Afwijking??

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

sloffiee

Afwijking??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-02-11 18:36

Hallo leden..

Ik heb even een vraag aan jullie en jullie hulp.
ik heb een FriesX kwpn en wij gaan 13-03 voor het eerst starten,
nu vind zij het moeilijk om rechtsom te lopen.en loopt hierbij wat onregelmatig
links om gaat alles prima draf, galop mooi door de hoeken en ze loopt mooi en is nagevelijk. maar rechtsom ze snijd alles af en gaat vreemd galoperen
nu komt deze week fisio bij paard van stalgenootje en ik ga hem vragen of het mischien kan helpen om een behandeling te krijgen?
hebben jullie mischien tips of hetzelfde??
en word ik niet uit de ring gezet.. omdat ze niet goed loopt?

ik wil wel dat het graag vriendelijke blijft.:)

Lielle

Re: Afwijking??

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-11 18:51

met een paard dat onregelmatig loopt, maak je idd zeker kans om uitgesloten te worden, en iig krijg je zeker geen hoge punten. Wat zeg je instructeur en/of DA?

sloffiee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-02-11 18:53

die zegt dat ik veel moet trainen op rechts.. ze krijgt op het moment ook vitamine E omdat ze een natuurlijke vetophoping had
en moet der vaak longeren met bijzet touwtjes over balkjes rechtsom

0000

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-11 18:54

Lielle schreef:
met een paard dat onregelmatig loopt, maak je idd zeker kans om uitgesloten te worden, en iig krijg je zeker geen hoge punten. Wat zeg je instructeur en/of DA?

Hmz, uitsluiten mag niet zomaar hoor in de basissport...het is namelijk niet aan de jury om te bepalen of het paard echt kreupel is.

Ik zou inderdaad wel rekenen op lage punten voor alle onderdelen waarin ze onregelmatig is + de gangen + rechtgerichtheid. Dus de vraag is hoeveel punten je dan nog overhoud en of het wel verstandig is om te gaan starten...

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-11 18:55

en hoe train je erop? Is 13 maart trouwens een officiele wedstrijd of onderling? Officieel starten zou ik je echt nog niet aanraden, dat gaat qua punten wsl een flinke teleurstelling worden.

Ik zeg ook dat er kans bestaat op uitsluiting (hangt af van de ernst van de onregelmatigheid) ;)

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-11 18:56

Dan mag je wel oppassen dat je niet teveel rechts traint dan overbelast je het juist, je moet juist beide kanten evenveel trainen. Ik zou maar een goede instructeur nemen die weet waar ie mee bezig is.

sloffiee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-02-11 18:57

stelling vragen,veel overgangen. en ja het is een officiele mmaar ik had al in mijn achterhoofd gehouden dat de punten laag kunnen zijn.. ook omdat het de eerste keer is :)
en ik rij der op beide kanten even veel

ze loopt wat wijdbeens als ik in drag en galop zit zeg maar....Dat bedoelde ik met onregelmatig

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-11 19:16

wat versta je onder laag? Als je een beetje 'pech' hebt met de jury (IMO een rechtvaardige jury, maar dat is weer een andere discussie) zit je al heel snel rond de 165 punten als je geen hoeken kunt rijden en de galop mislukt.

Wijdbeens klinkt trouwens als een paard dat nog niet sterk genoeg is.

Ik heb even in je fototopic gekeken, ze lijkt ook nog redelijk tegen de hand voor een B proef.

sloffiee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-02-11 19:23

Hoe bedoel je :) tegen de hand? als ik vragen mag

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-11 19:26

met uitzondering van de eerste foto zie je dat je paard nog erg hoog loopt met zijn hoofd, en ook sterk is in je hand. Dat noem je tegen de hand, en dat is - ook in het B - niet echt het beeld dat een jury wil zien.

