die met hartproblemen kampt..) die ons verder kan helpen..
Handige tips zijn zeker welkom![/quote]

in welke kring zit je ? De handleiding stuur ik zo gauw als ik op de vaste pc zit ,bok nu mobiel

goldwing

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-11 12:05

Nuver schreef:
Allemaal bedankt voor jullie reacties!
Inderdaad is er bij ons ook iemand die voorlichting doet, maar die is op dit moment ziek en wil ik niet lastig vallen met dit soort vragen. Omdat er op bokt ook altijd veel mensen meelezen en dus kunnen helpen, dacht ik, ik plaats mijn vraag even hier.
Mijn vriend heeft er gisteravond ook even naar gekeken en hij is er al een stapje verder mee dan ik... Ik maak het veel te moeilijk door overal zo over na te denken.
Ik denk dat het een goed programma is, mits je het goed onder de knie heb.
Wij hebben alleen een driedaags dressuurconcours met elke dag twintig ringen. Veel mensen voegen allerlei verzoeken bij hun opgaves bij en ik ben bang dat ik het overzicht totaal kwijt raak in dit programma. Is het ook zo dat ik persé een combinatienummer nodig heb om in te voeren (dat invoeren lukt inmiddels)? Veel mensen verzuimen namelijk om ook daadwerkelijk coupons op te sturen (helaas).
@ Goldwing: Voor ons komt dit wel als een verrassing. Misschien dat dit programma al veel langer bestaat, onder welke naam dan ook, maar de KNHS heeft niet echt veel moeite gedaan om het stapsgewijs te implementeren.

Het heet altijd al concours 3 maar in het oude geval 3.4
Maar je hoeft er niet mee te werken je kan ook het excel program uitslag verwerking van de knhs gebruiken ( is te downloaden van de knhs site )
Werk er nu al een paar wedstrijden mee en hoef niet veel meer te doen haha omdat wij met inschrijfsysteem werken en die mannen het dus zo voor elkaar hebben dat als ik zeg dat de inschrijvingen geupload moeten worden naar concours program is dat met 1 druk op een icoon geregeld en hoef ik zelfs geen roosters meer te maken alleen even in te vullen wie de jury is en klaar is kees of in dit geval ikke

Nuver

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-02-11 22:23

Hallo...
We zijn weer bezig met concours 3.5 en we lopen vast op de starttijd van de eerste en tweede proef.
Hoe kan ik deze lijsten laten verspringen (er moet toch zo'n twintig minuten tussen een eerste en tweede proef inzitten en geen uur). Het lukt ons niet om het programma dit zelf te laten regelen. Iemand tips?
Alvast veel dank!

goldwing

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-11 11:19

Dat moet je in het rooster instellen dus ring 2de proef en zet je begin tijd 20 minuten later dus als je met de eerte proef op 10 uur begint zet je de 2de ring proef op 10.20 uur

Bayazo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-11 13:16

Je laat dan (bv) rooster 1 (1e proef) beginnen om 19.00 en rooster 2 (2e proef) om 19.30.

Roosters---->Roosterinstellingen------>Volgnummers/tijden----->Starttijd !

Nuver

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-02-11 12:28

Ah ok.. Ik dacht dat dit programma zo slim was om zélf te bedenken dat de tijden moeten verspringen...
Hoe gaat dat als iemand alleen maar een eerste proef rijdt? Neemt het programma dan automatisch die tijd mee in de tweede proef, of loopt het door zodat de combinaties na die combinatie allemaal acht minuten eerder moeten starten?

ponyparadijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-11 12:38

Ik werk al sinds vorig jaar oktober met concour 3.5 en het is echt super.
Zolang ik geen coupons heb ontvangen voer ik alleen de naam van de ruiter/amazone in, naast natuurlijk de categorie en klasse waar ze in straten.
Pas als ik coupons binnen heb vul ik combinatie nummers in. Dat houdt het voor mij overzichtelijk van wie ik nog coupons moet krijgen. Bij ons is het zo dat zonder coupons je niet op de startlijst komt!

Nu hebben wij maar de beschikking over 1 ring en maak ik dus groepjes van (max) 4 en daar onder 4 lege regels in het 2de rooster doe ik het andersom eerst de lege regels en dan de combinaties.

Mocht je vragen hebben wil ik best kijken of ik je kan helpen. Weet niet in welke omgeving je zit maar er zijn vast ook verenigingen bij jou in de buurt die er wel al fijn mee werken.

Bayazo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-11 13:18

Het makkelijkste is om de ruiters die 1 proef starten als eerste of als laatste te plaatsen.
(Ik vind als laatste het makkelijkst)
Dan krijg je geen gaten.

@PP Ik vind het ook een fijn programma ! En werk er net zo lang mee als jij.
Ik ben al begonnen toen het nog niet verplicht was. Zo kwam ik niet voor al te moeilijke "problemen" te staan.

Je kan de combinatie die geen coupon heeft ingeleverd ook gewoon aanvinken.
Dan hoef je alleen het vinkje te verwijderen.
Dat scheelt alsnog combinatienummers invullen.

ponyparadijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-11 13:29

Aan vinken Bayazo? Waar doe je dat?

Ik was ook bewust vroeg begonnen met gebruiken. Heb toen met ons eigen excell gedraait en met concour 3.5

Bayazo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-11 15:28

Als je een nieuwe combinatie invoerd dan heb je op de onderste regel naast het aantal proeven een serie afkortingen staan.
"HC sc sel gr res kür ns vs"

De "sc" staat voor startcoupon. Als je in dat vakje klikt wordt hij aangevinkt.

Voor de naam van de ruiter/amazone komt dan een * te staan.
Zowel in je rooster als in het aanmeldveld.
Hier aan kan je zien dat de coupon ontbreekt.

Als je die later ontvangen hebt klik je hem op de zelfde manier weer uit.

Ik heb ook eerst 2x dubbel gedraaid.
Was wel zo makkelijke ! :D

Bar

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-11 15:41

Ik werk al een jaar of 4 met dit programma en ik vind het super werken.

Wat iig handig is, vind ik, is om per concoursdag een apart bestand te maken (maar misschien was je daar zelf ook wel achter....).