Moeilijke proef.

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Melenie

Moeilijke proef.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-11 21:58

Ik rijd met mijn paardje L2 en omdat het januari is hebben we natuurlijk weer nieuwe proef 'nummers'.
Nu vind ik volgens mij proef 11: de eerste proef die je moet rijden erg zwaar! Hebben jullie dit ook bij deze proef of natuurlijk
in een andere klasse? En hoe vinden jullie deze proef opzich qua onderdelen afgezien van de evt. moeilijkheidsgraad? Ik vind het namelijk wel een mooie proef om naar te kijken als hij goed wordt uitgevoerd! (mooier als de rest van de L2 proeven) :+ En ook de onderdelen vind ik afgezien van dat ik ze nog lastig vind wel leuk bedacht, en niet direct heel erg standaard.

Dus wat vinden jullie? :o

_Christine

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-11 22:02

Ik ben juist heel gelukkig met proef 11 :)
Soort van stukje contra erin vind ik juist wel lekker, de lat ligt inderdaad net iets hoger dan in de proeven maar ik vind deze proef op de één of andere manier toch heel fijn rijden!

Is denk ik voor iedereen anders.

Melenie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-11 22:04

_Christine schreef:
Ik ben juist heel gelukkig met proef 11 :)
Soort van stukje contra erin vind ik juist wel lekker, de lat ligt inderdaad net iets hoger dan in de proeven maar ik vind deze proef op de één of andere manier toch heel fijn rijden!

Is denk ik voor iedereen anders.

De proef zelf vind ik ook heel leuk, alleen wel moeilijk! :+ Ligt ook meer aan mij als aan het paard! <3
Vind de proef idd ook hoger liggen als de rest van de proeven, maar dat moet geen probleem zijn vind ik.

11AFotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-11 22:06

De proeven voor jan/feb/maart en juli/aug/sep zijn meestal van een hoger niveau, aangezien dat de 'kampioenschaps' proeven zijn, of te wel, de proeven die op de regionale en landelijke kampioenschappen verreden worden.
Persoonlijk vond ik proef 11 ook wel een leuke proef, omdat het net iets meer richting de M1 gaat en je er makkelijk in kunt showen!

Lowara

Re: Moeilijke proef.

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-11 12:31

ik heb echt een hekel aan de proeven van het L2 die we nu krijgen :=
mijn merrie heeft een zeer moeilijke galop, en gaat standaard finaal tegen de hand als ik de stukken contra doe. en dat doet weinig goeds voor je punten :=
juist bij de andere 2 L2 proeven heb ik het idee dat we mooi op niveau zitten, en zit zowel ik als m'n paard er altijd wel lekker in, en kunnen we ons ding laten zien.
die contra proeven.. is puur achter de feiten aanlopen :n

persoonlijk vind ik het verschil binnen 1 klasse veel en veel te groot tussen die 4 proeven.
maak er dan van dat je een makkelijk en moeilijke proef hebt per periode, en niet 3 maand twee makkelijke en 3 maand twee moeilijke!

Melenie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-11 19:24

Vandaag samen met mijn instructeur even geoefend, en het ging al stukken beter!!
Mijn fout was de snelheid, gheghe :o Dus nu een paar versnellingen lager en het gaat al stukken beter *D .
Ik vind idd ook dat de proeven binnen een klasse veel kunnen verschillen qua moeilijkheid. Maar dat komt
natuurlijk ook door oefeningen die wel/niet goed gaan met je paardje. Wel jammer dat de contra oefeningen
niet echt willen lukken, Lowara! :(:)

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-11 19:38

Lowara schreef:
ik heb echt een hekel aan de proeven van het L2 die we nu krijgen :=
mijn merrie heeft een zeer moeilijke galop, en gaat standaard finaal tegen de hand als ik de stukken contra doe. en dat doet weinig goeds voor je punten :=
juist bij de andere 2 L2 proeven heb ik het idee dat we mooi op niveau zitten, en zit zowel ik als m'n paard er altijd wel lekker in, en kunnen we ons ding laten zien.
die contra proeven.. is puur achter de feiten aanlopen :n

persoonlijk vind ik het verschil binnen 1 klasse veel en veel te groot tussen die 4 proeven.
maak er dan van dat je een makkelijk en moeilijke proef hebt per periode, en niet 3 maand twee makkelijke en 3 maand twee moeilijke!

Waar staan die nieuwe proeven dan?

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-11 19:39

Ze heeft het niet over de proeven uit het nieuwe boekje die binnenkort komt, maar over de proeven van de komende 3 maanden.

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-11 19:41

Oh, ik loop lekker achter haha. O:)
Heb die proeven nog niet gereden dan volgens mij.

Frensie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-11 20:03

Ik vind proef 11 ook moeilijk, want ik heb ook het probleem van een paard dat het stukje contra erg moeilijk vindt en dan gaat vastpakken en hard lopen. Ik kan mij nog herinneren dat ik vorige zomer dacht dat ik de auto van de jury binnen zou vliegen met dat lijntje F-X-C... ging net goed...