sloffiee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-02-11 19:32

ik heb een filmpje gevonden van een poos geleden...( zoon 5 maand geleden) hier zie je ongeveer wel hoe ze loopt..op links maar ik zag dat er bij ons een paardenkliniek zit(garyp) , toch daar maar een bezoekje brengen dan
http://www.youtube.com/watch?v=z0etKYHWUU4

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-11 19:42

het filmpje is erg donker, maar wat ik zie is een paard dat wat weinig impuls heeft, soms scheef loopt en niet stil in de aanleuning blijft. Ik zou met goede instructrie hard werken aan die punten, dan zal het rechtsom ook verbeteren.

sloffiee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-02-11 19:44

oke Supper van je reacties Lielle.. het filmpje was al paar maand geleden en er is in die paar maanden echt veel veranderd.. ik zal kijken of ik morgen een filmpje kan maken dat ze ff op het harde draaft dan plaats ik die hier weer even :)

Ka_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-11 19:46

Als je paard een beetje onregelmatig is op rechts, kan je inderdaad de fisio (bedoel je hiermee osteopaat of iets dergelijks) eens laten langskomen. het kan zijn dat je paard ergens vast zit en daardoor niet erg fijn loopt. Persoonlijk zou ik nog niet naar de kliniek gaan. mocht het manken niet overgaan en verergeren, kan je dit alsnog in je achterhoofd houden.

sloffiee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-02-11 19:49

Oke ! Bedankt katje..Ik heb erg veel aan jullie reacties Supper bedankt... want als ik haar losgooi doet ze heel idioot haha.. springen en allemaal gekke bokkensprongen..... dus last heeft ze niet denk ik maar het lijkt mij wel vervelend voor der

sloffiee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-02-11 11:30

stripkes

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-11 17:33

Ben je na het rij-filmpje nog vooruit gegaan?

Je paard loopt erg scheef en loopt niet voorwaarts! Wedstrijd rijden is leuk maar als dit zn beste kant is zou ik nog niet starten.
Er komt iets meer bij kijken dan alleen je rondje rond rijden.

Physio kan maar goed les is denk ik belangrijker. Heb je wel les?

KisszZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-11 17:47

ja ik denk dat fysio ook wel gaat helpen :)
Gerrit Wijers ofzo.....

sloffiee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-02-11 18:08

leonie. ik had je al pb gestuurd

aslo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-11 20:06

1e filmpje is idd erg donker, maar wat ik zo kan zien, tja word ik niet zo vrolijk van eerlijk gezegd: je zadel is veel te klein, neusriem zit te laag, je zit door terwijl het paard de rug niet los laat, paard is niet nageeflijk, je paard is hartstikke scheef (links om gebogen), dus geen wonder dat ie rechts om niet lekker loopt. 2e filmpje kan ik niets van bakken, krijgen nekkramp en bovendien kun je zo geen paard fatsoenlijk beoordelen. 1 advies: laat je op alle gebieden eens goed voorlichten, dus o.a. tuig, neem goede instructie en eventueel een fysio of osteo erbij.

KisszZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-11 21:06

:) ik heb het antwoord :)

sloffiee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-02-11 21:39

Nou conclusie.. ze had last van haar spieren in der rug en kruis ze stond +- 3 cm hoger op 1 been dan ander dus stond ze scheef.. fisio is meteen geweest en heeft der in de goede stand gezet en moet hopenlijk nu beter worden :)

Bonney4ever

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-11 19:17

en schouderbinnenwaarts gaan oefenen met haar, ze kan waarschijnlijk ook scheef zijn

sloffiee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-02-11 22:43

Nou morgen toch nog even de Da bellen. tis een week geleden dat de fisio is geweest die had gezegt dat je verschil moest zien na 1 week en anders even de da bellen om de kniebanden in te laten spuiten.. maar nu hoor en lees ik daar allerlij raare verhalen over....

ELNSRL

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-11 11:48

helpen met beenwerk, en schouderbinnenwaards!
inderdaad misschien is hij/zij wel schreef.