Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
, als ik al met zweep starte had ik hem rechts en pakte met groeten even met links vast zoals je op de foto in de link kan zien. Yvank_ schreef:Ja precies, als ik al met zweep starte had ik hem rechts en pakte met groeten even met links vast zoals je op de foto in de link kan zien.
http://i97.photobucket.com/albums/l209/paardjuhh/Ermelo2009046.jpg
marjolein_el schreef:IrmaChampion schreef:Misschien eens kijken of je paard goed reageert op sporen?
Zou ik niet doen ts, als sporen niet nodig zijn, ook niet gebruiken, nergens voor nodig toch?
marjolein_el schreef:Sporen zijn om hulpen te verfijnen, je zweep om af te straffen. Dus twee hele verschillende dingen

Net zoals je je sporen ook zou kunnen gebruiken als straf.
Ik gebruik mijn zweet natuurlijk niet alleen om af te straffen, maar ook voor andere dingen, af te straffen zei ik even om het maar snel te zeggen. Met afstraffen bedoel ik trouwens niet iets heel negatiefs, als mijn pony enorm loopt te klieren krijgt ze wel is een tikje ja.
Citaat:Sporen zijn om hulpen te verfijnen, je zweep om af te straffen. Dus twee hele verschillende dingen.