Melenie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-11 22:45

Frensie schreef:
Ik vind proef 11 ook moeilijk, want ik heb ook het probleem van een paard dat het stukje contra erg moeilijk vindt en dan gaat vastpakken en hard lopen. Ik kan mij nog herinneren dat ik vorige zomer dacht dat ik de auto van de jury binnen zou vliegen met dat lijntje F-X-C... ging net goed...

_O- Wel super vervelend natuurlijk, gelukkig dat er ook nog andere onderdelen zijn zodat ook mensen zoals jullie ( en ik :+ ) nog en wp kunnen halen!

Chantal1902

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-11 11:56

Ik vind het juist wel een uitdaging. Wel lastig idd maar als je een winstpunt rijd in deze proef weet je zeker dat je in de L2 thuis hoort.

Lowara

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-11 12:52

Frensie schreef:

join the club, dit is dus ook mijn probleem :=
bij mij is het dan ook nog zo, dat ze na de contra zo in de stress schiet/de benen neemt, dat de eerst volgende 5 onderdelen na elke contra ook finaal de mist inlopen eer ik haar weer ontspannen heb.
10 meter wijken, achterwaarts etc, no problem,maar die galop onderdelen }:0

JPS

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-11 12:56

In deze L2 proef komt een heel klein stukje contragalop voor en natuurlijk is dat best lastig want de lat ligt net iets hoger en er wordt wat meer gevraagd van het achterbeengebruik, maar je kunt het ook als een uitdaging zien want het is een leuke voorbereiding op de M1 waar het galopwerk belangrijker wordt.

11AFotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-11 14:43

@Lowara: Kun je niet die hoek iets minder scherp maken, waardoor het voor haar makkelijker is en daardoor minder stresst?

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-11 14:46

Ik vind het heerlijke proeven, daarom blijf ik ook zo lang in de L2 hangen (heb nu geloof ik iets van 20 winst :') )
Vooral de 11, vind ik altijd wel prettig te rijden :j
Het is natuurlijk even een wat 'moeilijker' lijntje, maar zeker een goede voorbereiding voor het gebroken lijntje in contragalop die je in het M krijgt :)

Melenie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-11 17:20

Bedankt voor jullie reactie en meer zijn natuurlijk ook welkom! Ik ben net terug van wedstrijd, en alle oefeningen die ik moeilijk vond zijn als hoogste beoordeeld! :D Heb 183 punten gescoord en was derde van de zes. Zelf had ik mijn punten hoger verwacht, maar ik ben er niet minder blij om! We gaan gewoon nog lekker even door trainen. Vind de proef overigens wel leuk, niet zo standaard en eenvoudig.

JPS

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-11 17:49

Gefeliciteerd met je winstpunt!

Lowara

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-11 22:25

netjes hoor :D
hier enkele mooie tips gekregen van medebokkers, zet ze even neer voor mensen om te delen, wie weet hebben anderen er wat aan;

tip 1:
Zorg dat je het eerste stuk van de lijn (dus F-X) ongeveer een meter voor de X uitkomt,
Zodat je de wending op X veel flauwer kunt maken en je paard dus niet als het ware in de contra trekt.
Dat ziet er én vloeiender uit, én de jury kan niet zien of jij een meter voor de X zit of precies op de X afwend naar A

tip 2:
rij de galop stukken contra zo kort mogelijk, dus de wending van K-B rij je slechts enkele meters na de K, en dan ga je alweer terug naar de draf.

Never_Mind

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-11 10:31

Toen ik nog L2 reed, vond ik proef 11 ook heel lastig :P
Mijn pony was nl iets te goed springmatig opgeleid :')
Als je in galop een diagonaal oprijd, springt hij automatisch over, zonder dat ik iets doe :=
Proef 12 vind ik de leukste proef, geen dingen vlak na elkaar en een logische volgorde erin :)

Zorro89

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-11 19:27

Ik vind deze L2-proeven leuker om te rijden dan die we de vorige 3 maanden hadden (die heb ik maar 1x gereden, maar toch). Deze, vooral proef 11 vind ik net iets uitdagender dan de andere. Inderdaad wat meer voorbereidend op de M1 met die stukje contra.. Afgelopen weekend voor de 2e keer L2 gestart en een winstpunt in proef 11, dus helemaal blij!

shabbay

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-11 19:29

Vind het zelf de leukste L2 proef. Erg fijne galop lijntjes.

kleinvosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-11 19:33

Ik heb liever 11 en 12 dan 13 en 14. Fijner te rijden, middengalop over de lange zijde zoals ook in het M1, en logischer opgebouwd. Hopelijk pak ik hier nu mijn laatste puntjes en ga ik lekker door naar de M1!

ladyisabelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-11 19:35

Mijn paard kan goed galopperen, zeker voor zo'n groot jong paard dus vind het altijd een leuke uitdaging :j
Vaak ook omdat ik daar dan weer wat extra puntjes op kan scoren tov de rest :)

De middengalop vind ik ook veel fijner :)

Elise95

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-11 22:19

De contragalop was juist het onderdeel waarop ik kon scoren, dus dat vond ik erg fijn :j.