Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Roxxiejj schreef:Goh, jammer joh Mel![]()
Maar heb je er een op proef? Ben benieuwd, wat is het geworden!?
Toch altijd fijn om even in de B te startten... maarja.

(tenzij dispensatie maar dat krijg je niet zomaar)
xx_Kelly_xx schreef:Het zit zo:
Als jij B rijdt en je haalt 10 winstpunten, MAG je over naar de L1.
Als jij B rijdt en je haalt 30 winstpunten, MOET je over naar de L1.
Is dat hier niet bekend? Tussen de 10 en 30 punten mag je dus straten in de L1.
Zit je nog niet aan de 30 punten, maar bijvoorbeeld aan de 15, mag je met het andere paard, de andere 15 winstpunten halen.
Zo is het mij door meerdere mensen uitgelegd. Dus TS mag nog starten in de B.
Zal even kijkenof ik het ergens zwart/wit kan vinden.
Edit: gevonden.
Winstpuntensysteem:
Dressuur: Als je start met het rijden van wedstrijden, dan start je in de klasse B (beginners), gevolgd door de L (licht), M (midden) en misschien kom je uiteindelijk na heel hard trainen in de Z (zwaar) terecht.Je kunt in het totaal voor je proef maximaal 300 punten (30 onderdelen x 10 punten) behalen. Scoor je overal een voldoende voor (gemiddeld een 6), dan krijg je een winstpunt e.v.
De winstpuntentelling voor de B t/m de M is gelijk, nl:
180 t/m 194 : 1 winstpunt
195 t/m 209 : 2 winstpunten
210 en hoger : 3 winstpunten
Als je 10 winstpunten hebt behaald, mag je naar de volgende klasse. Je geeft dit zelf aan op je coupon als je voor een wedstrijd inschrijft. Je krijgt hierover geen bericht van de KNHS en beslist dit dus zelf. Bij 30 winstpunten moet je naar de volgende klasse. Je krijgt, als je er 30 hebt, een brief van de KNHS dat je moet starten in een hogere klasse. Doe je dit niet, dan krijg je een boze brief en later evt. een boete voor foutief starten.Voor de Z geldt een ander systeem.
xx_Kelly_xx schreef:Dan mag je met je nieuwe(?) paard nog in de B starten, maar als je 30 punten hebt, moet je in de L starten.
Als je begrijpt wat ik bedoel, dus het mag zeker nog.